Main Assembly teszt

Még az előző nyár közepén volt lehetőségem belenézni a korai hozzáférésű Main Assemblybe, ami egy szórakoztató kis játéknak ígérkezett, és szerencsére ez a végleges kiadás megjelenésével sem változott igazán.

A Main Assembly mögött összesen hét hónapnyi korai hozzáférés van, ami azért nem múlt el nyomtalanul, de szerencsére a játék főbb jellemzői nem változtak, legfeljebb alaposan kibővültek a lehetőségeink. A felállás tehát ismerős, ismét egy lebegő robotot irányítva kell leküzdenünk az elénk gördülő akadályokat, méghozzá úgy, hogy a felkínált elemekből létrehozunk valami olyan szerkezetet, ami nem esik szét minden kanyarban. Ez elsőre persze nem könnyű, de szerencsére a játék nem hagy minket teljesen magunkra, így érdemes rögtön a tutoriallal kezdeni, ami jól bemutatja az alapokat, hogy aztán az újonnan szerzett tudásunkat alkalmazva kinyíljon előttünk a lehetőségek tárháza.

Ez pedig nem pusztán csak szófordulat, mert a Main Assembly már korábban is rengeteg eszközt nyújtott a kreativitásunk kiélésére, ez pedig a hónapok során csak tovább bővült. A földön és levegőben mozgó alkotások mellett ugyanis immáron akár hajókat is létrehozhatunk, sőt, az űr felfedezése sem tabu többé. Ezekből következik, hogy a korábbi pályalista alaposan kibővült, megjelentek a vizesebb helyszínek, valamint egy bolygókkal szegélyezett űrállomáson is tevékenykedhetünk, természetesen a gravitáció teljes hiánya mellett. Ha esetleg a felhozatal mégsem nyerné el maradéktalanul a tetszésünket, akkor sincs gond, mivel a pályákat kedvünkre átalakíthatjuk, méghozzá ugyanolyan egyszerűen, mint a járművek esetében.

Az építkezési rendszer tehát szintén nem változott, azaz a vázakat ismét pixelpontosan megalkothatjuk, hogy aztán teletömjük mindenféle elemmel, például kerekekkel, vagy épp rakétahajtással. Sajnos a szabadon mozgó kamera még mindig nem a barátunk, sok esetben a rossz szögek miatt simán félrekattinthatunk, de nem kell aggódni, az utolsó pár lépésünket bármikor visszavonhatjuk. Persze az így megalkotott jármű nem igazán tud majd értelmes keretek között mozogni, így ajánlott beleprogramozni ezt-azt. Utóbbi elsőre sokak számára félelmetes lehet, de nem kell aggódni, pár egyszerű parancssor sokszor elég a boldoguláshoz, ha pedig valahol elakadnánk, akkor van hová segítségért fordulnunk.

Elsőként ott van a Challenge mód, ahol pályákra lebontva, egyre növekvő elemszám mellett kell bizonyos kihívásokat teljesítenünk. Ezek mindig egy adott probléma köré lettek felépítve, és mivel a lehetőségek száma jóval korlátozottabb, mint a Sandboxnál, így valamivel egyszerűbben hozhatunk létre használható dolgokat. Minden egyes etapon csillagokat szerezhetünk, ezáltal haladunk majd felfelé a ranglétrán, idővel pedig új elemeket is kapunk, amik tovább bővítik a variációs lehetőségeket. Ennek fényében ez tulajdonképpen egy alaposan kibővített tutorialként funkcionál a játékmód, így a komolyabb tervek előtt mindenképp érdemes végigmenni rajta.

Ha esetleg a rengeteg segítség ellenére mégis kifogna rajtunk egy feladat, akkor bármikor felnézhetünk a Steam Workshopra, ahol pár kattintást követően számos játékos alkotásai közül mazsolázhatunk. Külön poén, hogy a letöltött dolgokat nem csak kipróbálhatjuk, de akár a szerkesztésükbe is belenézhetünk, így simán elleshetünk pár ötletet, amit később kamatoztatni tudunk.

Szerencsére a többjátékos lehetőségek nem merülnek ki a Workshop-támogatásban, hiszen ha úgy gondoljuk, akkor többedmagunkkal is belevághatunk az alkotásba. Egyszerre akár négyen is garázdálkodhatunk a pályákon, a szerverkeresőnek hála pedig pillanatok alatt találhatunk játszótársakat. Ha pedig megunnánk az alkotást és az építkezést, akkor jöhet a rombolás, amiben az új Robot Brawl játékmód lesz a segítségünkre, ahol egy másik játékossal mérhetjük össze robotjaink erejét.

Bár ez utóbbi elsőre talán durvának hathat, szerencsére erről szó sincs, ami leginkább az elképesztően kellemes látványvilágnak köszönhető. A megannyi színnek hála csak mosolyogva lehet ránézni a játékra, és ez még akkor sem fordul át erőltetett grimaszolásba, ha már tucatszor kezdjük újra az adott kihívást. A főszereplő robotunk ugyancsak aranyos, ráadásul később szerezhetünk neki ruhákat is, amikkel tovább növelhetjük az amúgy sem alacsony cukiságfaktort.

Sajnos azonban a Main Assembly világa nem csak játék és mese, mivel a már korai hozzáférésben is érdekesen működő fizika megmaradt a végleges változatra. Ugyan a helyzet sokat javult, még mindig képes a rendszer érdekes anomáliákat produkálni, amik rendszerint a gyorsabb haladás közben érhetőek tetten. Még egy látszólag sima útfelületen sem lehetünk teljesen biztonságban, mivel olykor minden ok nélkül kipördülünk, a levegőben pedig simán dugóhúzóba kerülhetünk, amiből ritkán keveredünk ki egy darabban. Persze bármikor lekérhetünk egy új és javított járművet, de ezzel súlyos másodperceket veszítünk, ami a kihívások esetében könnyedén frusztrálóvá válhat.

Ezek a dolgok azonban senkit se tántorítsanak el attól, hogy kiélje a benne rejlő kreativitást, mert a Main Assembly még a kissé furcsán működő fizika ellenére is remekül sikerült. A játékon érződik az elmúlt hét hónap hatása, hiszen a korai hozzáférés alatt rengeteg extra tartalom került bele az amúgy sem szegényes felhozatalba, ezek pedig megannyi extrát biztosítanak az egyszeri játékos számára. A fejlesztők ígérete szerint egyébként a későbbiekben sem akarják abbahagyni a támogatást, ráadásul ezért mindösszesen 20 eurót kérnek Steamen. Alkotói vénával rendelkezőknek mondhatni kötelező darab, de a könnyű kezelhetőség okán bárki tehet vele egy próbát, az aranyos látványvilág miatt pedig még a gyerkőcök számára is remek időtöltés lehet a játék.

A Main Assembly csak PC-re jelent meg.

8.5

Main Assembly teszt értékelés 8.5

Pozitívumok:

  • Rengeteg lehetőség földön, vízen, levegőben és az űrben
  • Minden részletre kiterjedő tutorial
  • Könnyű kezelhetőség
  • Jól működő online funkciók
  • Kellemes hangulat és látványvilág
  • Nyomott ár

Negatívumok:

  • Alkotáskor néha rakoncátlankodó kamera
  • A fizika tud érdekes dolgokat művelni
0 komment - szólj hozzá!