Mafia: Definitive Edition teszt

Tizennyolc évvel az eredeti megjelenése után készült remake Mafiából, amit eredetileg a cseh Illusion Softworks fejlesztett. Az új változat elkészítéséért a Mafia III-at is fejlesztő Hangar 13 felelt, így mindenképpen volt miért izgulni.

Kommentek

#44
Akiket nagyon eltaláltak és nagyon jók lettek: Sarah, Frank, Detective Norman. De ez sajnos nem vigasztal, mert nem ok a főszereplők. Számomra Salieri is elég komolytalan lett a remake-ben.
#43
#42: Tulajdonkeppen karakterválasztás/casting szempontból. Sam egy felnőtt, komoly és mély hangú személy volt, nekem az új Sam egy 28-30 éves srácnak néz ki és eléggé komolytalan. Paulie rosszabb, nekem ott siklik el teljesen a dolog. Sem színészi, sem pedig karaktervalasztasi szempontbol nem hozza az “igazi Paulie-t”. Az új Paulie egy nyapic alak, idegesítő hanggal és kullemmel. SPOILER Játszd újra a verseny utáni részt amikor haza kell vinni mert részeg, és talán fel fog tűnni. Ha nem, akkor nézz pár videot az eredetiről YouTubeon. Tommy viszont a mely szivfajdalom, mert a Sam és Paulie meg egy dolog, de a történet főhőse nem ugyanaz a személy aki 2002-ben volt. Az eredetiben egyértelműen lejött, hogy Tommy igenis egy fekete bárány, hiszen belecseppen a mafia-életbe, de sosem lesz igazán tagja a családnak, mert egyszerűen más. Ugyan a remakeben akadnak dialógusok, ahol ez elhangzik vagy utalnak erre, de számomra Tommy viselkedése ezt nem igazolja vissza. Más kisugárzás, más jellem. Az arckifejezestol kezdve a testtartásán át a (számomra baromi idegesítő) gengszteres affektalas és akkcentus is kiábrándító. Lehet, hogy ez valakinek bejön, de én pont azért tudtam anno 2002-ben azonosulni Tommyval, mint főszereplő, mert más volt mint egy átlag keményarc gengszter. És ettől most megfosztották, így most már Tommy is csak egy a sok wannabe bronx/queens/etc fake-italian akcentust daráló, nőcsábász küllemű faszagyerek közül. Számomra ez sablonos, unalmas és kiábrándító.
#42
#41: Miben változtak az eredetihez képest?
#41
En nem tudtam vegigtolni. Le kellett, hogy toroljem. Szamomra Tommy, Sam es Paulie teljesen megvaltoztak jellemben, kisugarzasban etc es szvsz marhara idegesitoek lettek. A valtozas nem lenne hatalmas problema, de az irany nekem egyaltalan nem jott be, raadasul a tortenet harom legfontosabb karaktererol beszelunk ebben az esetben. Grafika jo, vezetes remek, lovoldozes es fedezekrendszer egy eros kettes fole, buggal nem talalkoztam. Ez nalam a szodaval elmegy kategoria, de sajnos a karakterek valtozasa miatt nekem fajdalom volt jatszani, inkabb meghagyom az eredetit egy jo emleknek.
#40
#33: Szerintem nem lett rossz játék,amu picit zavar,hogy nem ad akkora szabadságot a játék,mint egy GTA,viszont a 30-as évek hangulata és látványa szerintem nagyon el lett találva.
Nem tudom milyen volt az eredeti,de ez jól sikerült.Talán annyi negatívuma van még,hogy szerintem kicsit sok az akció.Túl pörgös és nincs egy olyan lazább szakasz se.
#39
#38: Haver... az elmúlt 3 hétben összesen nem kommenteltem annyit, mint amennyit te ezalatt a cikk alatt összehisztiztél. Örülök, ha neked tetszik játék. Remélem ettől még nem gondolod komolyan, hogy crytekkel kell példálózz csak azért, mert a látottak nekem nem érnek meg 40 dollárt, csak mondjuk 20-at.
#38
#29: És még te basztatod cryteket...
#37
#25: Az jó mert a 10/6 több mint egy egész. Majdnem masfél.
#36
Az mondjuk boztos, hogy a cikk szerzoje egy kurva percet nem jatszott vele hanem osszetaknyolta a cikket innen onnan.

Erotlen lovoldozes?
Rossz fedezek rendszer?
Bugok? Egy bugot nem lattam a fizika meg minden jatekban csak faszsagokat tud csinalni.

