Half-Life: Alyx próbakör

Hiába a másfél évtizednyi alibizés, a Valve ismét bizonyította, hogyha akar, akkor még mindig tud játékot fejleszteni. Kár, hogy ezt az élményt csak egy szűk réteg számára tették elérhetővé.
  • Írta: Shifty

Kommentek

#19
#15: Ugyan ezt tudom mondani, ez az eddigi leg Half Life-abb Half Life. Ennyire még sosem voltál része ennek a világnak. Monitoron ez sosem fog átjönni ennyire.
#18
#10: F
#17
#10: Nem lehetne inkább Q? Az F olyan hétköznapi. Vagy mondjuk DZS?
Persze engem nem érint, csak szerettem volna beleokoskodni valamit :)
#16
#15: Pontosan, nem tudom miért olyan nehéz ezt megérteni. Mert VR-ban teljesen másképp kell lőni, mozogni, helyezkedni stb...2D-be ültetve ez a játék az égvilágon semmi kihívást nem jelentene, egy közepes játékos is végigszaladna rajta 4-5 óra alatt halál nélkül, azt csodálkozna mire fel volt a hype...nem is beszélve az interakcióról ugye, ami az egeret húzogatva túl sok élménnyel nem kecsegtetne...szimplán illúzióromboló lenne az egész.
#15
#14: A vicces az, hogy az a videó kezdett el terjedni, amikor a VNN-es srác rájött, hogy VR nélkül is el lehet indítani a Half-Life: Alyxot. Most arra pörgött rá a közösség, hogy készül az egér+bill mód.
Viszont a VNN-es srác mondja, hogy az Alyx a legjobb játék a Portal 1 óta, VR-ban mestermű, a világ egyik legjobb játéka, de hihetetlenül szar 2D-ben, nem véletlenül nem is készítettek 2D-s módot belőle hivatalosan.
Ez egy VR játék, el kéne az embereknek tudni fogadni. Ahogy vannak konzol exkluzívok, úgy vannak VR exkluzívok is, amik kihasználják az adott platformot.
#14
#12: Baromi nagy élmény lesz majd egy VR-ra tervezett játékot monitoron tolni egér+billentyűzettel... nálam nagyobb HL fan nem sok van a világon, de tuti, hogy abban a formában nem próbálnám ki, még akkor sem, ha módom lenne rá. Amúgy az, hogy csak emiatt úgy vették az indexet, mint a cukrot (én is vettem volna ha még kint dolgozom) szerintem elég pozitív megerősítés volt a Valve-nak, hogy nem volt hülyeség VR-ra kiadni a cuccot. Még akkor sem, ha veszteséges lesz anyagilag. A HL mindig is az innovációról szólt, és ahogy olvasni/hallani lehet ez is az lett (Digital Foundry-nak azért hajlamos vagyok elhinni egy ilyen kijelentést), ez volt a lényeg.
#13
#10: #10 500 000 példány kelt el körülbelül belőle, ha felmész a Steam értékelésre, egy rahedli magyar pozitív visszajelzés van.
#11 Ha VR-ban vagy, nem érdekel téged, hogy nincs karod. A kéz a lényeg, sokan észre se veszik, hogy lebeg a kezük. Nem fontos. Te szoktál panaszkodni, amikor egy FPS játékban lenézel és nincs ott a tested, csak lebegsz?
#12 ugyanazt írom neked, mint a 10#-esnek.
#12
#10: Most hegesztik a bill egeres modot és akkor tolni is fogja valaki :) :)
#11
Mondja már meg valaki, hogy miért nem lehet VR játékokban rendes kezet csinálni? Ez a csonka kéz oylan illuzió romboló tud lenni, főleg egy ilyen játékban, amit nem egy kis cég készített.
#10
Írjon már mindenki ide egy F betűt kommentnek, aki a tesztelőn kívül játszott a játékkal.
#9
SLi
nem csak nálatok voltak technikai problémák:
https://www.youtube.com/watch?v=FiAQ1thZVJk
#8
#7: Bár az interakció tényleg szuper, de ez a kijelentés abszolút mértékben nem állja meg a helyét.
Kapásból tudok nagyon sok játékot mondani, amiben hasonló módon van interakció (Lone Echo, Asgard's, Stormland), de olyat is, ahol még ennél is jobban van megoldva (Walking Dead: Saints and Sinners, Boneworks). Pont, hogy a Half-Life: Alyxnak itt van a gyengepontja, ugyanis nincs benne közelharc. Ennél még a Blade & Soecery.is jobban megfelel a z általad vázolt kritériumnak.
Játék mechanika szempontjából pont, hogy közepes játék az Alyx, minden másban viszont verhetetlen. Nem a világ legjobb VR játéka, de a Top 5-be lazán befér. Mondom ezt elfogult Half-Life fanként.
#7
ShiftyModerátor
#4: Mert ez az első alkalom, hogy a kezed a virtuális térben tényleg egy "fizikai" kivetülésnek tekinthető. Illetve (szerintem) ez az első alkalom, hogy úgy töltötték meg élettel a játék világát, hogy tényleg minden tárggyal azt csinálhatod, amit a valóságban. Eddig leginkább az volt a jellemző, hogy csak azzal tudtál bármit is kezdeni, amivel a fejlesztőknek is célja volt. Most nem.
#6
#4: A probléma ott kezdődik hogy egy szerkesztőség nem rendelkezik saját vr szemüveggel? A HTC magyarország...a Htc,amely vr téren jelenleg süllyedő hajót képvisel az ad "kölcsön" egy headsetet nekik?::D Akkor hogyan jelentheti ki hogy ez az első nagy szám vr játék,ha csak ezt próbálta?:D
#5
Nem tudom ki írta ezt a cikket:D De egyszerre kellett nevetnem és sírnom:D
#4
#3: Nem azt mondom, hogy ezzel nem lehet gond, de azt igen, hogy alapesetben nem ez a jellemző. Főleg annak fényében, hogy ha jellemző technikai hiba van, akkor egy játék értékelése Steamen nem 98%+ pozitív, hanem inkább 50% alatt szokott lenni. (jelenleg csak 256 negatív értékelés van, annak is csak a töredéke technikai jellegű)
Én konkrétan lassú vinyóra gyanakszom, vagy kevés rendszer/GPU memóriára. Esetleg valami írt a háttérben a vinyóra. Találgatok.

