EA Sports UFC 3 teszt

  • Írta: Daks
  • 2018. március 3.
Link másolása
Az EA Sports UFC 3 megújult karriermóddal, és teljesen átdolgozott karakteranimációval tért vissza közénk - forradalmat viszont nem hozott. Ettől függetlenül nem lett rossz játék, sőt. Megéri frissíteni.

Conor McGregor neve eggyé vált a kevert harcművészetek bajnokságával, a közel veretlen ír világsztár pedig immáron második alkalommal tekint vissza ránk az EA Sports UFC dobozáról. Az MMA hivatalos játékaként a sorozat két évente örvendeztet meg minket egy új résszel, és bár a harmadik felvonás nem hozott sok újdonságot, a UFC liga rajongóinak érdemes ezúttal is beruházni az új részre.

Az EA Sports UFC 3 a sorozattól megszokott profizmussal ereszti egymásnak a harcosokat. A tökéletesen kidolgozott karaktermodellek, a különféle mozgások és technikák, illetve a minden korábbi verekedős címtől teljesen eltérő, egyedi játékmenet méltó feldolgozásként szolgál a sportágnak. A játékban ezúttal is tudunk kötetlen meccseket nyomni világhírű harcosokkal, minden súlycsoportból, aztán lehet még különféle bajnokságokat, minden korábbinál jobban testre szabható multiplayer meccseket, illetve Knockout versenyeket is tolni, utóbbit ezúttal Snoop Doog narrálásával.

De a legnagyobb változáson a karriermód ment át. A GOAT Careerben egy kezdő ketrecharcost kell alakítanunk, az alapoktól megalkotva őt - megadhatjuk súlycsoportját, paramétereit, stílusát, illetve testre szabhatjuk kinézetét is, a bőrszíntől kezdve a szakállhosszúságig. A szokásos kezdeti tennivalók után pedig megkezdődnek az első meccsek. Névtelen újoncként kell tőlünk nem sokkal tapasztaltabb harcosokat kihívnunk, és ahogy haladunk előre a ranglétrán, úgy nő a hírnevünk is.

Ez utóbbit a játék idén egy social vonalra fűzte fel. Ahogy elkezdenek rólunk cikkezni az újságok, azonnal indítjuk is Twitter-accountunkat, ahol beharangozhatjuk a következő meccseket, és üzenhetünk ellenfeleinknek, aztán később tölthetünk fel gifeket, adhatunk interjút, sőt még streamelhetünk, és együtt játszhatunk rajongóinkkal - persze csak jelképes módon. Követőink minden fáradozásunkat meghálálják majd, odafigyelésünkkel, és sikereinkkel pedig megállás nélkül nő majd a számuk is.

Reputációnkon két meccs között dolgozhatunk, attól függően pedig, hogy miket osztunk meg, és milyen hangnemben üzengetünk a Twitteren, a szakma, és a rajongótábor is máshogy reagál. Döntéseink hatással vannak karrierünkre, és szponzorainkra, de ugyanitt lehet edzeni is. Formába hozhatjuk magunkat a következő meccsre, tanulhatunk új mozdulatokat, illetve lehet gyakorolni is, kérve edzőpartnerünket, hogy mutassa meg a soron következő kihívó jellegzetes mozdulatait, technikáit. A tanulásért perkek járnak, hősünk pedig, ahogy haladunk előre, úgy lesz egyre erősebb és taktikusabb harcos.

A játékmenet ezúttal sem foglalkozik életcsíkokkal. A kondíciónk fontos, és az, hogy milyen taktikát folytatunk, hogyan védjük ki, vagy bírjuk az ütéseket, és mi hány tökéletes támadást viszünk be. Ha már a meccs elején nekiállunk sorozni az ellenséget, akkor hősünk egy pillanat alatt kimerül, nem fog már úgy mozogni, nem fogja bírni a menet végéig. Türelmesen és megfontoltan kell tehát szorítóba lépnünk, ügyelve a lábmozgásra, az elhajolásokra, a lehetőségekre, és arra, hogy inkább mi fárasszuk ki az ellenfelet, és ne fordítva. Ehhez lehet ütni és rúgni, a fejre, testre és lábra mért támadások mind más hatással vannak az állóképességre, de csak együtt hatékonyak - ha pedig sikerült földre vinni a másikat, kezdetét veheti a birkózás, lefogás. Amihez a játék részletes tutorialt is nyújt.

