E3 2019: Íme, az expó legjei - szerintünk

A tavalyi évhez hasonlóan idén is összeszedtük az E3 legjeit: a Gamekapocs szerkesztői egyenként mondják el, melyik volt szerintük az expó legjobb játéka, melyik volt a legnagyobb csalódás, és min lepődtek meg a leginkább.

Az E3-as hírtengert követően jöjjön egy kis szubjektív tartalom levezetésként. Íme, a szerkesztőség legjei!

barackostej

A legjobb játék az E3-on: A tavalyi bejelentés óta vártam a Star Wars Jedi: Fallen Order bemutatkozására, az első videók alapján pedig egyelőre nem csalódtam a játékban. A Titanfall 2 kampánya nagyon tetszett, így bízok benne, hogy Vince Zampella csapata ezúttal is odateszi magát. A játékmenettel kapcsolatban még sok a kérdőjel, de remélem, végre kapunk egy normális, történet-orientált Star Wars-játékot.

A legnagyobb csalódás: Úgy általában az egész show nagyon gyenge volt, de a legnagyobb csalódás, hogy még mindig készülnek kínos és rossz konferenciák. A Bethesda és a Ubisoft showja borzalmas volt: érthető, hogy egy évvel a generációváltás előtt nehéz valami érdekessel előállni, de azt nem tudom elfogadni, hogy idén is végig kellett szenvedni a nem éppen színpadra termett fejlesztők izzadságszagú beszédeit, a tolakodó marketingesek vagánynak szánt, de inkább kínos műsorait, vagy a mobiljátékok bemutatóit.

A legnagyobb meglepetés: Abszolút meglepetésként ért, hogy folytatást kap a The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Nem is igazán emlékszem, hogy lett volna a folytatással kapcsolatban valamilyen pletyka, remekül titokban tartotta a Nintendo a dolgot. A döntés persze érthető, miért is ne folytatnák minden idők egyik legjobb játékát?

fojesz

A legjobb játék az E3-on: Az idei sajtókonferenciák többsége trailerek gyors darálásából állt, nem sok játéknál fért bele, hogy komplett gameplay bemutatót áldozzanak rá. A Watch Dogs Legionnek viszont kifejezetten sok figyelmet szentelt a Ubisoft, talán ezért is égett bele az agyamba ennyire a játék. Akárhogy is, nálam az új Watch Dogs talált be a legjobban, a játékmenet még mindig szórakoztatónak tűnik, a londoni brexites körítés parádés, és az is jópofa ötlet, hogy egyetlen kétdimenziós főszereplő helyett sok mellékszereplőt kapunk, akiből felépíthetjük a saját ellenállásunkat. A nyugdíjas különítményem már alig várja, hogy odaszúrjon a hatalomnak!

A legnagyobb csalódás: Tipikus generációváltás előtti kiállítást kaptunk: több nagy hiányzója is volt az expónak, aki pedig részt vett, illetve konferenciázott is, semmi olyat nem tudott mutatni, amitől letettem volna a hajamat. Félreértés ne essék, egy csomó izgalmas játékot láttunk, amelyek közül minél többet ki is szeretnék majd próbálni, de valahogy olyan érzésem volt, hogy a puskaport a jövő évre tartogatják a kiadók. Az új konzolok megmaradtak elnagyolt specifikáció szintjén, és az E3 előtt gőzerővel hájpolt cloud gaming szolgáltatások sem kapták meg azt a figyelmet, amire számítottam.

A legnagyobb meglepetés: Eladta magát a Double Fine. Eddig is döbbenetes volt látni, hogy a Microsoft milyen tempóban vásárolja fel a független fejlesztőcégeket, az viszont, hogy idén a Double Fine bekebelezését jelentette be, komolyan meglepett. Tim Schaferék csapata közel húszéves, és amellett, hogy számos izgalmas saját fejlesztésű játékot tudhatnak a hátuk mögött, afféle inkubátorként rengeteg munkát fektettek abba, hogy más független fejlesztőcsapatok is sikeresek legyenek, sőt még egy saját crowdfunding platformot is alapítottak. Innentől kezdve ez a brigád egy óriáscég leányvállalata, és bár nincs kétségem afelől, hogy látunk még tőlük kreatív címeket, ez a támogató attitűdjük jó eséllyel háttérbe szorul majd. De ne legyen igazam!

iNKARNATE

A legjobb játék az E3-on: Tavaly a Cyberpunk mellett tettem le a voksomat, és mindent egybevetve, idén sem változott a véleményem. Nagy a hype, de egyelőre még mindig úgy néz ki, meg tud neki felelni a CD Projekt RED. Keanu mondjuk őszinte meglepi volt, bár el is terelte a figyelmet a trailer azt megelőző részéről.

A legnagyobb csalódás: Az EA Play, karöltve a Bethesda előadásával. Utóbbi prezentációt kifejezetten érdektelennek és semmilyennek találtam a DOOM-ot leszámítva. Ami igazán szomorú, hogy már bőven látható a tendencia, ahogyan a Bethesda szépen leépítette magát, a közönség pedig megszokja ezt, és jövőre már nem fog szerepelni a csalódás kategóriában, csak szimplán ignoráljuk. Ez az igazi csalódás.

