Húsz cím, amivel játszanod kell 2018-ban

Remélhetőleg mindenkinek sikerült tisztességeset faragni a backlogján, a héten ugyanis kezdetét veszi az idei játékáradat. Összeszedtünk húsz címet, amivel muszáj lesz játszanod 2018-ban!

Ahogy azt már megszokhattátok, az idei összeállításunk esetében is lefektettünk néhány alapszabályt. A lista nyilvánvalóan szubjektív, és mivel lényegesen több ígéretes játék jelenik meg 2018-ban, mint amennyi itt helyet kapott, biztosan lesz egy-két olyan, ami neked fájóan hiányozni fog. Ugyanakkor muszáj volt meghúznunk a határokat, így kapásból átugrottuk az évente folytatással jelentkező sorozatokat, a remastereket és a még be nem jelentett címeket, sőt csak azokkal a játékokkal foglalkoztunk, amelyek esetében legalább egy halvány ígéretet kaptunk a fejlesztőktől arra vonatkozóan, hogy elkészülnek idén a munkálatokkal. Lássuk őket!

A Way Out (PC, PS4, Xbox One - 2018. március 23.)

Az Electronic Arts két Originals-címmel indítja az évet, a Brothers: A Tale of Two Sons atyjának új játéka pedig egyenesen telitalálatnak tűnik. A börtönből szabadulós, rendőrök elől menekülős sztoriban még nem lenne semmi pláne, csakhogy itt egy társunkkal vállvetve, kooperatív módban kell terelgetnünk Leót és Vincetet - és ami a legfontosabb, csak és kizárólag így játszhatunk majd az A Way Outtal. Bizony, a játékból kimarad az egyjátékos móka, minden egyes jelenetet két emberre építettek fel a fejlesztők, így például amíg a társunk eltereli az őrök figyelmét, mi a kijutásunkon munkálkodhatunk. Ja, és még véletlenül sem kell kétszer megvenni a játékot, egy példánnyal két ember játszhat egyszerre!

Darksiders III (PC, PS4, Xbox One - 2018)

Kalandos utat járt be a Darksiders folytatása a THQ csődje miatt, aggodalomra azonban semmi ok: ha minden jól megy, a THQ Nordicnak hála még idén befut a várva-várt harmadik rész, ráadásul a javarészt ex-Vigi-fejlesztőkből álló Gunfire Games tálalásában. A történet szerint Furyt, az Apokalipszis egy újabb lovasát irányíthatjuk majd, aki leginkább mágiával és egy pusztító ostorral darálja majd a szembejövőket, miközben azon van, hogy megsemmisítse a Hét Főbűnt. A sztori egyébként párhuzamosan játszódik majd az előző két rész eseményeivel, és bizonyára nem kevés kikacsintást kapunk majd elődök felé.

 

Days Gone (PS4 - 2018)

Első blikkre talán hasonlít a The Last of Usra a Syphon Filter-csapat új játéka, szellemiségében azonban nem is állhatna távolabb attól. Amíg a Naughty Dog remekműve a lineáris játékélmény tökélyre fejlesztésére vállalkozott, a Days Gone a szabadság mellett teszi le a voksát. Bizony, az egykor fejvadászként élő Deacon St. John bőrébe bújva egy nyitott világot fedezhetünk majd fel, ahol váltakoznak a napszakok, és az időjárás is megviccelhet bennünket, mindez ugyanis aktív hatással lesz a játékmenetre. Mi döntjük el, hogy lopakodva vagy akció-orientáltabb módon haladunk előre, egy valamire azonban már most figyelmeztetnénk titeket: a Freakerek éjszaka gyorsak. És sokan vannak.

 

Detroit: Become Human (PS4 - 2018 tavasz, próbakör)

Ha minden jól megy, idén tavasszal játékká érik a Quantic Dream hatéves techdemója, a Kara. A Detroit: Become Human persze nemcsak pazar grafikát, de egy olyan történetet is ígér, ahol az események mindig a mi döntéseinknek megfelelően csavarodnak. A Detroitban kis túlzással bármi megtörténhet, így például attól, hogy az egyik jelenet során meghal valamelyik karakterünk, még nem ér véget a játék, nélküle megyünk tovább. A történet egyébként három androidról és egy kibontakozóban lévő androidforradalomról szól, a téma aktualitását abszolút nem érheti panasz.

 

Dragon Ball FighterZ (PC, PS4, Xbox One - 2018. január 26.)

