DOOM 64 teszt

Kihevertük a DOOM Eternal adrenalinlöketét, de nem feledkezhetünk meg az új cím árnyékában érkezett DOOM 64-ről sem! A Nintendo 64 egyik elfeledett gyöngyszemét 23 év után hozta el új platformokra a Nightdive csapata.
  • Írta: szlav

Kommentek

#18
#17: ez egyeni szoc-prob.
#17
#16: SNESen vagy szinte bármi máson azt mondom igen, de a notóriusan szar N64 kontroller más kategória nekem.
#16
#7: ez a retro, ez a lenyege
#15
#14: Nyilván napjainkban nem ugyan olyan az AAA játékfejlesztés, mint anno náluk, hogy nekiálltak hatan, azt világsiker játék, nesze. Az is való igaz, hogy az óta mondhatni lett volna lehetősége Romero-nak nagyot gurítani, csak ez véletlenül nem történt meg. Itt gondolom nyilvánvaló, hogy a Daikatana védhetetlen bukása és egyáltalán "megtörténte" után senki nem adott neki nagy pénzt és csapatot semmi játékra.

Egy kijelentéssel amúgy nem értek egyet 100%-ban. Szóval Carmack egyedül húzta a vonatot a 2000-es évek közepéig. Azokban az időkben, amikor a két John találkozott, még Carmack tanult Romero-tól programozni. Valamint a játékok tervezése is Romero volt. Később, amikor kiderült, hogy Carmack rég jobb programozó nála és kvázi egyedül írja az engine-t, ebben az időben pályákat készített, kitalált okos dolgokat, amitől jobb lesz a játék és adta le a drótot Carmack-nek, hogy mit kéne tudnia a játéknak. Wolf titkos ajtókat is nem tudom mennyi ideig erőltette Carmack-nek, amire bekerült a motorba, mert C John szerint ez hülyeség és hagyják már azt csinálni a motorjával, amit ő jónak lát. De Romero találta ki a Doom-ra kvázi a titkos helyeket és ajtókat, hogy ilyen legyen egy játékban, ő monda meg, hogy milyen fegyverek legyenek, azok hogyan lőjenek és csinált az egészhez egy csomó pályát. De hiába Carmack volt az engine mindenható, ő maga nem tudott készíteni egy élvezetes pályát, pláne nem cool dolgokat kitalálni bele. Szóval abban, hogy ezt a sikert a Carmack nem egyedül érte el, abban mindenki nyugodtan egyetérthet. 96-ban kidobták Romero-t a Quake megjelenésével és utána a 9 év, ami a 2000-es évek közepéig tart már nem fűződik Romero-hoz. Lehet, hogy Carmack addig egyedül húzta a vonatot (nem), de csak az engine-t csinálta, mást nem.
#14
#13: Azóta is csak a szája jár és a gamer sajtó meg adja alá a lovat, mintha számítana a véleménye. Carmack gyakorlatilag a hátán vitte az id-et, az 2000-es évek közepéig az ő motorjaira épült sok mai napig klasszikusként számon tartott játék. American McGee pedig az id után is csinált azért jó pár sikeres játékot. Romerónak az elmúlt 20-25 évből a Sigil az egyetlen műve, amire felfigyelt a játékosközösség és az is egy Doom WAD.

Egy kompetens csapattal, amíg nem ő a főnök Romero tud hasznos munkaerő lenni, de önállóan semmi másból nem áll a karrirerje, minthogy ő volt az id Software egyik alapítója. Bejelenti, hogy dolgozik valamin, a játéksajtó felhypolja, hogy "a Doom készítője új játékon dolgozik", aztán vagy meg sem jelenik, vagy nélküle fejezik be a projektet vagy nem jön ki belőle semmi jó.
#13
#12: Én is olvastam a Masters of Doom-ot, Romero valóban 100% idegesítő volt az id dolgozók szerint. De ez azért az a dolog, ami már majdnem 30 éve volt... Hogy ez elég ok-e arra, hogy valaki a mai napon hülyének nézze, azt mindenki maga tudja.

Viszont a munkásságát nem pont a Daikatana megjelenésével érdemes számolni. Előtte elég *sok* dolgot letett az asztalra, amit hosszan lehetne itt sorolni, de igazából az óta sem gyári melós.
#12
#10: Nem, csak emlékszem még a Daikatana kampányra meg a rengeteg arcos nyilatkozatra. És mit tett le az asztalra? Semmit. Még mindig a régi dicsöseggel akar villogni mikor one hit wonder volt amit csinált az nem szimpatikus, és a volt id dolgozók szerint is idegesítö volt a rocksztár attitüdje.
#11
#10: Soha nem csinált titkot belőle, hogy mekkora arca van és meg lehet nézni, mit tett le az asztalra, mióta kidobták az id-től.
#10
#9: Ismered? Megbántott?
#9
#8: Romero egy túlértékelt, beképzelt majom.
#8
Kétlem, hogy Romero bármit hozzátett volna ehhez a játékhoz; eleve nem id fejlesztés, meg dobbantott is, még bőven a megjelenés előtt.
#7
#3: Eredeti hardveren meg na az lenne a magad szopatása a notóriusan horribilis N64 kontrollerrel.
#6
#3: Azon játékok köze tartozik amik jól oregedtek.
Tanuld meg értékelni a régi grafika esztétikáját, ha emiatt kihagyod magadat fosztod meg az élménytől.
#5
#4: Remastereket, újrakiadásokat eddig sem pontoztunk, ezután sem fogunk. Ha a játék pozitívumaira és negatívumaira vagy kíváncsi, érdemes lehet elolvasnod a cikket.
#4
Hol van a pontszam? Ha odairjatok hogy teszt akkor miert nem pontozzatok le? Meg hol vannak a pozitivumok/negativumok? Nem ertem.
#3
Anno biztos jo volt, most is erdekes lenne kiprobalni az eredeti (!) hardware-n, de ma mar nem birnek erdemben ezekkel a regi jatekokkal jatszani. Kiprobalni oke, de kb ennyi nalam. Habar magamnak mondok ellent, mert a SYSTEM SHOCK-ot nagyon varom, de azt rendesen felnyomjak grafikailag.
#2
Ez egy nagyon jó game, a nem hivatalos pc porttal már anno jatszottam és itt figyel a PS4en is már.
#1
YanezModerátor
Inkább megvárom PS5-re a definitive editiont.