MXGP PRO teszt

  • Írta: Daks
  • 2018. július 23.
Link másolása
A motokrossz-világbajnokság hivatalos játékát ezúttal is a Milestone szállította nekünk. Az MXGP PRO nem az év fejlesztése, de fizikában, irányításban és finomhangolásokban a készítők megint odatették magukat.

A középszerű autós és motoros játékokat nagy tételben készítő olasz csapat csak idén olyan címekkel áraszt el minket, mint a Monster Energy Supercross, a MotoGP 18, vagy a teljesen új Gravel, és akkor még nem beszéltünk a novemberre tervezett Ride 3 megjelenéséről. Most viszont a legújabb motokrossz-játékukat, az MXGP PRO-t vesszük nagyító alá, mely a cég többi sorozatához hasonlóan ebben az évben szintén megújult. Megkapta az Unreal Engine 4-es grafikai motort, teljesen újraírták alatta a fizikát, és csináltak hozzá egy új játékmódot is - ám hiába a kozmetikázás, a Milestone technikailag ezúttal sem tudott maradandót alkotni.

A látványt az alacsony felbontás, a gyenge textúrák és a rettenetes mennyiségben képernyőre ömlesztett motion blur-effektek teszik rosszá. Pedig annyira szép lenne az egész. Megállva néhány másodpercre egy erdőkkel és hegyekkel körbevett, napsütötte pályán, olyan panoráma tárul elénk, ami bármilyen játékban megállná a helyét, verseny közben viszont mindez a múlté lesz. A pálya elkenődik körülöttünk, a versenyzőnk a mozgástól folyamatos homályba burkolózik, de annyira, hogy nem csak a nevét, de még a számát is alig tudjuk leolvasni a hátáról, hasonlóan a többi pilótához, akik néha még félig átlátszóak is lesznek, hogy ne takarjanak ki előlünk semmit.

Az összképet tovább rontják a gyenge textúrák, és az esős, borult időben teljesen ingerszegénnyé szürkülő pályák, az első méterek után pedig jön a savanyú felismerés, a játék élvezeti értékét meredeken csökkentő, 20-30fps-t is alig elérő sebesség. Legalábbis konzolon, ahol mi teszteltük az MXGP PRO-t - és akkor még nem beszéltem a szörnyűen hosszúra nyúló töltési időkről. Pedig fizikában, irányításban és finomhangolásban a készítők megint odatették magukat. A gázadás és a fékezés komoly odafigyelést igényel, főleg ha mindezeket kanyarodás közben kell abszolválnunk - a motor könnyen kicsúszik alólunk nemcsak vizes, de száraz talajon is, az első kerék pedig, ha belekap a puha homokba, már repülünk is előre.

Ugratásnál és leérkezésnél hihetetlen jó a motor visszacsatolása, verseny közben érezni, ahogy a gépet dobálják az egyenetlenségek, a levegőben pedig látjuk, ahogy a pilóta erőt fejt ki a motor irányba állításához, és a különböző trükkök végrehajtásához. A játék idei részéhez a készítők egy teljesen saját fejlesztésű, PRO névre hallgató fizikai motort helyeztek üzembe, hogy minél élethűbb, izgalmasabb legyen a versenyzés, ez pedig sikerült is nekik. Nagyon érezzük az erőket, és minden pályán, felületen más taktikát igényel az irányítás, mindehhez pedig nekünk kell adaptálódnunk, stílusunkat nem erőltethetjük rá a játékra, a versenyekre.

De futamon belül sincs két ugyanolyan kör. A motorok feltúrják a pályát, mi pedig elveszítjük az ívet, amit korábban vettünk, a többiek által a talajba vájt nyomvonalak esőnél megtelnek vízzel, ez pedig még jobban megnehezíti a dolgunkat. Ami pedig a legjobb, hogy mindezek játékra gyakorolt hatását mi magunk adhatjuk meg. A beállítások között ezernyi dolog testre szabható, ráadásul a nehézségi szintek és különböző rásegítések beállítása mellett tudjuk bütykölni a mocit is, aminek finomhangolását olyan kategóriákba osztották fel, mint suspension, gear ratio, brake response, accelerator mapping és wheelbase. Nem fordítom őket végig, kifejteni is csak jól körülírva lehetne őket, de aki tudja, hogy mik ezek, az tutira nyomkodja, húzogatja majd az alatta található értékeket is.

A játékban egyébként hat játékmód kapott helyet. A single player kategóriában a Grand Prix, a Time Attack, a Career és a teljesen egyéni versenysorozatokat felvonultató Championship hív minket játékra, míg ezek mellett elérhető egy Online mód, illetve egy Compound névre hallgató extra pálya is. Ez utóbbi egy egy négyzetkilométeres, fenyőerdős terület, SX- és MX-pályákkal, illetve egy műhellyel is felszerelve, melyen szabadon kalandozva skilljeinket fejleszthetjük, különböző tréninglehetőségeket teljesítve. Érdekesség, hogy ezekhez a tanulófeladatokhoz, illetve magához az irányításhoz, és a motorok viselkedéséhez a készítők idén profik segítségét is kérték - a játék fejlesztésében Antonio Cairoli kilencszeres világbajnok, illetve Tim Gajser és Gautier Paulin is részt vett, amire nagyon büszkék a Milestone-nál.

Az MXGP PRO ronda lett, de finom. Tisztes iparos munkának csak akkor nevezném, ha a látványt, a töltési időket és a framerate-et is rendbe raknák végre a készítők, bár meg kell hagyni, hogy ez az első évük az Unreal Engine 4-et használva, úgyhogy talán még beleférnek az ebből eredő gyermekbetegségek. Az viszont biztos, hogy ha a következő években kikupálják magukat ezen a téren is, akkor lesz végre miért szeretni őket. Merthogy egyébként motoros játékot ilyen alapossággal senki más nem tud készíteni!

Az MXGP PRO PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi ez utóbbin próbáltuk ki.

3.
3.
Őrnagy
#2: Én a zúzós metált mindenhonnan hiányolom, ahol nincs
:D
2.
2.
mjsilvester
Szép grafika.
Tényleg a legjobb jelenleg.
Hiányolom a zuzos metal zenét amit megszoghattunk a régi Mx vs atv-k ben.
Néha ireálisan elesik ugratásból érkezésnél, vagyis sokszor.
Végre a 2 t hangok is rendben vannak nagyából.
1.
1.
Morzsi1
Nekem bejön. Az utóbbi idők legjobb motocross játéka. Még lehetne rajta javítani, talán meg is teszik, de a laza talajon száguldozás tök jó lett!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...