Nem sok verekedős játékot jelentettek be eddig az idei évre, de az egyik legígéretesebb megjelenése már itt van a nyakunkon. A Bandai Namco a műfaj nagymesterét, az Arc System Works csapatát kérte fel az új Dragon Ball-játék elkészítésére, akik apait-anyait beleadtak az adaptáció elkészítésébe. Talán az a legkevésbé meglepő, hogy a Dragon Ball FighterZ szinte egy az egyben olyan, mintha egy animét néznél, emellett számos ismerős és egy vadonatúj karakterre is számíthatnak a rajongók. A csaták során három harcossal kezdünk majd, és bár kezdőként is kiválóan el lehet csapkodni a játékban, mesterré csak kitartó gyakorlással válhatunk.

 

Dreams (PS4 - 2018)

Megérte böjtölni, idén végre boltokba kerül a Media Molecule legújabb fejlesztése. Ahogy a LittleBigPlanetnél, a Dreamsnél is a játékosok által készített tartalmak kapják a főszerepet, a készítők azonban nemcsak a körítést cserélték le, de magán a játékmeneten is rengeteget finomítottak. Egyfelől a Dreamsben egy komolyabb sztorimód is helyet kapott, amely arra hivatott, hogy bemutassa, milyen lehetőségei lesznek a rajongóknak a tartalomkészítés során, másrészt a közösségi élményre is rágyúrtak a srácok: a Dreams játékostáborában már kurátori szerepet is vállalhatunk, a fejlesztők pedig igyekeznek a lehető legjobban profilozni az ízlésünket, hogy mindig ínyünkre való pályákat és játékmódokat ajánlhassanak nekünk.

 

Far Cry 5 (PC, PS4, Xbox One - 2018. március 27., előzetes)

Az egzotikus helyszíneket hátrahagyva a Far Cry következő felvonásában egy fiktív montanai megyébe látogatunk majd el. Hősünknek - akit ezúttal mi magunk alkothatunk meg - a Hope Countyt pillanatok alatt diktatúrává varázsoló vallási szektával, az Eden’s Gate-tel gyűlik meg a baja, a fejlesztők pedig minden eszközt megadnak nekünk, hogy leszámolhassunk velük. A szabadság itt is elsődleges fontosságú, a küldetéseket úgy oldjuk meg, ahogy tetszik, a játék világa pedig folyamatosan reagál a cselekedeteinkre. A kooperatív móddal is megtámogatott lövöldével egy céljuk van a srácoknak: az, hogy mi jól érezzük magunkat, és örömmel újságoljuk el másnap a haveroknak, hogy milyen kalandokat éltünk át játék közben.

 

God of War (PS4 - 2018. április 20., előzetes)

Habár a God of War hivatalosan a folytatása a korábbi játékoknak, nem túlzás rebootként gondolni rá. Kratos megöregedett, durvább a szakálla, mint bármikor, ráadásul fiút nemzett, aki miatt kénytelen kordában tartani a dühét és segíteni őt - ja, és a görög mitológiától is elbúcsúztunk! A körítést ezúttal a skandináv mondavilág szolgáltatja, a váltással együtt pedig maga a játékmenet is átalakul. Már a kameranézet is furcsa lehet a rajongók számára, de a fejlesztők nem lustálkodták, a nulláról írták újra a harcrendszert, és a szerepjátékos elemekről sem feledkeztek meg: hősünk új képességekre tehet szert, és craftolhat is. Tapasztalatlansága ellenére Atreus maga is kiveszi a részét a harcokból, külön gombbal hívhatjuk majd, ha szükségünk van rá.

 

Kingdom Come: Deliverance (PC, PS4, Xbox One - 2018. február 13.)

Cseh fejlesztők szállítják az idei év egyik csábítóbb szerepjátékát, amely a fantasy klisék erőltetése helyett nettó középkori körítést ígér, méghozzá az ígéretek szerint igen autentikusat. A játék története során több történelmi személy, köztük Zsigmond király is felbukkan majd, miközben a legutolsó páncél, sőt maga a zene is a tizenötödik századot idézi majd. A Cseh Királyság földjein bolyongunk, miközben egy egyszerű kovács fiából valódi lovaggá válunk bosszúhadjáratunk során. A Kingdom Come-ban nem lesznek kasztok, a tetteinknek és az NPC-knek adott válaszaink alapján fejlődünk, miközben új felszerelések után kajtatunk. Itt nem lesz elég magadra dobni egy mellvértet, elvégre rétegesen kell felszerelkezned, ha minden támadás ellen hathatós védelmet szeretnél, és a harc is kimértebb lesz, ahol minden csapásnak súlya van.

