Wreckfest teszt

  • Írta: Shifty
  • 2019. szeptember 2.
Link másolása
Itt nincs helye a finomkodásnak. Egyszerre kell ravasznak és mocskosan környörtelennek lenned, ha győzedelmeskedni szeretnél. A siker érdekében pedig azért sem kár, ha darabjaira hullva érsz elsőként a célba.

Egészen messzire nyúlik vissza a Wreckfest története, a FlatOut-sorozatért is felelős finn BugBear Entertainment ugyanis közel hét évvel ezelőtt jelentette be az akkor még Next Car Game néven futó projektet. Az eltelt esztendők aztán többször rögös útra terelték a fejlesztést, de az elsőre sikertelen Kickstarter-kalapozás sem szegte kedvét a készítőknek, így egy közel négyéves korai hozzáférésű státusz után a csapat tavaly végre szabadjára engedte dühöngő fenevadját, ami azóta is zabolátlanul tombol és pusztít a virtuális arénákban és versenypályákon. Szerencsére erre a mostanra alaposan megkopott és elfelejtett, vas a vas elleni, szabályokat nem ismerő, fémcsikorgató pusztításra végül a konzolos rajongóknak sem kell féltékeny tekintettel áhítoznia, hiszen a lepukkant, autóbontóba való járgányok küzdelmei a múlt héten PlayStation 4-re és Xbox One-ra is befutottak.

A Wreckfest pedig nem is tököl sokat, a kampány első versenyével azonnal behajít minket egy arénába, ahol a Destruction Derby legszebb pillanatait idézve egy magabiztos benzinfröccs kíséretében jelzi, hogy a féktelen pusztítás ideje visszatért és itt az idő, hogy ismét régi fényében tündököljön az autóversenyzés egy mostanra már kevésbé ismert és valószínűleg csak szűk réteg számára izgalmas mellékvágánya. A Wreckfest ugyanis egyszerre ötvözi magában a FlatOut, a már említett Destruction Derby és a Test Drive: Eve of Destruction hagyatékát, amelyek többek között a karriermódban elérhető és játszható eseményeken érhetőek tetten. Maga a karriermód öt különálló, de egyre nehezedő bajnokságból áll össze. Akadnak majd roncsderbik, ovális pályán zajló versenyek és lepukkant járgányok öldöklő csatái jó kis murvás, saras helyszíneken. Ha sikerül a meghatározott pontszámot összegyűjtenünk, akkor szintet lépve kipróbálhatjuk magunkat a magasabban jegyzett bajnokságokban is.

Az így szerzett szintlépésekkel és kreditekkel aztán egyrészt újabb eseményeket nyithatunk meg az adott bajnokságon belül, másrészt így lesz lehetőségünk járgányainkat fejleszteni. Így huppanhatunk be egy kis háromkerekű volánja mögé iskolabuszok ellen versengeni, vagy egy méretes kombájnt vezetve roncsderbizni, illetve így tudjuk majd újabb és újabb négykerekűekkel bővíteni a garázsunkat. A "kampány" egyébként nemigen ül le, végig magas fordulatszámon pörgeti az elborult versenyeket. Másfelől nincs két ugyanolyan összecsapás, a kialakult káoszban ugyanis egy biztosnak hitt első helyet is pillanatok alatt el lehet dobni, és itt nincs visszatekerés funkció: ha totálkárosra törted a járgányodat, akkor ott mindennek vége. Éppen ezért minden egyes küzdelem komoly észjáték is, mert nem elég tövig nyomni a gázpedált, sokszor érdemes belátni, hogy adott helyzetben bizony engednünk kell az MI vezérelte ellenfeleknek, hogy aztán egy későbbi kanyarban vágjunk vissza.

A mesterséges intelligenciára egyébként is érdemes kicsit kitérni, mert hatalmas szerepe van abban, hogy a Wreckfestben baromi izgalmasak a küzdelmek. Már a normál nehézségi szinten is folyamatosan megszívatnak, ott loholnak a sarkadban, és ha a győzelem múlik rajta, akkor lelkiismeretfurdalás nélkül tolnak fel egy fára, ezzel hazavágva a versenyedet. Ez frusztráló lehet, de a Wreckfest pontosan erről szól, és bizony komolyan jutalmaz is azért, ha a körözések között nem csak arra ügyelsz, hogy épségben a célba érj. Ütközések, aljas lökdösődések nélkül ugyanis nincs kiérdemelt győzelem: a karriermódban például vannak jól jövedelmező bónuszfeladatok, amelyek pont arra sarkallnak, hogy ne csak próbálj előremenekülni és végig az élen vezetve nyerni - erre nem is nagyon lesz esélyed. Taktikusan vezetni, olykor cselekhez folyamodni. Ha például látjuk, hogy a következő eseményen sok kanyarral lesz dolgunk, akkor érdemes az autó "páncélzatától" megszabadulni, így könnyebbek és fürgébbek leszünk, igaz, papírként fognak minket összecsomagolni, ha nem vigyázunk. A legcélravezetőbb, ha megpróbálunk egyensúlyt teremteni a strapabírás és az autónk irányíthatósága között.

