DiRT 5 teszt

A DiRT 5 nem árul zsákbamacskát, ugyanis az utóbbi pár epizódot követően maga mögött hagyja a szimulátorosabb hangvételt, helyette pedig a második és a harmadik részben már látott buliba kalauzol el minket.

Kommentek

#25
Sem komoly buggal, sem fagyással nem találkoztam. PS4 Slimen játszom, a multit még nem próbáltam. A játék kinézete szerintem meglehetősen vegyes, van amikor tényleg kb. egy generációval ezelőttinek néz ki, van amikor pedig kifejezetten látványos, pofás. Leginkább a pocsolyákban tükröződő fény, szálló por, falevelek, színes fények, eső, hóvihar, felfröccsenő sár stb dobják fel a látványt, és ha olyan időjárásban, napszakban megyünk, amikor csak a borús ég alatt az egyformán bevilágított pálya van, az lehet hogy sehogyan sem néz ki. A pályák különböző részei között is vannak különbségek, például egy üres alagút nem néz ki olyan jól, mint amikor belátunk egy egész hegyoldalt, ez egyértelmű, viszont ott feltűnik a részletek hiánya. Még alap PS-en is lehet választani quality és frame rate mode beállítás között (30 vagy 60 fps), de én az előbbinél maradtam, mert a framerate-es nekem túl ronda volt, annál például nézők sincsenek, és sok helyen elmosódott a látvány, az autók is..
A pályák nekem kissé sterilek, ami az útfelületet illeti, kevés a hepe-hupa, gödör, a pálya széle a legtöbb esetben láthatatlan vagy kiüthetetlen fal, ez illúzió romboló lehet, de szerintem illik ahhoz, hogy ez egy könnyedebb hangvételű arcade cím, ezzel a pálya kialakítással kevésbé bünteti a játékost, ha elszámol egy ívet, nem feltétlen kell újraindítanunk a versenyt egy elszámolt kanyarnál.
Az irányítás jó, kicsit ez is talán steril, de azért érezni a különbséget a járművek között, lehet kellemeseket csúsztatni a kanyarokban. A pathfinder játékmódban van komolyabb terep, élvezetes az is, de ott könnyeben előjön egy furcsaság a fizikában, ha ugratunk vagy egy kőnek megyünk neki, akkor furán billeg néha a levegőben az autó, ez a többi játékmódban ritkán fordul csak elő. A többi autóval való ütközés elég szimpla, de általában én jövök ki belőle jobban ha az ellenfél autójának nekimegyek, vagy megpróbálom leszorítani, ilyen téren összeakadással egyéb hibával nem találkoztam. A sérülések csak külsőségek, nem befolyásolják az irányítást, általában nem is látványosak, de ajtót már sikerült leszakítanom.
Pályából elég sok van, de valahogy kevesebbnek tűnik, mert elég rövidek, de jönnek majd még dlc formájában járművekkel együtt.
Én összességében elégedett vagyok a játékkal, az egésznek van egy pozitív feelingje a látvánnyal, zenékkel, egy könnyedebb kikapcsolódás. Aki minden kanyarban izzadni akar, az válassza a Dirt Rally 1-2-t kormánnyal.
Ami nekem a Dirt 5-ből hiányzik az a Wreckfestben lévő fizika. Abban a játékban viszont a körítés elég gyenge, nincsenek ilyen változatos helyszínek, időjárás. A kettő összegyúrásához viszont a PS4 már biztos hogy kevés lenne.
Mikor jön egy Motorstorm folytatás? Vagy valakitől egy hasonló játék?
Szerintem az Onrush sem volt rossz, de (gondolom leginkább a sima versenymód hiánya miatt) megbukott.
#24
#23: Ja, nem szeretek grammar náci lenni, de tényleg büntet. Az ékezet hiány még csak-csak, de pl. az “ammi”.... Lyézus ! :D
#23
.....Azért nyelvtanilag is ott van a toppon...( már bocsánat! )
#21
#20: Szerintem csak viccelt!
#19
Tul rövidek a pályák kicsik 3 perces futamok sajnos ez kevè ès nincs replay ammi egy utos jatéknál minusz 4 pont a pontozásnál kormánytámogatás is nagyon hiányzik nekem tükör pont nem érdekel az viszont nagyon jo hogy rámentek a látványra az series x en hihetettlen gyönyörü ez a játèk ha a haverok átjönnek és meg akarom mutatni mit tud az uj konzolom garafikában ezt inditom el
A driveclub csapata megint nagyot alkotot csak szerintem nagyon meg volt kőtve a kezük mit ès hogy csinálhatnak már most alig várom a kővetkezö játékukat
#18
....Megnéztem pár videót, az új gépeknél sincs belsőnézetben tükör....
