Resident Evil: Village - Maiden demóteszt

  • Írta: sirdani
  • 2021. február 11.
Link másolása
A Capcom az utóbbi években bevett szokásához híven az idei Resident Evil-epizód előtt is adott egy kis ízelítőt abból a világból, amiben majd a Village során kalandozhatunk. A produktum viszont egyelőre nem tűnik túlságosan meggyőzőnek.

A Resident Evil: Village promózására szánt, Maiden alcímmel érkező demó során nem Ethan Winters karakterét irányíthatjuk, aki egyébként a hetedik rész után az idei epizód főszerepét is magára ölti; a karakterek helyett ezúttal ugyanis a helyszín kerül a reflektorfénybe, egészen pontosan a Kelet-Európában található Dimitrescu kastély. Egy (egyelőre) névtelen lány bőrébe bújunk, aki a kastély alatti kazamatákban tér magához, egy szűkös tömlöcben, ahol egyedül az előző rab hátrahagyott üzenetei nyújtanak számára némi segítséget a szökés során.

A nagy terv, hogy a föld alatti cellából egy parányi alagúton keresztül szökünk meg, majd a barlangrendszerből egy rejtett létra segítségével távozunk a kastély felső emeletei felé, ahonnét már csak karnyújtásnyi távolságra lesz a szabadságot jelentő kerti ajtó. A terv végrehajtása során egy-egy eldugott papírfecnit megtalálva és néhány még jobban eldugott részletet átnézve egy egészen borzalmas és sötét titok kezd körvonalazódni, melynek középpontjában a kastély hírnevét őrző Sanguis Virginis bor áll. Igen, különösebb spoilerek nélkül kijelenthetjük, hogy az ital neve méltán hangzik baljósan a karakterünk szemszögéből.

A 15-20 perces végigjátszás után csupán egyetlen kérdés motoszkált a fejemben: vajon mi célja volt ezzel a Capcom csapatának? Úgy értem, a Resident Evil demói általában vagy konkrét betekintést adnak a végleges játék egy részébe, vagy valamilyen érdekes technológiai újítást próbálnak még inkább kiemelni - gondoljunk csak például a Resident Evil 7 Kitchen VR demójára! Jelen esetben viszont csak amolyan történeti mellékágszerűséget kapunk, melyet érezhetően visszafogott erőbedobással készítettek. Vagy legalábbis reméljük, hogy a teljes verzió azért mérföldeket ver majd a demóra minden téren.

Játékélményből sok nem igazán jutott, lényegében a játék nem volt más, mint egy negyedórás sétaszimulátor némi tárgykereséssel fűszerezve, de abból a típusból, ami már egy évtizede sem kötötte le a játékosok túlnyomó többségét. Szóval mondhatni eléggé méltatlan volt a franchise-hoz, főleg a készítők utóbbi három-négy alkotása fényében. A puzzle-rész is meglehetősen triviális lett, a hozzá kapcsolt eszközmenedzselés pedig egyenesen borzalmas. Az, ahogyan egy lánc elvágásakor ki kell választanunk a felszerelésünket imitáló listán a harapófogót, hogy az mindenféle animáció nélkül egyszerűen csak belebegjen a játékos elé, és egy varázsütésre átvágja a vasláncot… az valahogy a videojátékok őskorát idézi.

Azt azért érdemes hozzátenni, hogy a fejlesztők csak a next-gen grafikát emelték ki a demó kapcsán, és abban nem is nagyon találhatunk kivetnivalót. A játék PlayStation 5-ön gyönyörűen fut a szűk folyosókon és az apró szobákban, a közeli textúrák ráadásul rettenetesen kidolgozottak és részletgazdagok, sosem láttam még játékban olyan ürülékkel és moslékkal teli WC-t, amin 3D-s és külön meganimált kukacok csámcsognak. A játéktér designja izgalmas és látványos, a fejlesztők ugyanúgy tökéletesen elkapták a sötét kínzókamrák hangulatát, mint ahogyan a márványban tündöklő díszes kastély atmoszféráját is.

Viszont ahogy elérkezünk egy nagyobb terembe, jelen demó esetében például a hatalmas csillárral feldíszített hallba, észrevehetünk némi fps-dropot, szóval optimalizáció tekintetében még azért lesz mire gyúrni a megjelenésig. Amellett, hogy a játék összességében szép, azért meglehetősen statikus is, az animációk hiányosak, a karakterünk keze egyelőre nem látható, és a FOV zavaróan kicsi. De persze ezek mind olyan hibák, amiket a végleges verzióban valószínűleg a fejlesztőknek eszük ágában sincs újra elkövetni.

Ami viszont eléggé elbizonytalaníthatja az embert, az maga a játék horror mivolta. A Maiden demó ugyanis egész egyszerűen nem nyújt semmi extrát, és még csak nem is rémisztő. Lényegében egy olcsó jump scare-rel és Alcina Dimitrescu egyik lánya elől menekülős scriptelt konfrontációval ki is merül a félelem forrása, amit a mesterkélt és bazári hangeffektek még tovább rombolnak. Pedig a VR-os Kitchen demóban már bebizonyította a Capcom, hogy két-három perc alatt simán rá lehet hozni a frászt a játékosokra, úgyhogy ez most tényleg csupán egy kihagyott ziccer lett.

Összességében nehéz megérteni, hogy ha ennyire nem akarta megerőltetni magát a Capcom csapata, akkor volt-e egyáltalán bármi értelme ennek az egésznek? A grafika ugyan szép, de azért szó sincs valami álleejtős-generációváltós előlépésről, miközben minden más szempontból egy csalódás a demó, mely nem csak a franchise színvonalát nem súrolja, de még egy indie próbálkozásnak is fapados lenne. Ugyan ez csak szubjektív vélemény, de a Resident Evil: Village nagyon ígéretesnek tűnt, az eddigi előzetesek és információk alapján számomra az idei év egyik legjobban várt alkotása, viszont a demót végigjátszva ahelyett, hogy felültem volna arra a bizonyos hype-vonatra, csupán kaptam egy érvet az első napos vásárlás ellen. Egy meglehetősen erős és nyomós érvet…

A Maiden demó kizárólag PlayStation 5-ön érhető el.

Kapcsolódó cikkek

11.
11.
Bauff
Minek kell oda a RE, simán csak lenne The Village azt kész, akkor még várnám is :)
3.
3.
a hét meg méghogy verte az év horrojában az Evil Within 2 őt--kanyarban sincs az egész gém ahhoz képest
2.
2.
Animejetix
#1: Mit értesz a tech demo alatt?
1.
1.
Deadpool
Techdemo és kb a hangulat bemutatása.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...