Az egész persze semmit sem érne, ha a Wreckfest vezetési élménye és fizikája nem lenne ennyire könyörtelenül élvezetes. Ez azért is érdekes, mert a játék ugyan távol áll a szimulátoroktól és az árkádtól is, mégis nagyon oda kell figyelni a sokszor hatalmas tankerként viselkedő járgányokra. Merthogy vezetési stílusunkat az éppen aktuális járgányunkhoz kell igazítani. Kis fűnyírót hajtasz? Semmi gond, de ne lépj korán a gázra, mert biztosan elveszíted az uralmadat felette. Hatalmas, amerikai roncsdögöt kormányzol? Biztos lehetsz benne, hogy szinte minden ütközést ki fog bírni, de beledöglesz, mire a kanyarban befordítod. Könnyebb, fürgébb, európai vagy japán négykerekűt hajtasz? Egy ütközés alkalmával pillanatok alatt poháralátét lesz belőled. A sérülésmodell is tűpontos, ráadásul egy komolyabb behatás után az autónk ütött-kopott külleme mellett a viselkedése is megváltozik.

És így születnek meg azok a csodálatos, roncsbalettbe illő jelenetek, ahol a versenypályát szegélyező gumifalak hullanak ezerfelé darabjaira, miközben az autók lepattanó fémdarabkái szállnak a levegőbe, üvegszilánkok kíséretében. Egyszerűen csodalatos látvány, amikor egy seregnyi négykerekű kontrollálatlanul zúzza egymást, a végeredmény pedig a pályán uralkodó káosz.

Sajnos akadnak azért problémák is, amelyek közül a legbosszantóbb, az pontosan maga a látvány. Összességében a már említett pusztítás és a fizika bődületesen szemléletes és jól is néz ki, de a játék összképe mégis olyan, mintha a PC-re szánt változat átiratát úgy két fokozattal lentebb tekerték volna. Nyilvánvaló, hogy a mai konzolokból nem lehet olyan erőt kisajtolni, mint a számítógépekből, és a fizika és a rombolhatóság oltárán áldozatot kellett hoznia a csapatnak, de ettől még nem mehetünk el szó nélkül a tény mellett, hogy a Wreckfest Xbox One-on nem a legszebb játék. Végezetül pedig muszáj megemlítenünk, hogy kisebb-nagyobb hibák azért maradtak a címben. Előfordult, hogy arénaharc közben szétesett nálam a kép, illetve a játék multiplayer szekciója sem büszkélkedhet a legstabilabb netkóddal. Ami mégis a legbosszantóbb volt, hogy rengeteget töltött a konzolos változat.

Mindezek ellenére a Wreckfest egy tökéletes szerelmeslevél azoknak, akiknek a versenyjáték nem áll meg méregdrága sportjárgányok utcai versengésénél. Látszik, hogy a fejlesztés évei, a sok-sok próbalehetőség és a korai hozzáférés tényleg munkával és fejlesztéssel telt el, mert a játék tartalomban rengeteg élményt ígér, látványban pedig a fizika és a vezetési modell ad egy olyan pluszt, amitől minden roncsderbi-rajongó odáig lesz.

A Wreckfest PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi utóbbin, az alapgépen teszteltük.


Kapcsolódó cikk

18.
18.
crytek
#17: "Engem is borzasztóan zavar, hogy sok pálya csak kb. 40 másodperces, de jobb esetben is alig egy perc körül van"
Na látod ezt meg sem említettem. Ráadásul olyna bonusz elvárások vannak eközben hogy okozz 1500 damage-ot meg wreckel 3 ellenfelet. Nos ezekkel totál nem is foglalkoztam elég volt hogy első tudok lenni.

" Ezért nem bosszant az sem ha nem vagyok első." Jó neked. Nekem ezért tart minden autós game kb 30x tovább mint másnak. Én ha nem vagyok első minden futamon addig megyek és restartolok amíg az nem leszek számomra másnak nincs értelme.
17.
17.
FrankBlack
#16: Engem is borzasztóan zavar, hogy sok pálya csak kb. 40 másodperces, de jobb esetben is alig egy perc körül van. Valóban elég fantáziátlanok a pályák. Az Ace Ventura hasonlat nagyon jó :D

Megértelek és teljesen jogos amit írsz, bár engem nem zavar annyira a görény gépi ellenfél, én pont azt élvezem benne, hogy megy a lökdösődés, hogy ők is kilöknek engem, nem csak én őket. A semmiből előjövő ellenfelekkel azonban én nem találkoztam. A sérülésmodell valóban nem reális (arra ott a BeamNG.drive) de még mindig sokkal korrektebb mint más autós játékokban.

