Shadow of the Tomb Raider teszt

Lara Crofttal elszaladt a ló. Önzővé vált, nem hallgat barátai intő szavaira, félresöpör mindenkit, hogy megszerezze a hőn áhított ereklyét, és ezzel olyan kataklizmát szabadít el, amely könnyen a világ végét jelentheti.
  • Írta: zoenn

Kommentek

#74
YanezModerátor
#69: Érdekes. Számomra az első és a Rise kb egy kategória volt. A Rise picit már fejlődött, ez plusz pont, de karakterek és sztori szempontjából ugyanúgy gyenge lett. A lövöldözős részeket viszont az első két részben jobban élveztem. Nem tudom miért.
#73
#71: Ja, én nem kritizáltam, csak leírtam, hogy nekem a játék feléig kb. ezek voltak az érzéseim. Mondom, lehet valamikor folytatom és befejezem majd, nem szeretek semmit félbehagyni, de amit eddig láttam belőle, azok alapján nálam torony magasan a trilógia legrosszabb darabja. A játékmeneti újítások és a játékmechanika tetszett, a sztori, a karakterek, a dramaturgia volt az, amik miatt ráuntam, mert egyszerűen nem volt, ami vitt volna előre, hiába volt jó maga a tényleges játékmenet tetszetős. :-(
#72
Törölt felhasználó
#71: Side questekkel én sem foglalkoztam.Aztán a vége felé jöttem rá, hogy abban vannak a dlc-s tombok.Amik tényleg nagyon jól sikerültek.
Meglepő volt számomra . hogy 30+ óra alatt játszottam ki.Úgy hogy az alap tombokból hiányzik 2-3, a dlc-ből meg kb a fele.
Az viszont nem tetszik, hogy sok küldetésnél át kell öltözni, esetleg ha elkezdel egyet elveszi a fegyvereid szó nélkül.Valamit azért benyöghetett volna, hogy bocs nem vihetsz magaddal semmit.Akkor talán nem gyanakszom bugra :). Vagy keresem a fórumokban másnak is van-e ilyen hiba.
Egyébként tényleg a legjobb rész.Egyenlőre a Rise-t szeretném maxolni (meg közben az AC:Syndicate-t befejezni végre, hogy soha többet ne kelljen látnom), aztán jöhet újra ez.
#71
#66: Ha nem vitted végig akkor kár kritizálni, mert a vége felé bontakozik ki (mint ahogy minden sztori). Főleg a főgenyát nem írnám le. Szerintem jó volt, hogy mindenkinek van erős célja és világnézete és a szerint működött a világban. Realisztikusak voltak, Paititi-ben pedig rendesen otthon érzi magát az ember.

Örülnék ha azt mondhatnám, hogy ez a leggyengébb sztoriban, mert nem volt egy nagy durranás, de sajnos az előző részek még ennyit sem tudtak felmutatni. Nem véletlenül nem tudtak áthozni karaktereket sem.

Gameplay-ben mivel mindenben előrelépett: Rendesen kidolgozott úszás, stealth rendszer, változatos platformer elemek, több tennivaló, hatalmas HUB-ok, jobb pacing, new game+, stb, stb, nem értem mitől lenne toronymagasabb a legrosszabb.
Nekem fura lenne azt mondani egy játékmenetileg gyérebb játékra hogy jobb. A TR2013 ehhez képest semmit sem tud felmutatni (sztem az már megjelenéskor is ratyi volt), de még a Rise is csak egy átmenetet képvisel.

