Dragon Ball FighterZ teszt

A csillagharcosok visszatértek. A Dragon Ball FighterZ klasszikus verekedős játékként ereszti össze Torijama Akira legendás hőseit - de milyen megvalósításban, és micsoda erővel! Már megvan az év első kedvence.

A Bandai Namco Entertainment és a Guilty Gear-, a Double Dragon-, illetve a BlazBlue-sorozatokat is készítő Arc System Works ismét nagyot alkotott. A Dragon Ball FighterZ brutálisan hangulatos és minden korábbinál látványosabb 3v3 Tag/Support csatákat ígér nekünk, felvonultatva az anime összes legendás harcosát és helyszínét, kezdőknek és profiknak egyaránt élvezhető formában. A játék a Dragon Ball Z után egy évvel játszódik, a történet szerint pedig klónserege élén visszatér Android 16, akit csak Son Goku és a többi Saiyan állíthat meg.

A kalandok három fejezetre lettek osztva. A Super Warriors Arc, a Super Villain Arc és az Android Arc a három vezér, Goku, Frieza és Android 18 szemszögéből dolgozza fel az eseményeket, a mi feladatunk pedig mi más is lehetne, mint győzelemre segíteni a három sereget. 2,5D-s harcok, pörgős meccsek, hatalmas leszámolások - ezt ígéri nekünk a Dragon Ball FighterZ, a rajzfilmből ismert gyors vágásokkal, közeli képekkel, és városokat, földrészeket letaroló csapásokkal. Ha hozzám hasonlóan gyerekkorod óta rajongója vagy a sorozatnak, akkor nem fogsz csalódni a játékban - kötelező vétel az év elejére.

Maga a harcrendszer és a csapatmechanika a Tekken Tag Tournament és a Marvel vs. Capcom jól bevált receptjét viszi tovább. Három karaktert kell küldenünk minden csatába, akik közül mindig csak egy aktív, de gombnyomásra lehet köztük váltani, a győzelemhez pedig az ellenség három hősének legyőzése szükséges. A cserélgetés izgalmas taktikára ad lehetőséget, attól függően, hogy melyik hős, ki ellen felvonultatva, kinek mennyire áll kézre; de meccs közben assisted kombót is nyomhatunk, kiegészítve hősünk erejét és csapását az inaktív karakterek képességével.

A gombkiosztás egyszerű. Három támadásgombunk van, egy light, egy medium és egy heavy attack, mely utóbbi messzire repíti ellenségeinket minden csapás végén, míg a negyedik egy akciógomb, amivel a Ki Blast,vagy a Ki Special Move hívható elő. A kezdő játékosokra gondolva pedig nemcsak betanult, tökéletesen végrehajtott kombókkal lehet látványos támadásokat indítani, de egyszerű button mashing technikával is: az auto combo rendszer felismeri, hogy mit akarunk csinálni, és már be is hívja az épp odaillő, tökéletes mozdulatot.

A játékban huszonnégy karakter és tizennégy helyszín kapott helyet. Son Goku és Son Gohan gyerek, felnőtt és Super Saiyan változatokban is képviselteti magát, de kedvenceink közül visszatér még Vegeta, Frieza, Piccolo, Tien, Krillin, Nappa és Cell is, hogy a teljesen új hősként bemutatkozó Android 21-ről ne is beszéljek. Szuper apróság ráadásul, hogy a meccsek előtt mindig van egy kis párbeszéd a karakterek között, akik néha egészen kiszámítható, néha viszont hihetetlen érdekes, vagy vicces dolgokat tudnak mondani, attól függően, hogy kiket párosítunk össze. De a pályák is ismerősek lehetnek mindenkinek, aki látott már valaha Dragon Ballt: a harcok olyan legendás helyszíneken zajlanak ugyanis, mint a Tropical Islands, a Gizard Wasteland, a West City, a Namek bolygó, vagy a World Martial Arts Tournament Arena.