Én azért minden hibája ellenére a megjelenés óta máig élvezem a játékot, talán azért is mert nekem nem az a célom hogy kimaxoljam és acsit gyűjtsek, hanem csak a játék öröme. Nem is a karriert tolom, hanem csak custom race körversenyeket. Ezért nem bosszant az sem ha nem vagyok első. Én a megjelenéskor teljes áron vettem meg és egyáltalán nem bántam meg, sőt még a Season pass-t is megvettem.

Lehet hogy az Ultimate Carnage-hoz nem ér fel, de szerintem mert nem is az volt a cél, hogy olyan nitrós száguldozás legyen mint az volt, vagy mint egy nfs, burnout, főleg hogy az elején kifejezetten fél szim irányba ment a fejlesztés. Ez jobban hajaz a Flatout első részére, inkább annak a szellemi örököse. Annak pedig méltó örököse szerintem.
16.
16.
crytek
(Már csak a 20 multis win van hátra ehhez majd szerzek ismerőst és ki is van maxolva)

Számomra oltári nagy csalódás a game. Anno mikor bejelentették 1-2 trailert néztem az ezek szerint igen jól meg volt komponálva mert vártam rá. Sokan írták jó lett. Láttam sokáig hogy ezzel van tele a net vagyis beszélnek róla, meg kap még kontetet stb. Gondoltam méltó Flatout örökös. Hát nagyon nem. A Faltout 1-2 vagy a felújított
Ultimate Carnage-hez fel sem ér semmiben.

Azokban legalább volt "élmény" mert csalt a gép pofátlanul és élmény volt 3x-edikre is újrakezdeni mert a görény gép mindig kikurt velünk. Lehet a régiekben is kevés volt a pálya ,de ott nem tűnt fel ennyire mint ebben. Meg szánalmasnak tartom (nem csak ebben hanem a létező összes autós gameben hogy a kreativítás totális hiánya a pályák elkészítésében abban mutatkozik hogy az alap 3 körös versenyt később felviszik 6-ra majd 12 körösre.
Totál jellegtelen hangulattalan volt volt az egész game. Ilyenkor jó a game pass mert ha ezért akár csak 1 $-is adtam volna nagyon csalódott lennék.Az AI hot koki. Sima pályákon ahol kb nulla nehézség lehet a vezetésben ezek az erdőkből bukkannak elő mint valami mordori kriptaszőkevények és mennek összevissza. Az "erőviszonyok" totálisan nevetségesek. Iskolobuszt megnézem egy fűnyiró kisgép mikor borít fel. Sérülésmodell is irreális. Aztmondja 80%-os a kocsim miközben úgy néz már ki mint az ace vetura filmben ami a csomag amit ripityára tört.
Ez a game egy nagy nulla lett.

Egyetlen említésre méltó "erénye" autos játékokhoz képest gyerekjáték maxolni.
15.
15.
FrankBlack
13# Nem erről van szó.
12# Azért mert te nem tapasztalod, attól még mások igen. Ezt a játékot annak idején egy egészen realisztikus szimulátor irányba kezdték el fejleszteni. Akik akkor befizettek rá, ezért fizettek. Aztán jött egy nagyobb „botrány” (még bőven az early access idejében) amit az váltott ki, hogy egy frissítés új, és sokkal könnyedebb vezetési modellt, és visszafogottabb törést hozott az előzőekhez képest. Sokan hőbörögtek, és sokan csalódottan ott is hagyták akkor a játékot. A játékosbázis azóta nőtt, és ugyanakkor részben ki is cserélődött olyanokra, akiknek bejön ez az arcade vonal. De azóta is van folyamatosan egy kisebbség, akik rendszeresen hangot adnak nemtetszésüknek, hiszen tovább folytatódik a játék butítása, árkádosítása. Csak egy pár ilyen a legutóbbi, konzol megjelenés alkalmából jött frissítésre reagálók közül. Én velük értek egyet:

„Please bugbear, bring the old handling model back. „

„Sadly, I can back up what people are saying about the new handling model. It feels arcadey, unpredictable and just... bad. It used to be near perfection before today's update, but the game's unfortunately become unfun to me. „

„Handling is not good... want the old back”

„pls let us rollback to the old fantastic game.
the perfomance wont be that good but we will have good handling and not this kind of console arcade rubberband ai back again.....
old version rating A
new version rating F for me „