Személy szerint csak a Shadow-nál éreztem azt, hogy még1x kitolnám és ki is maxolnám 100%-ban. Főleg hogy kimaradtak side storyk és úgy az opcionális játékmenet 80%-a. Rengeteg mindent tartogat ez a rész.
#68
YanezModerátor
#67: Arcmimika valóban gyenge. Karakterek és sztori számomra biztosan felejtős lesz egy idő után, de a játékélmény mindenért kárpótol és hát elvégre ez egy videojáték, ennek ez a dolga.
#67
#66: Ja, az kimaradt, hogy a grafika bár tényleg nagyon szép (mondjuk nálam még mindig nem üti meg az UC4 szintjét), de az arcmimika valami elképesztően élettelen. De komolyan, ezen a téren simán 10-15 évvel ezelőtti állapotokat képvisel néha.
#66
#65: Fura, hogy ezt írod, mert számomra torony magasan ez a leggyengébb. Olyannyira, hogy végig se vittem, mert ráuntam. Ígéretesen indult pedig, mert úgy festett, a karakter végre kap egy rendes ívet, végre lesz egy jó kis konfliktus, egy kis dramaturgia, aminek köszönhetően lesz tétje a dolgoknak, de végül lószart nem kezdtek ezzel. :-/ Éppen ezért számomra a karakterek semmit nem fejlődtek, Lara mellett mindenki totál érdektelen, az új főgenya meg annyira semmilyen és komolyan vehetetlen, hogy azt elmondani nem tudom. Egyszer lehet adok neki még egy esélyt és végigviszem, ha már megvettem, de ez a kísérletem háromszor fulladt kudarcba, szóval. :-D De azért jó látni, hogy valakit elkapott és valakinek tetszik.
#65
YanezModerátor
Már túl vagyok kb a felén, de eddig ez a legjobb rész a 3 TR közül. Végre vannak rendes platformer és puzzle részek, s az akció sincs túlzásba tolva. Megvan az az egyensúly, amit hiányoltam az első kettőből. A puzzle részekre visszatérve, felidézték bennem a PS1-es korszak TR játékait. Ez nagy szó. A grafika is fejlődött, most már simán ott van egy UC4 mellett! Nagyon bejövős a game, hatalmas pozitív csalódás ért!

A sztori és a karakterek is fejlődtek, de sajnos még nem annyit, hogy ez is piros pontot kapjon. Erre van még mit gyúrni. Az utcai néppel való párbeszéd pedig hótunalmas, a sok idétlen "benszüllött" névről nem is beszélve.

Összességében tehát eszméletlenül leköt a játék! Egyébként a pályákban sincs üresjárat, minden helyszín és sarok töltve van minden jóval. Egy pillanatig sem unom, de 1-2 nap intenzív játék után azért mással is játszok, mert jóból is megárt a sok. :)
#61
#60: No, most sikerült befejezni és hát valóban, a sorozat legrosszabb epizódja.

Ami lehet, elment 2013-ban, azt 2019-ben már pofátlanság újra kiadni.
A kritikával amúgy egyetértek, erőtlen karakterek, érdektelen történet, ostoba befejezés, béna fejlődési rendszer.
Szerencse, hogy leárazva jutottam hozzá és a lent megfogalmazott félelmek be is igazolódtak...
Már az első harmadánál szenvedtem ezek miatt és csak a történet végett fejeztem be, de azt is elb...ták.

Nálam a történelmi múlt és a fentebb leirtak miatt, valamint a pofátlan lenyúlásért és a játékosok hülyérevétele miatt is ez 3 pont a 10-ből.
#60
Nagyonszép prog Xbox x én. De abban is látni spórolás jeleit
#59
Jó kis élménybeszámoló az Index-en a játékról.
https://index.hu/tech/godmode/2018/09/29/shadow_of_the_tomb_raider/
#58
#2: Pontosan!
#57
#52: Nálam olyan 7-7.5 között mozog, de sztem majd csak az élménybeszámolóm végén fog eldőlni, hogy melyiket kapja tőlem. :-D Holnap sztem elkezdem írni, aztán meglátjuk.
#56
#55: UI.
Ennek tükrében az én véleményem 7,5 pont de csak azért mert MGS.
#55
#53: Az MGS5 nem érdemel 10 pontot az első 20-30 óra az igen odaver de utána csak csak a lopkodásról szól a játék hogy a FOB-okat fel tudd építeni, vagy pl. vannak olyan fegyverfejlesztések amelyekre konkrétan 2 hetet kell várni, hogy elkészüljenek, vagy valódi pénzzel lehet fizetni azért, hogy előbb elkészüljenek, de az meg már megint milyen dolog?
Nekem majdnem 700órám van a játékban és utolsó FOB-ok nyersanyag híján el sem készültek mivel elég komoly mennyiség kellene mindenből, viszont nem is készülnek el mert annyira megutáltam a játékot(nagyon repetitívvé vált) hogy nem visz rá a lélek, hogy még egyszer ebben az életemben elindítsam ennek jó egy éve már.