A legnagyobb meglepetés: Az, hogy sikerült annyira kiégnem a szuperhős-, meg Star Wars-kontenttől, hogy sem a Fallen Order nem ütötte meg az ingerküszöbömet, és ugyanez a problémám a Square Enix-féle Bosszúállókkal is: valahogy elképesztően rossz időzítéssel érkezik a filmes mérföldkő után, elavult grafikával, és B-kategóriás kinézetű figurákkal (igen, tudom, hogy drága licencelni az MCU-színészeket, de attól még lehetne költeni a designra). A Microsoft előadása ismét meglepően lekötött, bár a Ninja Theorytól egészen mást vártam volna...

Sirdani

A legjobb játék az E3-on: Keanu Reeves és az új trailer után egyértelmű, hogy az E3 legnagyobb dobása idén a Cyberpunk 2077… lett volna, ha nem söpör le mindenkit a színpadról a Desperados III. Ez lehet, hogy kissé elfogult volt… De akárhogy is, amikor elindult a trailer, és rögtön egyértelművé vált, hogy a második epizód TPS-es próbálkozásait kidobva a készítők újból visszatértek az alapokhoz, már tudtam, hogy melyik játékot várom idén a leginkább. 2001-től hatalmas rajongója vagyok a franchise-nak, melynek oka nem csak a remek atmoszféra és az izgalmas figurák, hanem a lehetetlen nehézségű küldetések is. De komolyan, közel 20 nekifutás után még mind a mai napig nem tudtam végigjátszani az első részt - legalábbis csalások nélkül. Szóval ha 2019-ben valami olyanra vágysz, ami megmozgatná azokat a bizonyos tekervényeket, akkor Desperados III a te játékod is lesz.

A legnagyobb csalódás: A Star Wars Jedi: Fallen Order bemutatkozása. Szerintem az egyik legjobban várt cím volt az idei E3-on, kíváncsi voltam, hogy mit hoz majd össze az eddig főként multis körökben mozgó Respawn csapata, ám az első gameplay videók számomra ámulat és John Williams-dúdolgatás helyett csupán csalódást hoztak. A grafika és a látvány egyhangúnak tűnt, a játékmenet túlságosan is a Sekiro: Shadows Die Twice-ra hajaz, és úgy általánosságban, nem igazán éreztem át a Star Wars-feelinget, hogy az extrém lapos fénykardozásról már ne is beszéljünk. Persze azért még nem írom le teljes mértékben a játékot, ám az előzetes elvárásaimból azért jócskán visszaveszek.

A legnagyobb meglepetés: A Microsoft Flight Simulator visszatérése. Már a konferencia előtt sejteni lehetett, hogy a Microsoft elő fogja szedni az egyik régóta pihentetett szériáját, ám a múlt héten még le mertem volna fogadni, hogy a meglepetés majd az Age of Empires IV lesz. Helyette azonban a Microsoft Flight Simulator 2019 első előzetesével robbantották fel a konferenciát - legalábbis számomra. A 4K-s felvételek, a műholdas képek alapján modellezett mozgó környezet, és a tenger felett repkedő flamingóflotta engem eddig meggyőzött.

Szlav

A legjobb játék az E3-on: Elden Ring, ó Elden Ring. Szinte semmit sem tudunk még Hidetaka Miyazaki és George R.R. Martin agyszüleményéről, de a FromSoftware az utóbbi években számomra nem okozott csalódást. Felelőtlenség lenne vakon bízni egy olyan játékban, amiből egy tisztességes képkockát sem láttunk? Abszolút! Ennek ellenére mégis simán bedőltem volna egy semmitmondó CG-előzetesnek? Mint a huzat! Ja, és persze idén is felültem a Cyberpunk 2077 hype-vonatára, de hát ki az, aki nem?

A legnagyobb csalódás: A nagy stúdiók konferenciái. A Microsoft egy teljesen korrekt, tartalmas műsorral készült (legalábbis szoftveres fronton), de az EA, a Bethesda, a Ubisoft, a Square, meg a Nintendo műsora nagyon lapos volt. Mindenhol villant egy, jobb esetben kettő érdekesség, aztán jött a dögunalom. Valószínűleg azért érzem ezt így, mert tisztességes játékmenetet csak nagyon kevés címhez vetítettek a színpadon, hiszen azokat inkább a konferenciákat követő streamekre hagyták. Viszont kellemesen csalódtam a kisebb előadásokban. Sokkal jobban lekötött a Kinda Funny Games játékokkal csordultig töltött összeállítása, a teljesen elmebeteg Devolver Direct, de még a PC Gaming Show középszerű műsora is.

A legnagyobb meglepetés: Csalás, ha a Baldur’s Gate III-at említem? Technikailag a Stadia Connecten mutatkozott be, de a fene vigye el, akkor is ez volt az a cím, ami miatt megugrottam a székemben, ráadásul annak ellenére, hogy korábban már hallhattunk pletykákat róla. Ideje volt már, hogy egy újabb hivatalos D&D-játékot kapjunk, ennek kivitelezésére pedig álmodni sem tudnék megfelelőbb fejlesztőt a Divinity: Original Sinért felelős Larian stúdiónál. Részemről jöhetnek a mind flayerek, sok szeretettel várom őket!

És most ti jöttök, halljuk a ti véleményeteket is!

11 komment - szólj hozzá!