Mortal Shell teszt

Vadonatúj soulslike-címmel jelentkezett a Cold Symmetry csapata, mely a Dark Souls-széria másolását néhány érdekes csavarral fűszerezte meg. Az összkép pedig a kiforratlanságok ellenére is egészen kellemes lett.
  • Írta: sirdani

Kommentek

#6
Mondjuk azt felhozni negativumként, hogy egy játék izig-vérig single player élményt nyújt és nincs benne multi, szerintem elég nagy butaság. Nemár, hogy mindenbe bele kelljen erőltetni, van elég multifos éppen.
#5
Szerintem ilyen áron bőven megéri. Nekem a DS biztos túl nehéz lenne, de ezzel majd teszek 1 próbát. Habár a nehézségről asszem semmi nincs a cikkben.
#4
#1: "Dark Souls art designja összedobáltnaknak tűnik." és játszottál is Darksoulsal? :) Szerintem kevés jobban megtervezett egységes látvány világú játék van mostanság A Mortal shelss ben én kimondottan gyengének találtam egyes ellenfeleket pél a végén azok a tőrös szadomazó nők valami nagyon bénán néztek ki és nagyon eröltetetnek éreztem (és gyakran csak ott álldogál a sarokban a nagy semmiben csak hogy pont rád ugorhassanak jujj ) a pályák pedig hihetetlen butusra sikerültek a DS ben pedig zseniálisan vannak megtervezve.

Jó vólt a Mortal de nem lehet össze hasonlítani a DS-el ahol egy egész Art team ügyködött a részleteken
#3
A zenékkel kapcsolatban egyetértek az előttem szólóval, sokkal atmoszferikusabbá teszi az egész kalandot ez a fajta rituális dark ambient muzsika, ennek a zenei műfajnak is megvan a maga kreativitása, ráadásul a stílus egyik koronázatlan királya Atrium Carceri alkotja őket. Respect a fejlesztőknek, amiért felkérték őt, egy nevesebb fejlesztő stúdió tutira nem ennyire underground zeneszerzőt szerződtetett volna le. Ráadásul nagyon képben van a Fantasy témájú zenékkel kapcsolatban is, régebben volt egy Za Frûmi nevezetű zenei projectje is, amiben főként Dark Fantasy és Gótikus témákhoz szereztek zenéket egy másik zenésszel ketten.
#2
Sziasztok. Körülbelül 25 óra alatt vittem végig a játékot. Nem értek egyet a teszt bizonyos részeivel, a pontszámmal és a felsorolt negatívumokkal pedig főleg nem.

A játék valóban rövid. De az első néhány óra Fallgrimben számomra abszolút azt az élményt nyújtotta, mint mikor elkezdtem ismerkedni a Dark Souls szériával, körülbelül öt éve. Ezt nálam eddig egyik "offbrand soulsborne" játék sem váltotta ki.

Talán egy külön bekezdést megértek volna a hangok és a zenék. Nem fog felcsendülni szimfónia a boss harcoknál, hanem hogy a zeneszerző oldaláról idézzek: "Atrium Carceri presents us with dark summoning rituals and industrial fused beats on the Mortal Shell Soundtrack", ami egy sokkal sötétebb, nyersebb. zsigeribb tónust ad a harcoknak. Sokkal. A szinkronszínészek is tisztességes munkát végeztek, noha sok szöveg tényleg nem hangzik el.

"Az viszont mindenképpen egy érdekes pluszpont, hogy egy-egy kritikus találat után a karakterünk ki tud esni a burkából." - Ezt konkrétan nem is értem, hiszen ez a halál mechanizmus... ha meghal a shell, van egy esélyed hogy visszatérj bele.

A fapados pályadizájnt abszolút nem érzem jogosnak. A Seat of Infinity egy metálbanda albumborítójaként is megállná a helyét, a Martyr's Altar a bossal együtt is iszonyat hangulatos, a Fallgrimben lévő shortcutokat is okosan helyezték el, csak idő kell míg kiismeri magát az ember.

Kíváncsi vagyok a tesztelő milyen komolyabb bugokkal szembesült. Nekem annyi maradt meg, hogy egy bizonyos helyszín után nem tudtál visszamenni fegyvert fejleszteni amíg a zóna végi bosst meg nem ölted. De ezt inkább tudatos döntés, mint bug.

A játék nagyon egyben van. Egy 15 fős csapat első munkája, 30 eurós árcédulával. Szívüket-lelküket beletették a legutolsó tárgyleírásig. Remélem pár éven belül hozzák a következő játékukat, dupla ennyi tartalommal, dupla ennyi pénzért.

A Lords of the Fallen szerintem fele ennyire sem volt jó, viszont ugyan ilyen pontszámot kapott. Persze azóta eltelt hat év. Én ezt inkább egy 8.5 - 8.0-nak mondanám, nem 7.0-nak.
#1
Ejha. A játékon meglátszik, hogy egy souls-klón pár újítással, és hogy nem volt rá rengeteg pénz és munkaóra - egy indie csapat munkájáról beszélünk, ami nem is teljes áru játék, de a Mortal Shell pont a concept art-ban nagyon erős, olyan egységes, művészi és szépen kidolgozott karakterek, tárgyak, helyszínek, hangulat van a játékban, ami mellett a Dark Souls art designja összedobáltnaknak tűnik. Szóval a kreativitást, és a művészeti meglátást hiányolni legalábbis vizuális tekintetben teljesen nonszensznek érzem.