The Last of Us: Part II teszt

Hét év után megérkezett a The Last of Us folytatása, mi pedig azon szerencsések közé tartozunk, akik már a megjelenés előtt átélhették Ellie megrázóan kegyetlen történetét. Spoilermentes tesztünkben mesélünk az élményeinkről.
  • Írta: szlav

Kommentek

#656
#655: Technológiailag mindenképp megsüvelendő amit tesznek. Animációk, mocap, stb. ebben szerintem ütik a spanyol viasz szintet majdnem minden játékukkal.

Történet szempontból persze nem. Én továbbra is úgy gondolom, hogy szerintem nagyon is bátor és "le a kalappal", hogy mertek egy nyilvánvalóan megosztó és sokak számára népszerűtlen koncepciót bevállalni. Az, hogy kinek jön be, kinek nem,lényegtelen ezen a téren.

A manipuláció kérdésköre viszont érdekes, látod. És ezen gondolkodtam sokat én is, hogy mennyire fair és unfair amit csináltak. Egyrést persze, manipulatív. Hiszen lehet azt mondani, hogy kvázi rád eröltetik a másik szempontot. Másrészt viszont nem érzem úgy, hogy feltett szándékuk lenne az, hogy meg is akarják velem kedveltetni a másik karaktert. Egyszerűen "eléd van baszva és tégy vele, ahogy akarsz... Ha megkedveled jó, ha nem, azt is leszarom... Akkor is ki fog belőled váltani valamilyen érzelmet, és én ezt akarom!" Szerintem például meg tudtak maradni egy amolyan semleges szinten. Nekem imponált, hogy nem adják alám a lovat, hogy kedveljem jobban Elliet például, és nem éreztem azt sem, hogy indokolatlanul surmó ostoba picsának állíanák be, szemben mondjuk Abby-vel. És ezt szerintem nagyon ügyesen csinálták. Ez a fajta dolog nekem egy háborús film esetében is imponál. Imponál, ha egy náci nem valami suttyó rasszista, agyatlan tömeggyilkosnak van bemutatva, hanem megpróbálja velem egy film/könyv MEGÉRTETNI és nem elfogadtatni, vagy megkedveltetni azt a nézőpontot, világot, gondolatvilágot, ami ő képvisel. És valóban, nem véletlen, hogy ezt nem csinálják sokan. De azért nem csinálják, mert ez nem egy közkedvelt dolog. Az emberek többsége nem szeret kimászni a saját sztereotípiáiból, komfortzónájából. Nem szeret madártávlatból vizsgálni dolgokat. Szeretünk érzelmileg elkötelezettek lenni és szeretjük, ha ez az elfogultságunk meg van támogatva valamilyen formában. És személy szerint ebből a szempontból ha nem is zseniálisnak, de mindenképp kurva erősnek tartom a játékot.

