The Last of Us: Part II teszt

Hét év után megérkezett a The Last of Us folytatása, mi pedig azon szerencsések közé tartozunk, akik már a megjelenés előtt átélhették Ellie megrázóan kegyetlen történetét. Spoilermentes tesztünkben mesélünk az élményeinkről.
  • Írta: szlav

Kommentek

#622
#621: Arról nem is beszélve hogy minél nagyobb a játék és az előrendelése annál nagyobbat zuhan. Uc4 is hasonlót zuhant 2-ik hétre. Oh és ezek csak a dobozos eladások....
#621
#618: Melyik boltban? Meg hol van 80% visszaesés? Én meg irigylem azokat akik az idejüket légből kapott baromságokkal alátámasztott bullshitre pazarolják.
#620
#616: A rajongótábor fele? Mutatnál erről valami statisztikát? Csak mert az eladások az egekben, akik játszották javarészt pozitívan nyilatkoznak. A metacritices és egyéb trollhadjáratot pláne olyan useresek véleményével bélekve javarészt akik nem is játszották meg inkább hagyjuk.
Tehát adott a kritikai siker a toronymagas eladásokvs párezer visítozó köpködő troll ritkán olyan véleménnyelakik valóban játszottak is. Akkor ki képzelödik? Tényleg mutasd hol vesztette elajátékosok felét.:)
#619
#618: Ha már a tényeknél tartunk: a 80% UK-ra és dobozos eladásokra vonatkozik.
#618
#612: Igen, ezért írják ki több boltban, hogy már nem fogadnak el beszámításra se cserére LoU2-t, mert a lőtéri kutyának sem kell már. A 80%-os eladási visszaesésről nem is beszélve, de tudom ezek a tények nemlétezőek néhány ember szemében, mint a játék óriási hibái. Komolyan irigylem azokat az embereket akiknek bejön ez a 0 semmitmondó történet Abbyddel a középpontban.
#617
#615: Most nem azért, de van ember a Földön akit érdekel, hogy mi lett Dinával? Tommyval pedig legfeljebb egy standalone dlc szerűséget tudnék elképzelni, ami a "kalandozásáról" szól, viszont az meg narratív és karakter szempontból nem egy aranybánya. Uncharted-et meg nem akarok Last of Us címen játszani.

Abby-t én "kedveltem" (vagy hogy mondjam... nem kedveltem, de egy jó karakter szerintem), de az, ha vele folytatódna valami fősodor sztori, már lehet nálam is kibaszná a biztosítékot. Az összeállás érdekes lehetne, ehhez a részhez haosnlóan kibaszná a biztosítékot a tinilelkű rajongóknál, de érdekes felállás lehetne a karakterek göngyölgetése szempontjából.
#616
#612: "Közben a játék sikere töretlen nem véletlenül."
Azért képzelődni nem kellene, pont hogy a játék rajongótáborának a fele akit elvesztettek, és nagyon megosztotta a népet, ezt nem nevezném "töretlen sikernek" max ha trollkodni akarnék.
#615
#612: Biztosan lesz,nincs ez még lezárva,van egy csomó kérdőjel.

Spoiler!


Pl a Fireflies-ok bejelentkezése a rádión a vége felé.
Dina,Tommy,Ellie,Abby mi lett velük.
Lóg az ellenszer a levegőben.
Szerintem össze áll az Abby Ellie páros,ha nem is önszántukból!
Abby valszeg,nem kigyúrt,normál kinézetű lenne.
Kell egy ütős drámai befejezés ami lezárja Ellie-ék történetét!!!
#614
#613: Tudom nem azért, meg nekem framerate gondom se nagyon volt de van hova fejlődni az alá meg vas kell.
#613
Nyarlako! 603#
A RDR 2 szereplőinek arcmimikái nem azért gyengék, mert ps 4-en nézzük, hanem mert így készült gyárilag. A framerate ingadozások meg a javításokkal sokat javultak, ez is a készítők hibájából valósult meg. Ettől függetlenül kell az új ps5, csak ahogy jeleztem alább, nem vagyok túl optimista bizonyos tekintetben a minőségi játékokat illetően. Legalábbis az elején nem.
#612
#611: Remélem fogják ráadásul Abby-vel a középpontban. Hálistennek a fanyalgó fikagyárosok nevetségesen kevesen vannak, annak is a java csak troll. Közben a játék sikere töretlen nem véletlenül.
#611
#598: Jézusom, ennél már csak az lenne rosszabb, ha folytatnák. Majd a 6. Uncharted után, addigra hátha valami értelmes is az eszükbe jut..
#610
#607: Igen, ezért is dumáltunk arról utoljára Kawada-val, hogy lehet, hogy (biztos) sokkal jobb lenne, ha nem lenne minden játékban 100 órás single + ezer pályás multi + ingyen frissítések + anyám egyszerre ugyan ezen az áron. Nem elég, hogy drágább most egyfejlesztés, ettől csak még drágább lesz és minden hasonló csak a játék minőségét fogja lerontani amellett, hogy a játékosoknak csak az elenyésző része használja ki mindezt a sok funkciót

