The Last of Us: Part II teszt

Hét év után megérkezett a The Last of Us folytatása, mi pedig azon szerencsések közé tartozunk, akik már a megjelenés előtt átélhették Ellie megrázóan kegyetlen történetét. Spoilermentes tesztünkben mesélünk az élményeinkről.
  • Írta: szlav

Kommentek

#743
Számomra A világ egyik legjobb játéka! Melyik más játékban van ennyire realisztikusan kidolgozva a harcrendszer a lopakodás és a lövések által okozott brutális sérülések?.....
#742
#741: Hát én már taliztam szarabbnál szarabb történetekkel játékokban, de....
#741
Közel egy év elteltével adtam a játéknak még egy esélyt, gondoltam hátha most.. de sajnos nem. Ha lehet még jobban kiütköztek a karakterek és történet hibái. Sajnálom mert minden más része nagyon is rendben van a gamenek, benne volt, hogy a generáció legjobbja legyen. De elkezdtem aggódni, hogy mit fognak művelni az első rész remake-jével a Naughty Dog-nál. Félek, hogy nem csak a játék kinézetét fogják frissíteni..
#740
#604: RDR2 vállalhatatlan moslékxar kinézetre is? Te jól vagy ember? és egy ilyen okoskodik rengeteg cikk alatt? gyűlölöd a játékot is fikázod mindenhol? nagyon szar életed lehet.
#739
#737: Én inkább az ilyen túlélős vagy horror játékokban szoktam alaposabban és lassan haladni és mident felkutatni.Mondjuk egy COD vagy Wolfenstein félében hamarabb fégig megyek a pályákon.
#738
Marcus!
Az össz-játékidőm várhatóan 60-70-óra lesz, ez valószínű rekord közeli beleölt időtartamot fog jelenteni. Sokan azt gondolhatnák nem vagyok normális, meg hogy biztosan azért telt ennyi időbe végigjátszani, mert béna vagyok, pedig nem erről van szó! Másodszori végigjátszás ( majd egyszer ) már minden bizonnyal 30-35-órára lenne leredukálva, hiszen a bejárható területek újdonság ereje erősen lecsökkenne a számomra. A Snowrunner off-road nyílt világú játékba 300-órát tettem 7-hónap alatt. Az sem volt piskóta. És tudod mi a " szörnyű" !? Hogy nem untam meg. :) Szerintem én már így halok meg...
#737
Üdv Marcus!
Én is elképedek mikor látom hogy szalad az idő a játékban, igaz ahogy lentebb leírtam, nehezítve játszom. Jellemzően sétálva nézelődve haladok előre, ez is viszi az időt, meg aztán úgy hogy kiiktattam a felvehető tárgyak felugró ikonjait, a fiókokra illetve szekrényekre is értve, plusz a töltények testek mellőli felvétele sem automatikusan történik, nos bizony idegtépőnek tűnhet, de ezáltal tudok igazán elmerülni ebben a game-ben. Próbálok mindent felfedezni. Seattle-ben a Serafiták területe előtti részen van egy lakás ahová kissé trükkösen be lehet hatolni, ott van egy széf. A kód egy házassági évforduló dátuma. Nekem ugye semmilyen segítő ikon nem jelzi mit kell keresni ahhoz hogy megtudjam a kódot. Mire minden részre odamentem, és megnyomtam a háromszög gombot az kicsit idegtépő volt. :) De így érdekfeszítő a játékmenet, ha egyből odarohannék a messziről jelzett tárgyakhoz mint sokan teszik, az túl gügye dolog lenne a számomra. Az automatikus célzásrásegítés meg egy nagy csalás a szememben, pont a játék lényegi része van ezáltal agyoncsapva. Meg mikor fehér vonalkák mutatják számomra ki vett észre. A hangok figyelmeztető segítségét is inaktiváltam, az összeset. Szóval komótosan haladok előre, ügyelve arra, hogy ne haljak meg sokszor ha lehet, az mindig nagy csalódás számomra. Eddig kb 12-szer haraptam a fűbe, ez normal fokozaton, sok segítséget nem alkalmazva egész tűrhető szerintem. Azért a te 45-órád is komoly teljesítmény, nem vagy egy rohanós gamer. :)
#736
#735: Ne csináld már!
Azt hittem az én 43 órám a plafon,ettől többet nem nagyon olvastam másoktól!
#735
734#