Viszont továbbra sem értem, hogyan lehet kijelenteni azt, hogy ez az első VR játék, ami olyan VR világot teremtett, ahol szerves résztvevői lehetünk valaminek. Főleg annak fényében, hogy a kézkövetős VR játékok tán közel 100%-a ezt teszi?
#3
ShiftyModerátor
#1: Rengeteg hibát jeleztek mások is. A Reddit és a Steam értékelős felülete is tele van az enyémhez hasonló vagy más komolyabb problémákkal.
#2
#1: Mondjuk az idézett mondat amúgy is baromság, mert mit csinál egy VR játék, ha nem ezt? Mármint tényleg? Milyen az a VR játék, ami nem alkot világot az irányítással és nem lehetsz szervers résztvevője valaminek?
Ez elég paradoxon :D
#1
"A Half-Life: Alyx az első olyan VR-játék, ami olyan virtuális világot teremtett, ahol az irányítással kiegészülve tényleg aktív, szerves résztvevői lehetünk a játékbeli univerzumnak"
Ezt a mondatot miért kellett belerakni, kvázi VR szűzként? A játékról természetesen alkothatsz véleményt, de az összes VR játékhoz hasonlítani ezt, viszonyítási alap nélkül...

Persze az is egyértelmű, hogy bár fennállhat másnál is a hiba, de nagy valószínűséggel nálatok volt hardveres (szoftveres?) gond, mert nem ettől hangos az internet, hanem attól, hogy mennyire zökkenőmentesen fut egy kenyérpirítón is.