Emlékeim szerint a Drive Club mintha ezt megoldotta volna néhány évvel ezelőtt....És nem csak ez a játék....
#17
......Azért azt tisztelettel szeretném megkérdezni, ha ezt a játékot a Májsztón adja ki , mondjuk, Gravel 2.0 néven, akkor is kap hét pontot?!? Ott megjegyeztétek volna, hogy a z autók fizikája katasztrófa akár egy “szappanos doboz”.
Vagy:
Miért nincs visszapillantó tükör?!? 2020-ban.( Mondjuk én One X-en tolom, nemtudom az új gépeken van-e esetleg, ha igen akkor ez storno.)
Replay?!?
Vagy, az is van a nextgeneken?!? :))))
Fotómód az mi az?!?!
Matricázás.....Egy 15 éves Nfs megeszi ezt reggelire....
Jaaajjjj.... Amúgy elég sokat tolom mostanság a Horizon 2-t. Naaaaa az nextgen!!!! Ehez képest...
#16
#5: Ne nagyon gondold ezt túl, jelentem én este megvettem, bár ne tettem volna....Project Cars 3. részén gondolkodtam, mert akciós de annyi negatív kritikát mondtak rá, hogy nem mert bevállalni. (Amúgy is tolom 360-on a Shift 2-t ezért). Na de;
Ez a játék nincs kész!
Fagy.
Elég sokszor....
Aztán nincs replay!!!!
Basszus még a Gravel is jobb ennél :)))
Aztán visszpillantó hol az anyámba van?!
Egy 2020-as játékrol beszélünk!!!
Az online, háát én nemtudom van egy random verseny és ennyi.Több percbe tellik mire elindul, aztán ha vége kidob majd újra keres....:)))
Grafika nekem jó, de olyan műanyag az egész.Ok, hogy Arcade ezzel nincs baj erre számítottam, de nem tudom.....- valahogy ez egy fos.....És van viszonyítási alap ugye, köpködünk a WRC-re, pedig rommá toltam, aztán Gravel meg Millestone okosságok, játszok régi játékokkal-lásd Shift2-....de, hogy ezt mi a kurv@ anyámért vettem meg— Ennnnnyiért?!?!? Aaaazt nemtudom....:)))))
Szóval nagyon nem értem én itt néha miket írnak a tsiztelt “tesztelők”.....
#15
#14: Mi ez a hülyeség ? Ki mondta hogy ezért a játékért vesz új konzolt ??
#14
#5: Ez mekkora :D féltem, hogy rosszabb lesz. -:) az már jó ha valami kiemelkedik a közép mezőnyből. -:) Ez a játék is tökéletes példa hogy mennyire megéri a megjelenés napján új konzolt venni. Na ez ám a fanboyság amikor valaki képes ilyen retek autos szarért kiadni 180 ezret új konzolra meg a hasonló szarságokért. :D
#13
#12: Crew, NFS, Project Cars 3, elég gyengék. Talán az új test drive majd, de az is lehet akármilyen.
#12
#9: Nincs konkurencia???
Ennyire azért ne legyél elfogult. :)
#10
#9: Én ezzel értek egyet. Elsőre “bejött” a koncepció, extrém módosítást nem igényel. Többször mondtam hogy ugyan bejön az árkád vonal, nekem annyi hiányzik hogy egy hangyányit lehetne realisztikusabb, hogy pl. egy Lambóval ne lehessen már 300-al erdőn mezőn száguldani. Az kicsit illuzióromboló nekem.
#9
#6: Szerintem nincs lejtmenetben,csak szimplán nem tudnak olyat mutatni,amivel megugranák saját magukat.Az ember az új dolgoktól hatalmas fejlődéseket vár,a Horizon széria viszont minimális újdonságokon kívül nem mutat fel többet,mert már jó formán nincs mit és nagyon konkurenciája sincs.
Az az igazság,hogy amin fejleszthetnének az maximum a vizuális tuningok,a törésmodellek,a hangok,esetleg néhány elborultabb verseny.
#8
#6: 100pontos hozzászólás!!!
Teljesen igazad van!
Respect
#7
#3: 100%-ra biztosan nem, de mióta a DC fejlesztőit felvásárolta a Codemasters azóta nagyon sok idő telt el. És nyomokban "részemről" felfedezhető az Evolution munkássága.
#6
#4: Szerintem a Horizon sorozat a számozással egyenesen arányosan csökkent a minőségben.
Az első olyan hihetetlen jó volt, hogy az valami csoda. Rádió, ami ment közben ahogy mentél a versenyre és a többi.
Igazából már az Underground idejében "kinőttem" ebből a fesztivál hangulatból ez meg sok évvel később is képes volt bevonzani és azt éreztetni, hogy nekem erre van szükségem és erre vagyok hivatott.
Számomra a a Forza Horizon egy Project Gotham Racing 5 volt (akik játszottak a PGR epizódokkal, azok tudják miről is beszélek) Az összes többi, csak "olcsó utánzat, lefelé lejtmenetben)