A zene viszonylagos hiánya valóban egy hiba a készítőktől, de a feszített tempójú, nyomasztó légkör miatt talán nem megbocsáthatatlan bűn. Én továbbra is hihetetlen lassan játszom, 36-óráhál járok úgy, hogy a játék felénél tartok. Most a pörgősebb csatározásoknál tapasztalom azt, hogy a fegyverváltás lassú szerintem, késve reagál a karakterünk a cserére, ez sok esetben halálos " hiba" vagy inkább bosszantó tényező. Youtube-on látom sokaktól, hogy az aim assist-ot nem kapcsolják ki, lényegében célozniuk is alig kell, ezt megteszi az elektronika...és mèg így is szenvednek sok esetben. Én inaktiváltam ezt a segítséget, na így van kihívás rendesen! Nem a hard stb mód a lényeg, hanem ezen segítségek kikapcsolásával való végigjátszás. Ja, az útirányok és tárgyak mutatása is kikapcsolva van, szó szerint végig kell tapiznom az összes fiókot sarkor a lootokért. :) A célkeresztem meg egy kicsiny pontocska. Így lesz élethű maga a játék, ami egyébként valóban zseniálisra sikeredett. Néha egyes enemik mintha ütésállóak lennének, de ennyi belefér a nehezítésbe.
Ja igen: hiányolod az útonállókat. Nos, a Serafiták valamilyen szinten ők maguk az útonállók más formátumban.
#734
Nagyon top game,csak az első rész fantasztikus zenéjét hiányolom belőle.No meg az úton álló bandákat.
#733
#732: Persze!Most Canadaban dagasztom a sarat!Ha azt mondom nehéz mapok az új Phase 2 térképei...finoman fogalmaztam!
Febr. közepén jön az új frissítés (Phase 3),új mapok(hatalmasak),új gépek,fa rönk rakodás,stb.!
Pc-n minden ok!
Akkor majd felnézek Sg-re!Legjobbakat!!
#732
Üdv Gabóca!
Nem, jelenleg a TLOU 2-t tolom, nem szoktam párhuzamosan két vagy több játékkal játszani, rontaná részemre a beleélést. :)
A SR-t 98 %- ban kitoltam, 7-hónap alatt sikerült nagy nehezen. Még visszatérek a sárdagasztáshoz, nagyjából ahogy számolom 3-4-hét múlva. A MOD-térképek/pályák még tartogatnak élményeket a továbbiakban is, de nálam konzolon ez az utóbbi frissítés hibákat okozott, remélhetőleg javítani fogják februárban.
Igen, a GK topik kifulladt mostanra, az SG-fórumon viszont még van élet, oda szoktam írni másokkal együtt néhanapján. Te sofőrködsz még? Ide csak röviden írd meg, nehogy offoljuk ezt az oldalt.
#731
#730: Szia Oldman!Snowrunnert tolod még!?Nagyon kihalt az a komment topic sajnos!Pedig ott jó kis beszélgetések mentek!
#730
Valószínűleg több játékos figyelmét elkerülhette a dínó-parkban lévő mosdó, ahol egy tükör is van. Elé kell állni és... na de nem lövöm le a poént. Szenzációs jeleneteknek lehetünk szemtanúi. Elképedve mosolygtam azon amit láttam! :)
#729
Játszik valaki úgy ezzel a játékkal, hogy a következő segítségek inaktiválva vannak? Mert én így nyomom, bizony leizzadok néha, de ezáltal valósághű a játékmenet.
- az iránysegítő jelzések ki vannak kapcsolva. Sem ajtók, sem fiókok/szekrények nincsenek jelezve, hogy nyithatóak e vagy sem.
- a felvehető tárgyak mutatása is kikapcsolva van, mindent végig kell tapizni...sokszor érzésből.
- az automatikus lőszer/tárgyfelvétel szintén inaktiválva van.
- a célzásrásegítés szintén kikapcsolva.
- a célkereszt egy kicsiny pontocska, alig látható, nehéz ezáltal pontosan célozni.
- sérüléskor nem jelenik meg a képernyőn a hományossá váló figyelmeztető paca, ez a funkció is kikapcsolva van.
Ehhez képest " csak " 8× mulláztam meg eddig, igaz a játék egyharmad részénél tartok. Viszont a játékidő már most 24-óra. Lesz vagy 50-60 a végére. Lassan haladok, mindenhová bekukkantok, letapogatok, mert semmi sincsen ugye jelezve mi hol van. Macerás így játszani, de higgyétek el a beleélés ezáltal sokkal jobb. Menekülős jeleneteknél kell fantázia, hogy merre kell haladni! A metró azért tegnap keményen megfingatott mikor jöttek halomban utánam a fertőzöttek, na ott 3×harapták meg a nyakincámat a dögök mire kijutottam a színház épületéhez. Az a rész kicsit megnyugtató az alagutas ' filing ' után.
#728
"programozók fanatikus részletességgel az utólsó falevelet is kidolgozták"