Ja hogy nem oson magatol egy gombbal a-bol b-be.
Ez van amikor a konzol hozzaszokat ahhoz hogy a jatek konkretan vegigtolja magat.
#35
*karakter, Glitch
(Ertem en, hogy a sok javitassal a komment szamot lehet novelni es mutogatni a latogatottsagot a hirdetoknek, de az mar szanalmas, hogy nincs szerkesztes)
#34
Annal*
#33
Annak a fejezetnel jarok ahol a havert kellett orvoshoz vinni haslovessel.
Es azt kell mondjam teljesen jol sikerult remaster vagy remake vagy mi lett ez.
Tok hu maradt az eredetihez csak az okadek sebzesmodelt csereltek le. Amit amugy utaltam is.
A grafika teljesen korrekt sot vannak olyan jelenetek ahol nemelyik katakter kifejezetten wow faktoros.
Sarah szerintem arcra az eddig legdogosebb, legkevesbe mesterkelt arcu jatek karakter.
Kifejezetten dongetni valo lett ;).
Ha azt nezzuk, hogy a hangar 13 egy kis csapat es egy meglevo jatekbol mit hoztak ossze raadasul nem teljes aron le a kalappal elottuk.
Egy komolyabb (sot igazabol semmilyen) bugot vagy grafikai glutch-et nem talaltam benne.
Viragbolti verziot probaltam ki, de kipengetem erte a casht steamen.
Bar csak minden remaster vagy mi a tokomnek hivjak az ilyet, ilyen minosegu lenne.
#32
#29: Annyit tisztázzunk, hogy mi a remaster és mi a remake:

A remaster az alap alkotás grafikai motorját használja, csak felturbózva a mai trendeknek megfelelően, hogy támogassa a széles-vásznat (16:9, esetenként több) és a modern febontasokat ennek megfelelően. Ezen kívül esetlegesen javítanak egyes vizuális és hangeffektek minőségén, illetve magasabb felbontású textúrákat raknak a játékba.

A remake ellenben a nulláról épül újra, másik grafikus motort használva és ennek megfelelően teljesen más élményt adhat, hiszen a cast/szinkrontol elkezdve egy csomó minden megváltozhat, pl irányítás, map layout, stb. Itt jöhet szoba a történet enyhébb kiegészítése/bővítése is.
#31
Nekem az egész sorozat valahogy eddig kimaradt. Mostanában végigjátszottam a másodikat, és amolyan egyszer jó volt kategória, rövid és baromi csőszerű. A hármastól féltem a kritikák alapján, de imádom! Nem értem a kritikákat, a glitchektől eltekintve kifejezetten jó és szórakoztató.
Mindenki az elsőt tekinti etalonnak, most az jön majd, kíváncsi leszek.
#30
#29: Inkább plusz meló volt nekik kirakni a zárt kapukat a feljárók elé. Amúgy a Salieri bár környékén az egyik lépcsőre át lehet mászni a korláton, így fel lehet jutni a magasvasút síneire, épp ezért nem értem mi a francért kellett odabaszkodni a lezárást. A játékmeneten se befolyásol semmit, nem ad lehetőséget csalásra, ez ilyen laikus számára fel nem fogható dolog.
#29
#28: Mert meló lett volna... Ez remake-nek kevés, remasterednek pedig túlságosan megbirizgálták... Definitive-nek pedig pláne önhittség nevezni. Nekem továbbra is kimaradt amúgy. Annyit mindenképp elértek nálam, hogy a sztori miatt lepörgetem majd. És örülök, hogy nem baszták tele mindenféle "menj ide, verd meg, lopd el" küldetrésekkel, amikkel a Mafia 3-at is tönkre cseszték. Ami egyébként ha megmarad egy szintén lineáris, de open world játékteret biztosító játéknak mint amilyen ez tűnik (vagy amilyen volt az eredeti 1. és 2. rész is), akkor nem lett volna vele sok baj. De bármennyire is imádom az eredetit, nekem ez ennyi pénzt még nem ér meg.
#28
Most se mondom hogy rossz lett, inkább van amiben több, van amiben kevesebb mint az eredeti. De amiben kevesebb, azok rohadtul tudnak hiányozni. Freeride-ban is az ember rutinból menne fel a sínekre, aztán be van zárva. Még ha nem is lehet használni a vonatot, akkor is miért kell lezárni, ezt fel nem fogom. Hülyén is néz ki, meg hülyeség is mivel rendesen ott van, nem esik keresztül rajta az ember.
#27
#25: Távol álljon tőlem hogy beszóljak, de nem te voltál aki vadmacskaként védte a játékot, már akkor is amikor (igaz hogy csak videó alapján) de mi mondtuk, hogy elég meh kategóriának néz ki?
#26
#25: "...lényegében semmi technikai fejlődés nincs a grafikán kívül, sőt sok helyen butább."

Milyen hülye volt mindenki, aki az előzetes gameplay videók alapján is nagyjából így foglalta össze a félelmeit...
#25
A minap végigvittem, vártam nagyon a játékot de csak 10/6-ot ér meg nálam.
Ami pozitív, hogy hozza az eredeti hangulatát, néhol ki is egészül.
Ami nem tetszett, hogy lényegében semmi technikai fejlődés nincs a grafikán kívül, sőt sok helyen butább. Nem találkoztam a felnyíló híddal (de javítson ki valaki ha mégis benne van), nem láttam az autókon kilőhető tanksapkát amitől kapásból robbannak, sok küldetés helyszíne teljesen megváltozott, csak a játék elején fordítottak arra gondot hogy hasonlítson a fele után már mindegy volt, csak a története maradjon, aztán építettek random valami pályát ami utal rá. A freeride módban szinte semmi másra nincs lehetőség az autózáson kívül. Minden zárva van. Egyszóval feleleveníti az eredeti történetét, szebben de jóval egyszerűbben. Kicsit olyan érzése van az embernek mintha az eredeti játék valamiféle gyors elmesélése lenne.