Ebből a zsmepontból a TLOU2 nagyon is jól van elkészítve, mert a játék lényegére, a single player sztorira fordítottak minden energiát és ez látszik is a játék kiváló minőségén. Az most egy dolog, hogy megjelenés és kiadás után esetleg jön bele multi (az első rész multiját is sokan szerették), vagy éppen nem jön bele. Előbb elkészült maga a játék és nem vett el semmit belőle egy esetleges multi.
#609
#606: A dizájn se tetszik.
Bár itt szarom le van bőven mit tolni.
#608
#607: Ezekre az elavult konzolokra...
#607
#604: Ez mondjuk igaz. Félreértés ne essék, nem vagyok ellene a fejlődésnek. Viszont már ezekkel az elavult konzolokra is horribilis összeg és munka tripla A játékokat fejleszteni. ( részletesség, több lehetőség, nagyobb elvárások stb) Mi lesz itt next genben? Nem lesz elég 20 rongy egy játékért ( egy normális címért ami bugoktól mentes és jól meg van csinálva) mert egyszerűen nem érné meg az tripla A játékok fejlesztése. Ezért vezették be a mikrotranzakciókat. Inkàbb fizetek többet egy minőségi játékért( ezzel támogatva az esetleges stúdiót is) mikrotranzakciók nélkül.
#606
#601: Ok neked nem jön be de ha csak a látványra, játékmenetre, részletességre, level dizájnra szűkíted és eltekintesz a számodra “felháborító” történettől akkor nem lenne rossz. Nálam az is plussz pont hogy nem open world. Csőjáték nagyobb pályaelemekkel. Így jobban lehet fókuszálni a narratívára is.
#605
#601: Szerintem meg inkább az ilyen Ubisoft meg társai sablonoktól mentsen meg minket a jó Isten a következő generációban!
Sajnos megint lesz egy halom nevében AAA játék,de minőségben jó ha közepes szintet fogják ütni.
#604
#602: Ha tekintetbe vesszük, hogy amikor a PS4 és Xbox One jött, már akkor elavultnak számított az a hardver és már 2013-ban jöttek ezek, akkor kiszámolhatjuk, hogy több, mint 10 éves lemaradásban vannak azok a gépek. Persze ezt nem fikázásnak, hanem csak tényként közöltem. És bár a RDR2 egy vállalhatatlan mosléxar még kinézetre is, azért a Gay From Us 2 valóban nagyon szép és nagyon jól ki van pimpelve.

De ezen a ponton azért két dolgot látni kell. Egyszer az, hogy a TLOU esetében tekintélyes idő, irgalmatlan nagy bekerülési költség és a Sony spéci jedimérnők csapata az Ice Team is teljesen rendelkezésre áll a gyártáshoz. Ilyen support-tal a játékok nagyon kevés százaléka rendelkezik és ha utánanéz az ember, kiderül, hogy egy TLOU, vagy Uncharted projekt esetén ha egy sarokban belaggol, rögtön jön a csapat, ami az utolsó bit-ig ki tudja hozni a hardverből a maximum-ot. Az architektúra pontos ismeretében tudni fogják, hogy mindez miért történik PS4-en és hogy honnan kell visszacsippantani (ahol nem látszik) ahhoz, hogy az a sarok ne akadozzon látszólag ok nélkül. Ilyen technológia és segítség nem áll rendelkezésre a Sony-n belül sem mindenkinek.

Ebből és emellett következik a másik dolog, hogy a TLOU2 nem open world, hanem kifejezetten a csőjátékoknak mondott szerkezettel rendelkezik (egy úton mész benne előre). Tehát ahol nagy és nyitott, ott max csak egy mező van, ahol meg kicsi és zárt, ott meg nagyon részletes. Végső soron a program milliméterre ki van reszelve ahhoz, hogy tudja ezt a szépséget a mérhetetlenül magas felbontásán és képfrissítésen.

E két dologból pedig újabb két dolog következik. Mivel más játékokat nincs lehetőség így készíteni és nem is így készülnek, nem elvárható tőlük, hogy ilyenek legyenek - mert az csak PC-n menne (de ott legalább 60 FPS-sel), tehát nem trehányak készítők és nem optimalizálatlan *minden* más játék is. A másik, ami következik, hogy a next gen ideje már legalább 5-6 éve itt volt. Olyan meg nincs és hatalmas igénytelenségre vallana, hogy ha azt mondanánk, hogy a TLOU2 grafikája elég és nem is kell több soha. Főleg 30 FPS-en terror film grain-nel. Szóval akkor most minek a next gen? A választ tudod.

Nem nagy csoda ez. Ha most fognánk egy jó 9-10 éves AMD FX8350 gépet és egy 7970-es AMD kártyát és kifejezetten pont arra fejlesztenénk az összes microsoft directx, vagy Vulkan mérnökkel végtelen pénzből 3-4 évig, ahhoz képest úgy nézne ki és futna most a TLOU2, mint hozzá képest a Wolfenstein 3D. Ezért kell a next gen.

Aminél hozzáteszem, hogy nem a legnagyobb erőgépek lesznek (meg a 8 giga ram) így sem és év végén váltjuk azt a generációs processzorcsaládot és grafikát, ami benne lesz. Hosszasan lehetne erről írni.
#603
#602: Kezdjük ott ha már RDR2 hogy milyen framerate és töltési idők mellett jelenítette meg ezt a grafikai minőséget. Az arcok meg nem voltak túl jók sokszor.
Bőven itt az ideje a nextgennek.