„-You changed the diriving physics into more arcade... essentially ruining, what made the game famous (in addition to damage model)
-You ruined the damage model too (no more Realistic damage anymore... Realistic damage is now the old Normal, and the new Normal is basically indestructible titanium tanks)
-You added rubberbanding AI.... it looks ridiculous”

Nyilván ők egy nagyon szűk réteg, egy kisebbség, és a többségnek bejön a játék úgy, ahogy van, akik közül sokan nem is értik, hogy ennek a kisebbségnek mi baja van, mert ők nem érzik, nem értik miért panaszkodnak.
14.
14.
manderel
#2: Köszi, ez elég biztató. A procim még erősebb is mint a videón lévő.
13.
13.
Yanez
#6: Arra nem is gondoltál, hogy ennyi idő alatt annyira elsajátítottad, hogy emiatt tűnik könnyebbnek? :) Nálam több játék esetében is előfordult már hasonló.
12.
12.
dvs00
#6: Én megjelenés óta tolom rendületlenül, nem volt hónap hogy ne vettem volna elő az elmúlt évben sem. Feltettem a frissítést is, de nem tapasztalok irányításbeli különbséget, főleg nem könnyítést, szóval nem értem mire gondolsz.
10.
10.
Őrnagy
Végre, kialakult egy hosszabb párbeszéd a játékról. Ez lesz a következő vétel, tök régóta várom konzolra.
9.
9.
Grabowsky30+
Ez egy tök jó játék! Szerintem korrekt a pontozás is! Vannak hibái, de abszolút méltó a nagy elődhöz! Versenyek nem túl könnyűek, de azért nyerhetőek! Nekem egy kellemes meglepetés volt!
8.
8.
semike
Tudom, hogy a negyedik részt mem a finnek adták ki (KT Racing, WRC sorozat),csak hasonlatnak írtam, mert az is “roncsderbi” és épp a multkor vettem meg PS-re.Sokan szidták,bár nem ér fel a régi részekkel, de szerintem semmi baj nincs vele.Az könnyebb,ez nehezebb.
Autok számát nemtudom,de amint hazaérek melóbol megnzézem.(tuti nincs 30-35,kizárt)
Ezt én One X -en játszom és azért elmennek a francba, ez 2019 -ben elég halovány....Tizennégyezerért meg pláne!
Én többet vártam.
7.
7.
FrankBlack
#5: Az autók száma szerintem is lehetne több, de azért szvsz nem pofátlanul kevés. Hozza a korábbi Flaout-ok felhozatalát, nem marad el azoktól. Azt hiszem, kb. 30-32 jármű van az alap változatban (legalábbis pc-n). Szerintem korrekt.

https://wreckfest.fandom.com/wiki/Category:Vehicles
6.
6.
FrankBlack
#5: Flatout 4 semmivel se rossabb mint ez? No offense, de szvsz az egy hulladék ehhez képest, és a Bugbear-nek semmi köze hozzá (valószínűleg azért is lett olyan). A Wreckfest szerintem ezerszer jobb.

Egyébként a Wreckfest-re úgy látom jellemző, hogy fokozatosan egyre könnyebbre veszik a játékot. A fizikát, irányítást elsősorban. Erre sokan panaszkodnak is rendszeresen a steam-en. A konzolos megjelenés alkalmából a pc-s verzió is kapott egy nagy frissítést, és úgy tűnik ismét sokat butítottak rajta, megint erre panaszkodnak sokan, köztük én is. Sokan sírják vissza a régi handling-et. Ez korábban sokkal komolyabb játék volt. Egészen annyira hogy pár éve még azért nem neveztem be rá, mert nekem túlságosan is nehéz volt, de most meg úgy látom átesnek a ló másik oldalára, és addig könnyítgetnek rajta, hogy ha így haladnak tovább, akkor lassan olyan lesz mint egy nfs.
5.
5.
semike
12-es szinten vagyok.Neten nagyon jó versenyeket lehet nyomni,meglepően értelmes játékosokkal. A látvány az tényleg pocsék, de szokható. ;)
Viszont kevés a kocsi-gondolom az extra változatban van a többi,ami azért elég pofátlan dolog.
Sokan szidták a Flatout 4-et szerintem semmivel se rosszabb mint ez,úgyhogy én csak ajánlani tudom mindkettőt.
4.
4.
tyber16
#3: Dobozosan is (én is úgy vettem) a deluxe kiadást is. A sima 11 000 a deluxe 17 990 a legtöbb helyen.
3.
3.
Anti4730
Ezt lehet dobozosan venni, vagy csak digitalism?
2.
2.
sirdani
El, itt egy videó, ami alapján 45-70fps erőszakolható ki belőle.
https://youtu.be/azfHrs9xy6w
1.
1.
manderel
Mennyire van optimalizálva? Egy 960m-en elfutna legalább minimumon?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...