 

Metro Exodus (PC, PS4, Xbox One - 2018 negyedik negyedéve)

2036-ot írunk, Artyom elhagyja a moszkvai metróalagutak nyújtotta menedéket, hogy elutazzon és új életet kezdjen - bizony, a Dmitry Glukhovsky munkásságára építkező Metro-sorozat idén visszatér! Az FPS-t ezúttal is megtömték túlélőhorror- és lopakodós játékelemekkel, az ellenséges emberekkel és torzszülött lényekkel házilag barkácsolt fegyverekkel küzdhetünk majd meg. A fejlesztők dinamikus időjárást és váltakozó napszakokat ígérnek, és miután a Metro: Last Light eseményeit folytató sztori több mint egy évet ölel fel, az évszakok múlásával a játék helyszínei is más és más arcukat mutatják majd meg nekünk.

 

Monster Hunter World (PS4, Xbox One - 2018. január 26.; PC - 2018 ősze)

Nem kicsi meglepetést okozott a Capcom tavaly, amikor a tengernyi Nintendo-exkluzív Monster Hunter-epizód után PC-re, PS4-re és Xbox One-ra jelentette be a folytatást. A Monster Hunter World pazar látványvilággal érkezik, és természetesen mit sem veszített a keménységéből: a szörnyvadász cím továbbra is hardcore játékélményt kínál, ha most ugrasz bele először, többórás tanulással számolj! A Monster Hunterben ugyanis nemcsak úgy levadásszuk a szörnyeket, itt a felkészülés és a lény becserkészése legalább olyan fontos, ha nem fontosabb, mint maga a harc. A fegyvereink tizennégy különböző típusba sorolhatók például, így elleszünk egy darabig, míg ráakadunk a kedvencünkre. A veteránok számára újdonság, hogy a játék világa teljesen nyitott, ami alaposan megbolygatja a jól bevált taktikákat.

 

Pillars of Eternity 2: Deadfire (PC - 2018)

Kissé elcsépelt már, de amikor olyan játékok készülnek, mint a 9-10 pontokat bezsebelő Divinity: Original Sin II, nehéz nem örömködni egy sort a klasszikus RPG-k reneszánszán. Merthogy a játékosok láthatóan imádják ezt a vonalat, és aligha meglepő, hogy az egész őrületet elindító Pillars of Eternity is óriási érdeklődésre tart számot - a crowdfunding kampánya mindössze egy nap alatt érte el a célját. A Pillars of Eternity II alapjai nem változtak, újdonságból viszont lesz bőven: a játékban például hajónk is lehet már, amire legénységet toborozhatunk, amivel harcolhatunk és amivel szigeteket fedezhetünk fel. Ja, és ha úgy tetszik, lophatunk újabbakat az ellenfeleinktől.

Red Dead Redemption 2 (PS4, Xbox One - 2018 első fele)

A Grand Theft Auto V eladásai az eget súrolják, ha nincs meg mindenkinek kétszer otthon a játék, akkor visszaadjuk a játékújságírói diplománkat. A Rockstar műhelyében eközben készül a trónörökös, a Red Dead Redemption 2, aminek a sikere a csekély előzetes anyag alapján is borítékolható. A játékról nem sokat tudunk, de a történet főhőse egy Arthur Morgan nevű fickó, aki a Dutch van der Linde-banda tagja - és ezzel már el is árultuk, hogy a kettes szám dacára egy előzménnyel lesz dolgunk. A madarak ráadásul azt csicsergik, hogy a fejlesztők a GTA Online-hoz hasonló multiplayer módban gondolkodnak - persze miért is hagynának ki egy ekkora ziccert?

Sea of Thieves (PC, Xbox One - 2018. március 20.)

Még mindig rengeteg a kérdőjel a Sea of Thieves körül, azonban mi rendületlenül bízunk a Rare következő nagy dobásában. Az biztos, hogy a játéknak felesleges úgy nekiugorni, hogy nincs mellettünk néhány haver, a móka ugyanis épp a kalózlét örömeinek közös megtapasztalásában rejlik. Miközben felfedezzük a tengert és bejárjuk a környező szigeteket, egy sor izgalmas kaland vár majd ránk, a hajón pedig mindenkire szükség van: valakinek kormányoznia, valakinek navigálnia, valakinek pedig tüzelnie kell. A legjobb, hogy a Microsoft a föld közelébe tolta a belépési küszöböt: a játék támogatja a keresztplatformos multit, és az Xbox Game Pass jóvoltából már 10 dollárért beszállhatunk!

 

Skull & Bones (PC, PS4, Xbox One - 2018 második fele)

Ha viszont komolyabb kihívásokat keresel, a Ubisofttól érkező Skull & Bones lesz a te játékod, amelyet a kiadó szingapúri csapata fejleszt. Nem kezdők a témában, elvégre az Assassin’s Creed IV: Black Flag is az ő munkájuk volt, az ott lefektetett alapokat költöztetik át a Skull & Bonesba is. Habár a játék egyjátékos kampányt is felvonultat majd, a főszerepet a multiplayer mód kapja benne, ahol többedmagunkkal vívhatunk fordulatos tengeri csatákat. Több különböző típusú hajó mellett tehetjük le a voksunkat, majd a fejlesztésekkel a játékstílusunkhoz igazíthatjuk őket, hogy harc közben már csak a széljárásra és a pontos célzásra kelljen odafigyelnünk.