A profik játszhatnak HUD nélkül, nem ismerve a saját és az ellenfelük aktuális energiaszintjét, illetve elrejtve a birkózásgombokat is - én maradtam azért a kiírásoknál, az a biztos. Az idei rész újdonsága pedig, hogy vannak új gombkombinációk: az LT és RT gombokkal új védekezéseket csinálhatunk, ami a korábbinál szebb, változatosabb harcokat eredményez, illetve hajolgatás közben is különféle ütéseket vihetünk be. De ugyanígy megújultak a karakteranimációk is. A játék készítői teljesen átírták az emberi mozgásokért felelős kódokat, így a korábbinál élethűbben, részletesebben mozognak már a harcosok, még ha nem is lehet azt mondani, hogy már tökéletes az egész.

Nagy kár viszont, hogy ennél több újdonságot nem tudott felvonultatni az idei rész, sőt. Az Ultimate Team tele van mikrotranzakcióval, illetve maradt a játék alatt a jó öreg Ignite Engine is. A korábban minden EA Sports-terméket hajtó motor már közeleg a nyugdíjhoz, a FIFA legutóbb 16-ban használta, és az új címek között is már csak az NHL 18-at és az NBA Live 18-at hajtja. Az összhatás mondjuk még így sem rossz, lévén két embert, egy kisebb szorítót, meg egy lesötétített közönséget kell csak megmozgatnia a motornak, úgyhogy maradnak erőforrások a részletekre, de azért már közel sem olyan lehengerlő a látvány, mint az első részeknél volt.

Az EA Sports UFC 3 összességében egy jó folytatás lett, amire megéri beruháznia mindenkinek, aki szereti a sorozatot. A játékélmény még mindig ott van, az új karriermód kifejezetten élvezetesre sikerült, és jók az új karakteranimációk, meg gombkombinációk is, még ha összességében a játék nem is vonultat fel sok új dolgot. A lényeg viszont, hogy a következő két évben megint van mivel elgyepálnunk egymást, aztán már csak reménykedni tudunk, hogy a negyedik részre odateszik magukat a fejlesztők. Aztán meg folytatják a Fight Nightot is!

A játék PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi ez utóbbin próbáltuk ki.

6.
6.
decoy
Hát azért még lenne min javítani... Ez a szar submission rendszert már az első részben is utáltam. Ha befognak, 98% hogy kikapsz. Ahogy befognak, restartolom is a meccset, tökmindegy hányas a submission defense-d. Továbbá a grapple is szörnyű. Miért emészti fel a staminacsík felét az, hogy megpróbálom elengedni az ellenfelem? Vagy ha egyszerűen megpróbálok leszállni róla? Teljesen értelmetlen.
Aztán van egy meccs. Utána kaptam 1 hét edzés időt a következőre a 4-5 helyett, és következő ellenfélnek betolják Eddie Alvarezt akinek minden képesség pontja 10-el nagyonb mint az enyém. Hát normálisak ezek? :D 65%-os conditionnal állj ki ellene... Egyszerűen nincs átgondolva
3.
3.
Nothing
Egy szétszívott rapper megint bevásárolta magát egy játékba - ez pozitívum?
Már a Tekken Tag 2.-ben is okádtam ettől az undormány, off-place sellout-tól.
2.
2.
Daks
#1: Köszi, javítottam!
1.
1.
pucu9011
Nekem a béta irányítása nagyon árkádos lett olyan mintha egy MKt játszottam volna. Lehet ezen csiszoltak.
Off: Conor nem veretlen, kikapott Diaztól.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...