A Story mód fantasztikus és nagyon érdekes, rengeteg átvezetővel, a tíz-tizenkét órás végigjátszás mellett pedig természetesen nyomhatunk meccseket gép ellen, otthon egymással harcolva, és online is. A lehetőségek közül itt az Arcade módot emelném ki, melyben minden meccs után értékeléseket kapunk, amik meghatározzák a további utunkat és karrierünket. A high, a middle és a low utaknál csak a nehézségi szint és a special character változik, restart nélkül elképesztően nehéz viszont a felsőben maradni - ha sikerül, az a legnagyobb elismerés, amit csak kaphatunk. De hihetetlenül aranyos még a játék lobbija is, melyben csibi karakterekkel (cuki mangagyerekekkel) mászkálhatunk a lehetőségek között, különböző matricákkal, előre definiált mondatokkal kommunikálva egymással.

És hogy milyen lett a hangulat, meg a kivitelezés? Lenyűgöző. A csaták hihetetlen gyorsak és élvezetesek, az anime stílusú látványvilág tisztára olyan, mintha egy Dragon Ball-epizódot néznénk a tévében, az Unreal Engine 4 pedig mindezt tökéletesen sima, szívmelengető 60fps-sel végzi el. 4K és HDR PS4 Pro és Xbox One X -hez sincs hozzá sajnos - bár a 4K közel van. A különböző irányokból mutatott kombók, a vakító fények, a csapásokat követő hatalmas rombolások és lassan feloszló porfelhők viszont mind kárpótolnak ezért - az egész annyira állat, hogy arra szavakat nem találni.

A megjelenés előtti bétateszt nem sikerül jól. Folyamatosan voltak a szervergondok, ami miatt meg is kellett hosszabbítani az ingyenes hozzáféréseket, engem sem engedett be soha. A teljes verzióban viszont már sokat javult a helyzet, egy pillanat alatt feláll az online mód, és nagyon ki sem dobál játék közben, ami kritikus pont volt még egy héttel ezelőtt, de a fejlődés látványos. Ráadásul jó hír, hogy lehet szerverrégiót választani, hátha valaki európaiként egy ázsiai veteránnal akarja magát elveretni, illetve beállítható még, hogy ugyanolyan képességű, vagy nálunk erősebb emberrel szállnánk-e szívesen harcba. Ja, és a legkirályabb: a játékhoz tartozik angol és eredeti japán szinkron is, feliratozással - ha igazi DBZ-rajongó vagy, akkor az utóbbit fogod választani.

Mint minden játékban manapság, itt is vannak loot boxok. Teljesítményünkért és természetesen valódi pénzzel történt befizetésünkért különböző meglepetéseket rejtő dobozokat érhetünk el, most viszont nem kell tőlük annyira tartani. A Bandai Namco nem csinálja agresszíven a bizniszt: a megvásárolható játékbeli jutalmak nem adnak semmilyen előnyt, ami elrontaná mások játékát, a skinek, matricák és avatarok pedig jópofák, de ennyi.

A Dragon Ball FighterZ összességében egy hihetetlenül élvezetes, közel tökéletesen összerakott DBZ verekedős játék lett. A hősök, a helyszínek, a csaták és mindezek látványos, pörgős keveréke úgy felpumpálja az ember adrenalinját, hogy legszívesebben egész éjszaka csak tolná. Biztos lehetett volna még ennél is egy kicsit jobb, kicsit izgalmasabb, de így is a legjobb szórakozás is, amit el tudok képzelni egy hideg, téli estére.

A Dragon Ball FighterZ PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi ez utóbbin teszteltük.

9.0

Dragon Ball FighterZ teszt értékelés 9.0

Pozitívumok:

  • Fantasztikus hangulat
  • Kellően hosszú és érdekes történet
  • Taktikának is teret adó, izgalmas 3v3 Tag/Support csaták
  • Az auto combo rendszerrel kezdők is látványos bunyókat csinálhatnak
  • Szuper animés látványvilág, 60fps sebesség, angol és japán szinkron
  • Válaszható szerverrégió online módban

Negatívumok:

  • Nincs 4K- és HDR-támogatás
19 komment - szólj hozzá!