Még szerencse, hogy pc-n készítik a játékokat, mert a konzolosok még a falevelet is leprogramoznák...
#727
Én most viszem még a játékot 1994 óta az első PSX megjelenése óta játszom de ez amit a Noughty Dog művel a kódokkal a PS4 Hardverével elképesztő !!!
Ez a játék a Playstation történelmének mindenképp legjobbja zavarba ejtő részletességgel van kidolgozva minden benne... PS4 Pron játszom Csak emiatt a játék miatt vettem egy komolyabb tévét is azt kell mondjam megérte.....

Ilyen erdő amit itt láttam meg növényzet ezek a programozók fanatikus részletességgel az utólsó falevelet is kidolgozták.
A lombokon átszűrődő napfény a HDR nek köszönhetően dob egy lapáttal a hangulatra vagy az épp fára felszaladó mókus :) Bizonyos helyszínekre érve nem tudsz tovább menni mert csak ámulsz meg bámulsz meg szentséges atyaúristenezel és ránézel a 8 éves gépedre és azt kérdezed : Ez hogyan lehetséges ? Nem lenne szabad így kinéznie ez még PS5 ön is dícséretes munkának számítana nem ,hogy egy 8 éves hardveren szóval elképesztő amit eddig láttam. Amit Spoiler mentesen még mondani tudok Ellie és Joel karakterén kívül a "többiek ,, nekem olyan semmit mondóak lettek ....Teljesen átlagos figurák így számomra mindegy volt élnek ,vagy halnak nem sikerült megkedvelni őket ... A leszbi vonal engem nem zavar de talán különlegessé teszi Ellie karakterét és nem tolakodó... Aki még nem játszott vele pótolja mert a Playstation történelem egyik legjobb kalandjáról marad le. A Naughty Dog megugorhatatlan lécet állított fel a játékiparnak amit talán csak saját maguk tudnak majd megurani de az sem mostanában lesz....
#726
725 #
Én a játék egyharmadánál járok, szándékosan csigalassúsággal haladok előre, próbálok minden zugot felfedezni. 15-órám van eddig benne, számításom szerint 45-óra alatt fogok végezni vele.
A leszbi szál végig jelen van a jàtékban megjegyzések terén is, de ezzel nem foglalkozom, a játék maga kíváló. Igaz a nem egyszer leveleken olvasható ilyen-olyan nácizás már jobban idegesít, átlátszó a liberális propagandaszöveg. Tegnap az egyik irományon pl egy 13-éves meleg (!) srác haláláról tett említést egy lakos, mellyel a nácikat tette felelőssé...hm. Meg csak természetes, hogy a Zsinagógában volt Seattle-ben a lakossági ételelosztás anno megsegítés szempontjából, hát hol máshol ugye!? Az egyik Zsinagógában talált levélen az egyik rabbi ( nem szó szerint idézem ) ezt írja: ' minden nagy változás után eljő egy jobb világ' . Ja, kiknek.... Ezen mondatok èrtelmezése után bennem a mostani amerikai fejlemények jutottak az eszembe.

Más: nálam nem egy esetben a játékmenet során többször előfordult egy olyan hiba ( bug ) hogy Ellie nem tudott lemászni egy lètrán, hiába álltam szorosan mellé, nem kapaszkodott meg benne, nem indult lefelé. Ha jobban megközelítettem a létrát, akkor lezuhantam, meghaltam. Ugrással is próbálkoztam, annál is zuhanás lett a vége. Aztán 4-5-kísérlet után " vette a lapot " a játék, és az automatikus lemászási mozzanat sikerrel járt. Ez egy rohadt bosszantó hiba, hiszen aki beleéléssel játssza ezt a game-et, az kizökken emiatt a játékmenetből. Más hibával szerencsère nem találkoztam. A képelmosódást hiába vettem le 0-ra a menüben a csúszkán, így is jelentős mértékben látható, főleg a messzibb tárgyak hajlamosabbak a berecézésre, szétesésre. ( ps4 pro ) A játék maga szép, de nem esik le tőle az állam továbbra sem, valamivel jobbra számítottam, igaz full hd nyomom nem 4K-ban. 1080p-n is szebben kellene mutasson szerintem. ( lásd RDR 2 )
Ettől függetlenül élvezem minden percét, a harci jelenetek iszonyatosan profin el lettek készítve, nem túlzás, hogy nincsen ennél jobban kivitelezett, részletezett, minden apróságra ügyelő harcrendszer. A fizika is jelen van ahol lennie kell, ahol jelentősége van. Mondjuk a holttestek sok eset szellemként való megjelenítése kissé kiábrándító ( frissen leölteké ) úgy gázolok át rajtuk, mint ha ott sem lennének, csak nagy ritkán mozdulnak meg kis mértékben. A kamera külső nézete szűk határok között állítható, nekem jobban tetszene ha Ellie teljes teste látható lenne, nem térdtől felfelé. A betekintési látószög is nagyobb volna valamivel. Sok segítséget nem alkalmazom, a segítő HUD-ok nagy részét kikapcsoltam, még a megtalálható tárgyak felvillanó ábráit is inaktiváltam, ahogy a kapuk/szekrények figyelmeztető jeleit is. Ennek ellenére Dina mindig segít vagy jelez mit is kell csinálni ha elakadok netán, ezt viszont gagyi megoldásnak találom, a játék ezáltal kissé hülyének néz. Nem kérem, mégis segít.
#725
Most,hogy sikerült 25-óra játékidő alatt kitolnom azt kell mondjam,hogy ez egy kibaszott jó játék leszbi-sztori ide,vagy oda.
#724
#721: Ps-en játszok.Sajnos nem volt még dolgom nintendóval már jó 20 éve,de a Mario az tényleg jó volt anno.Most az újakkal még nem játszottam.