Megmondom őszintén, nem nézegettem utána Niel Druckman interjúkat. Fingom nincs, hogy mennyire találkozik az elgondolásom azzal, amit el akart érni. Én végig kicsit azt éreztem, hogy nem csak én játszom a játékkal, hanem a játék is űz valami kurva kellemetlen játékot velem. És nekem ez nagyon tetszett. Tetszett, hogy ezzel néha önanalizálásra kényszeríettek. Ritka, hogy leteszek egy játékot csak azért, mert egyszerűen meg kell emésszek valamit, amit kivált belőlem. Saját magamat is megleptem bizonyos pontjain a játéknak és egyszerűen kedvem támadt, hogy elgondolkozzak azon, hogy mi is játszódott le bennem. Rohadtul elcsépelt és ömlengően hathat, de konkrétan tényleg tanultam magamról a játék alatt. Volt egy terápiás jellegge. És egyáltalán nem csak a játékkal kapcsolatos eseményekről gondolkodtatott el, hanem hozzásegített, hogy egyes szituációkat kicsit újraértelmezzek. És nem feltétlen láttam be, hogy hülye voltam, vagy másképp kellett volna cselekedjek, de kicsit "think outside the box" jelleggel gondoltam át 1-2 közelmúlt eseményt és márcsak ezért is részemről hatalmas pacsi jár a játéknak, mert számomra ott kezdődik a művészet (legyen az zene, film, festészet, szobrászat, bármi), ha ilyeneket zsigerileg kivált belőlem valami. Persze belőled lehet más dolog hozza ezt elő, ami meg bennem nem kongat meg semmilyen harangot sem... :)
#655
#654: Persze én az érdemeiket nem is vitatom, egyszerűen állszaggató ahogyan kinéz az egész játék, le a kalappal előttük. És én is többször leírtam, hogy nem előítéletekkel ültem le elé, mégsem jött be, szerintem a játék koncepciója egy olyan szintű történetmesélést és karakterírást igényel, amihez a jelenlegi ND Neil Druckmann-el az élen édeskevés. Sokan azt hiszik a játék feltalálta a spanyolviaszt, pedig nem véletlen, hogy ilyen szintű váltást nem igazán láttunk más játékokban. Szerintem erőltetett, logikátlan és manipulatív az egész. Attól, mert valami váratlan, az nem egyenlő azzal, hogy egyben zseniális is.
#654
#647: Nagyon sokan nem arra értik, amiért nem tetszik a történet.
Én is megfogalmaztam hasonló mondatot, miszerint kell egy bizonyos érettség. Nem a játék megértéséhez, mert mindenkinek más az ízlésküszöbe.
Inkább az elfogadásra gondolok. Akik "védik" a TLOUS2 játékot nem azért mondják ezt azokra akiknek nem jön be, mert nem tetszett nekik hanem mert előítéletek miatt nem is adnak esélyt a programnak. Pedig ha másért nem, bizony az ND már csak a megvalósítás miatt tiszteletet érdemel amit kihozott erre a hét éves hardverre. :D Szerintem
#653
#652: Fura dolog ez, mert nekem az Uncharted 2 kívül semmitől nem esett le az állam. Első végigjátszásra annó, még a TloUS első része sem vett le a lábamról. Sőt..
#652
#649: Nem nekem nincs Ps-em és nem is játszottam... most be lehet állítani trollnak, de annyit elárulok, hogy az Uncharted széria és az első Last of Us ott vannak a kedvenceim közt. És az egyetlen platform amin játszok a PS4, de sebaj
#649
#647: "a Naughty Dog-ra nedvelős ultrasonyfanboyok"
Akkor neked PS-ed sincs és nem is játszottad a játékot, jól gondolom?
#648
ÉÉÉÉÉS Ultimate-et le sonyfanboyozták!!!! IGEN!!! Azt hiszem, amit meg lehetett élni az oldalon, azt így megéltem. Még crytek kéne játékot vegyen... :D
#647
#644: Na és itt jön a Naughty Dog-ra nedvelős ultrasonyfanboyok utolsó és egyben szánalmas megnyilvánulása, amikor ráfogják valakire, hogy a saját értelmi képessége miatt nem tetszik neki a játék. Nevetséges vagy hidd el, de éljél csak a kis hitvilágodban, hogy a játék szent és sérthetetlen és HIBÁTLAN. Remélem ennél nagyobb játékélményben nem lesz részed, mint amit ez a mestermű kínál.:)
#646
#645: Utolsó mondat, utolsó bekezdés kieg: még ha pozitívan is.
#645
#623: Nincs valódi újítás a Ubinál, csak a folyamatosság élményét adó, egyszerűen elsajátítható irányításra berendezkedett formulák és az a baj, hogy más nincs. Rinya meg mindig lesz, ha újítanak azért, ha meg nem, akkor azért, de egy megközelítőleg egybehangzó pozitív véleménynyivánítás egy újítani kívánt játék esetében azért még lehet. Na ilyen nincs a Ubinál, mert szarnak rá. Őket ezért nem sajnálom. A TLoU esetében egyébként szerintem az lehet, hogy az első rész telitalálat volt a rajongóknak és mivel egyetlen rész még kevés volt, főleg ennyi év távlatából, hogy totál eltelítődjenek az amúgy sem megszokott élménytől, így a második résztől "csak" amolyan repetát vártak, persze többet és jobbat alapon. Az ND meg valami teljesen mást adott, illetve részben. Engem egyébként ez a TLoU-os botrány, meg maga a játék játszhatósága ébresztett rá arra, hogy szart sem számítanak a rinyálások, az mindig lesz, én is fogok még rinyálni valami miatt nem egyszer az tuti. De, ami tény, az ilyen felfogásban fogant cuccokra, mint a TLoU2 nagyon is szükség van, és hát ennek folyamánya képpen AC-ra is szükség van, mert bebaszna ha csak olyan játékokkal lehetne játszani, ami történet és irányítás szempontjából is konkrétan megterhelő.
#643
#642: Sok oldalról, értelmesen, csak ezen az oldalon le lett már írva, miért nem igaz a szivárogtatások után megjelent 3-4 mondatban összefoglalt "ítélet" amit azok szajkóznak,aki nem is játszottak a játékkal.
Aki eddig nem értette meg, az ezután sem fogja így szerintem felesleges.
Aki a mi (játékszerető játékosok) véleménye után sem adnak esélyt, azoknak már mindegy. Szóval részemről én biztos nem magyarázom el senkinek még egyszer.
Nekem az élményből nem vész el, ha valaki szemellenzős :)
#641
#640: Egyáltalán minek foglalkozol ezzel a részével?
#639
#625: Nem kellene annyira zavarónak léennie, szerintem a tv bállításainál van a baj, főleg ha nem volt kalibrálva. Milyen képmódban használod? Az élességet és az egyéb ilyen faszságokat ki kell alapból kapcsolni, akkor lesz jó a kép.
#638
#631: Az a baj, hogy néhány embernek, mint pl neked hiába sorol fel akárki bármilyen negatívumot úgyis kimagyarázza valahogy, hogy ezért meg azért történt ez, meghogy ezek tudatos döntések, miközben olyan hibák vannak vele, hogy gyalázat. És igen, meg vannak jópár helyen gyalázva a karakterek, legalábbis a viselkedésük olyan néha, mintha egy csapat hatodikos gyerek írta volna meg őket.