Two Point Hospital teszt

Kórházépítős anyagokkal nem igazán vagyunk ellátva a kiváló '97-es Theme Hospital óta, így mindenképpen jó hír a rajongók számára, hogy a Bullfrog tagjai által is erősített Two Point Studios rakott összet egy játékot a témában.

A Two Point Studios neve keveseknek csenghet ismerősen, mivel a csapat idén jelentkezett első játékával. A stúdió munkatársai olyan címeken dolgoztak korábban, mint a Theme Hospital, a Black & White, valamint a Fable-sorozat, azaz a Bullfrog és a Lionghead kötelékében munkálkodtak, a céljuk pedig nem más, mint feléleszteni a rég elfeledett, de sikeres menedzserjátékokat. Az első a sorban a Theme Hospital által ihletett Two Point Hospital.

Kórházépítős játékokkal márpedig nem igazán vagyunk eleresztve, őszintén megmondom így hirtelen a klasszikus Bullfrog-alkotás mellett egy emlékezetes produktum sem jut eszembe. A fejlesztők emiatt nyugodtan építhettek a sikeres eredeti címre, hiszen annak alapjai még több mint húsz év után is simán megállják a helyüket. Emellett persze új ötletekkel is feldobták az alapreceptet, majd az egészet modern köntösbe csomagolták, és így született meg a Two Point Hospital.

Az elődhöz hasonlóan a Two Point Hospital sem veszi a kórházas témát komolyan, azaz semmiképpen sem kell a Vészhelyzetből ismerős ordibálós-újraélesztős jelenetekre számítani. Cserébe azonban a játék tele van vicces animációkkal és megmosolyogtató pillanatokkal. Remek példa erre, hogy az elhunyt betegek szellemként tovább kísérthetnek a kórházban, amiket a karbantartónak kell porszívóval összefogdosnia. A betegségek esetében sem nyomasztottak minket a fejlesztők a modern kor járványaival, hanem helyette egészen vicces nyavalyákkal (például villanykörtefejűséggel…) tévednek be hozzánk a páciensek.

A kórház működtetéséhez először is szükség lesz egy recepciós pultra, majd egy alap orvosi szobára, ahol diagnosztizálják, vagy bonyolultabb betegségek esetében további vizsgálatokra küldik a betegeket. A legegyszerűbb nyavalyákat pirulákkal gyógyíthatjuk, melyeket a gyógyszerész kever ki egy speciális masinával, de a keményebb betegségek esetében már speciális gépeket kell vásárolnunk, emellett kórtermeket is fel kell húznunk.

Az építkezés egyszerűen zajlik, nem szabad Sims-szerű mélységekre számítani, de a bútorozást azért mi csináljuk meg. A kampány későbbi szakaszában már a helyhiánnyal is küzdeni fogunk, így érdemes még az elején kiismerni melyik létesítménynek mennyi hely kell. Az összes betegséget nem fogjuk tudni meggyógyítani, ezért érdemes azokra fókuszálni, amik a küldetés szempontjából a legfontosabbak.

A kórházunkban természetesen nemcsak a páciensekkel, hanem a saját embereinkkel is foglalkozni kell. Először is mi választjuk ki a szakértelmük és a büdzsénk alapján, hogy milyen orvosokkal, ápolókkal, karbantartókkal és recepciósokkal töltjük fel a kórházat. Ezek után mindenképpen szükségünk lesz pihenőre és nővérszobára, ahol beosztottjaink kipihenhetik a gyógyítás fáradalmait. Kevésbé kvalifikált alkalmazottainkat továbbképzésekre küldhetjük, így akár egy-egy betegségre is specializálhatjuk őket, sőt akár az Év Orvosa Díjért is versenybe szállhatnak.

A Two Point Hospital nem tartozik a bonyolultabb menedzserjátékok közé, az oktatópálya tökéletesen elmagyaráz mindent, még aki soha nem játszott ilyen stílusú játékkal, az is hamar belejön a kórház-igazgatásba. A mikronmenedzselést nem vitték túlzásba a fejlesztők, így egy nagyobb objektum esetén sem érezzük majd azt, hogy jobb lenne két egérrel játszani a játékot. Problémák esetén azonnal jelez a játék, így mindig könnyen utána tudunk járni, hogy hol szakad meg vagy lassul be egy-egy folyamat.

Játékmódok terén egyelőre csak a kampány érhető el, ahol egy térképen lépkedve kell újabb és újabb kórházakat felépítenünk egyre nehezedő körülmények között. Van, hogy a pénzből szenvedünk hiányt, máskor pedig képzett orvosok nélkül kell működtetünk a kórházat, de akár valamilyen környezeti tényező (például egy katasztrófa) is bonyolíthatja a munkánkat. Ahhoz, hogy egy küldetést teljesítsünk, elég egy csillagot megszereznünk a kórház értékelésénél, de később bármikor visszatérhetünk, ha az extra feladatokat is el szeretnénk végezni. A kampány egészen változatos és érdekes tud lenni, de azért picit bosszantó volt, hogy állandóan elölről kell kezdeni az építkezést, így bármennyire is szórakoztató a kórház működtetése, egy idő után önismétlődővé válik a küldetések eleje.

A játék alatt a Unity Engine működik, mely remekül passzol az ilyen könnyedebb, rajzfilmszerű grafikához. Éppen ezért nincs is szükség erőműre a játék futtatásához, kis túlzással bármilyen gépen felépíthetjük álmaink egészségügyi intézményét. Kiemelném viszont az animációkat, melyek rendkívül mókásra sikeredtek: érdemes néha ráközelíteni és végigkövetni egy-egy beteg útját a kórházban, hogy milyen megpróbáltatásokon megy keresztül, mire megszabadítják a nyavalyájától. 

Aki nem vágyik valamilyen Planet Coaster vagy Cities: Skylines szintű bonyolult menedzsercímre, annak remek játszópajtása lesz a Two Point Hospital. Vicces, szórakoztató, könnyen kezelhető, de azért a komplexitásról sem kell teljesen lemondani. Egy próbát mindenképp megér, ha szereted az ilyen stílusú játékokat!

A Two Point Hospital kizárólag PC-re jelent meg.

8.5

Two Point Hospital teszt értékelés 8.5

Pozitívumok:

  • Könnyen kezelhető és tanulható játékmenet
  • Kiváló körítés, vicces hangulat
  • Érdekes és változatos kihívások

Negatívumok:

  • Minden küldetés elején újra kell építeni a kórházat
3 komment - szólj hozzá!