 

Spider-Man (PS4 - 2018 első fele)

Úgy fest, a Disney beadta a derekát, és a Star Wars után a Marvel-történetek alapján is készülhetnek majd komolyabb videojátékok. Az első fecske a PS4-exkluzív Spider-Man, amit nem mellesleg az Insomniac fejleszt. Az új Pókember-játék a Sunset Overdrive motorjának egy módosított változatát használja, és szabadon bejárható New Yorkot ígér nekünk, a történet szerint pedig egy idősebb Peter Parkert fogunk irányítani, aki jó pár éve lengedezik Pókemberként szabadidejében. A főgonosz szerepében Mister Negative-ot köszönthetjük, de más ismerős karakterek is felbukkannak majd, így például az alkalmanként szintén játszható Mary Jane és Miles Morales is feltűnik. A sztori egyébként az Insomniac ötlete, és nem feldolgozás.

 

State of Decay 2 (PC, Xbox One - 2018)

Az Undead Labs 2013-as játéka kellemes meglepetés volt annak idején, és bár keveset tudunk róla/láttunk belőle, nincs okunk kételkedni abban, hogy a folytatás is megtalálja a helyét a játékosok körében. Ezúttal is a zombiapokalipszis közepén kell helytállnunk, a fejlesztők ehhez egy nyitott világot és tengernyi lehetőséget biztosítanak nekünk. A mókafaktort csak növeli, hogy kooperatív módban is játszhatunk, legfeljebb négyen eshetünk neki az élőhalottaknak egyszerre. Fontos változás, hogy a folytatásra motort cseréltek a fejlesztők, a negyedik generációs Unreal Engine hajtja a játékot.

 

Total War: Three Kingdoms (PC - 2018 ősze)

Minden zsenialitása ellenére két Total War: Warhammer-epizód és egy Halo Wars 2 után már nagyon vágytunk egy történelmi stratégiára a Creative Assemblytől, és szerencsére meghallgatták sirámainkat. A Total War Saga-sorozat révén egyrészt sűrűbben kapunk majd kisebb lélegzetvételű történelmi részeket, másrészt idén a csapat fő attrakciója is valós eseményeken alapul: ezúttal a második század Kínájába látogatunk el, ahol a Han-dinasztia császára még gyermekként uralkodik, és bábként mozgatja őt a régens Dong Zhuo. A történet azokra a hadvezérekre fókuszál, akik felveszik a harcot a zsarnokkal szemben.

 

Vampyr (PC, PS4, Xbox One - 2018 első fele)

Az idei év egyik legígéretesebb akció-szerepjátékát hegeszti a Life is Strange fejlesztőcsapata, amiben egy Jonathan Reid nevű orvost alakítunk majd 1918-ban, a spanyolnátha sújtotta Londonban. A történet csavarja, hogy Reid vámpírrá válik, így hősünk hamar morális dilemmába kerül: az élete múlhat a vérszíváson, ami viszont nem igazán fér össze mindazzal, amire orvosként felesküdött. A rossz hír, hogy a végső döntés rajtunk múlik, és a játékmenetet (illetve magát a befejezést) is aktívan befolyásolja, hogy melyik irányt választjuk. A Vampyr végigjátszható úgy is, hogy egy embert sem ölünk meg, a tapasztalati pontokat és az új képességeket viszont a vérből nyerjük majd.

 

Yoshi (Switch - 2018)

Mariót és Linket már a Switch első évében kipipálta a Nintendo, a folytatásban - a jelenlegi állás szerint - Kirby és Yoshi kapja a főszerepet. Habár a Switch-exkluzív Yoshi-epizódnak még a végleges címe sincs meg, azt már tudjuk, hogy a Good-Feel fejlesztői igyekeznek csavarni egyet a szokásos játékmeneten. Mert az egy dolog, hogy Yoshi továbbra is bekap mindent, és potyogtatja a tojásait össze-vissza, de az új részben a dobbantására megfordul a kamera, így az oldalnézetes játék eseményeit az ellentétes nézőpontból figyelhetjük. Apróságnak tűnik, de ne legyen kétségünk afelől, hogy rengeteget dob majd a játékélményen!

 

A listánk a mi kedvenceinket tartalmazza, és 100 százalék, hogy nem egyezik a véleményünk a tiéddel. Te melyik játékokat várod idén?

51 komment - szólj hozzá!