Need for Speed: Hot Pursuit Remastered teszt

Hiába telt el több mint egy évtized, a Hot Pursuit még mindig egy piszkosul szórakoztató játék. Kár, hogy az EA képtelen volt meghazudtolni magát, és borsos áron kínálja a finomhangolásokat csak nyomokban tartalmazó újrakiadást.

Az év elejét jellemző pangást kihasználva kaptunk az alkalmon, hogy bepótoljuk a tavaly novemberben megjelent Need for Speed: Hot Pursuit felmelegített kiadását, ami egyszerre tűnik feleslegesnek és szimbolikusnak. Egyrészről felesleges, mert nagyon gyorsan kiderül, hogy a Stellar Entertainment túl sok értéket nem tett hozzá az egy évtizeddel ezelőtt megjelent eredetihez, miközben az Electronic Arts mégis megkéri az újrakevert változat árát. Másfelől viszont szimbolikus is ez a visszatekintés, hiszen a tíz évvel ezelőtti epizód pont egy komoly mélyrepülésben lévő franchise-ot rángatott ki a gödörből. Igaz, rövid időre, hiszen hiába nyúltak vissza a gyökerekhez, a lecsupaszított, vegytiszta versenyzéshez, ha az utána megjelent felvonások képtelenek voltak megidézni a Need for Speed-érzést.

A franchise gyakorlatilag azóta sem képes meglovagolni az új kor hullámait, így a súlyos identitásválság közel egy évtizede tart már. Nem csoda, hogy a kiadó úgy döntött, itt az ideje, hogy a korábbi Ghost Games - most már EA Gotheburg - visszaadja a stafétát a Criterion Gamesnek, aminek így ismét az a hálátlan feladat jutott, hogy megpróbálja újra gatyába rázni az árkád versenyjátékok egykori csúcsragadozóját. Ha minden igaz, akkor idén megismerjük, mi is az, amelyen egy ideje már dolgozik a csapat.

Addig viszont itt van nekünk a Need for Speed: Hot Pursuit Remastered, ami ugyan nem egy Underground, de hiába telt el tíz év a megjelenése óta, mégis olyan zsigerig hatoló élményt képes még mindig nyújtani, amire a mai versenyjátékok közül is kevesen képesek. Éppen ezért könnyű neki megbocsátani, hogy látványra tulajdonképpen csak a szokásos, minimalista ráncfelvarrást kaptuk meg, némi teljesítményturbózás kíséretében, így PC-n már kisajtolható belőle a 4K/60 fps, konzolon pedig a 4K/30 fps. Érdemes viszont megjegyezni, hogy az 1080p és a 4K között észrevehetetlen a részletek közötti különbség, így érdemes visszavenni a felbontásból, mert egy ilyen játéknál úgyis sokkal többet számít, hogy 60 fps-sel száguldozhassunk. Emellett megkapjuk az összes korábban megjelent DLC-t, továbbá a multiplayer mód is revitalizálva lett, ahol a napjainkat uraló online térnek köszönhetően minden eddiginél több értelme van az akkortájt óriási újdonságként beharangozott Autolog-rendszernek. Ráadásul végre cross-play játszhatunk, és mivel a játék PC mellett Nintendo Switchre, PlayStation 4-re és Xbox One-ra is megjelent, biztosak lehetünk benne, hogy bőven akadnak majd ellenfelek vagy rekordok, amiket időről időre le akarunk győzni.

Ahogy említettem, a vegytiszta száguldozós élmény egy cseppet sem változott. A helyszín továbbra is Észak-Amerika egyik fiktív nyugati parti vidéke, Seacrest megye, amelynek kacskaringós, hegyekkel tarkított szerpentinjein nem csak a többi illegális gyorshajtó és az idővel futott verseny lesz a legnagyobb bajunk, hanem a rendőrök is. Válogatott eszközöket bevetve igyekeznek majd a kékfényesek lekapcsolni minket, de közben nekünk is meglesznek a lehetőségeink, hogy meglógjunk a rendvédelmi szervek elől. Ráadásul a Hot Pursuitban már bármelyik oldalt képviselve száguldozhatunk, mindezt teljesen büntetlenül, hiszen a Need for Speed mindig is egy árkád móka volt.

Ugyan lehet sokaknak hiányérzete támad, amiért a négykerekű vasparipák személyreszabási, tuningolási lehetőségei korlátozottak, hiszen csak festéseket tudunk cserélni, de volt idő, amikor nem a járgányok pimpelésén volt a hangsúly, hanem az önfeledt versenyzésé volt a főszerep. Így a Need for Speed: Hot Pursuit Remastered tökéletes múltidézés ilyen szempontból, és csak remélni tudjuk, hogy a Criterionnak ismét sikerül új színt és nem utolsó sorban lelket lehelni a sorozatba. Nagyon ráférne már a zsánerre, hogy újabb szereplővel bővüljön az egyre szűkösebb választási lehetőségek sora!

Összességében mégis keserű a szájízünk, mert hiába repített vissza minket az időben a játék, az időutazásnak sajnos komoly ára van. Az Electronic Arts ugyanis még mindig képtelen megérteni, hogy úgy is lehet elképesztő mennyiségű pénzt nyomtatni, ha közben odafigyel a közösségre. Ezen a játékon gyakorlatilag alig történt változtatás, mégis meglepően és indokolatlanul sokat kérnek érte. Szomorú vagyok, hogy még mindig az a gyakorlat egyeseknél, hogy kevés munkáért akarnak sok pénzt zsebre tenni. Mert ugye bőven van ellenpélda is, elég a Bluepoint csapatának munkáit megnézni. Ennek ellenére ha kifogtok egy jó akciót, ne hagyjátok ott: ha ismeritek, mit kínál a játék, akkor azért, ha pedig kimaradt, akkor itt az ideje, hogy pótoljátok, mert rég nem volt ilyen szuper NFS-élményben részünk.

A Need for Speed: Hot Pursuit Remastered Nintendo Switchre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi utóbbin teszteltük.

13 komment - szólj hozzá!