Hitman: Blood Money

  • Írta: Shifty
  • 2005. július 19.
Link másolása
Az IO Interactive és az SCi - ők vásárolták fel az EIDOS-t- nem hagyja nyugodni a kopasz 47-es ügynököt, aki negyedik alkalommal tér vissza, hogy újra rendet teremtsen.
2000-et írtunk, amikor a dán fejlesztőcsapat elkészítette és az akkor még stabilan álló EIDOS kiadta a Hitman: Codename 47 névre keresztelt TPS akció-kaland játékot, ami abban az évben hatalmas sikernek örvendett. Állítom mindezt annak ellenére, hogy a játék kegyetlenül nehéz volt, menteni nem lehetett, az irányítás is itt-ott nehézkes volt, de mégis lebilincselő hangulata volt. A sikernek köszönhetően aztán érkezett is a folytatás, ami annak rendje és módja szerint iszonyatosan pocsékra sikeredett. A Silent Assassin nem csak grafikailag teljesített alul, hanem az első rész kitűnő hangulatát és nullára redukálták a srácok, miután a rajongók kérésére mentési opciót építettek a játékba, melynek következménye az lett, hogy mindenkit lehentelve bárki végigvitte a pályákat, így a lopakodás varázsa teljesen elveszett a második részből. Aztán jött a 2004-es év, egy újabb Hitman –ami a Contracts alcímet viselte-, ami nálam megint csak hamar a lomtárban találta magát. Ugyan a grafikán már valamit csinosítottak és próbálták visszaadni az első rész okozta élményeket, de valamiért mégsem sikeredett az IO Interactive csapatának, így hát a nem rég bejelentett Blood Money hallatán nem sok reményt fűztem az újabb részhez, de...


…a kikerült képek majd a megjelent infómorzsák, illetve a hivatalos oldalon is megtekinthető trailer némi reményt adott számomra, hogy igenis megéri várni. Nos az E3 után ugyan okosabbak nem lettünk, de számos friss kép és érdekesség után úgy tűnik, hogy hidegvérű bérgyilkosunk, a 47-es újra régi fényében tér vissza.

Hitman barátunk egy nagyon egyszerű ok miatt kezd újra gyilkolni. Munkáltatója az ICA politikai ügyletekbe keveredik, aminek végeredménye, hogy a cég bérgyilkosait sorra vadásszák le az ellenlábasok, így hát 47-es ügynökünk sem ülhet tétlenül. Tehát célja kideríteni ki áll a dolgok mögött, valamint megvédeni munkáltatóját. Okosok szerint amúgy a CIA áll a dolgok hátterében, de szerintem várjuk meg a játékot, toljuk végig és majd akkor mindenre fény derül :).



Grafika:

Szóval a rövid történetismertetést követően jó lenne ugye tudni, hogy mivel is lesz másabb a negyedik rész az elődökhöz képest, miért is érdemes egyáltalán várni rá? A már említett képek kitűnően demonstrálják, hogy a dán srácok által alkalmazott Glacier-engine egész jól muzsikál a játékban. Mindezt megcsodálhatjuk majd Párizsban, Las Vegas-ban és még jó pár színhelyen, melyek kilétét egyelőre még homály fedi, de ami biztos, hogy sokkal színesebb, változatosabb helyeken lesz alkalmunk gyilkolni. Az is biztos, hogy az új motor lehetővé teszi majd a shader modell 3.0 alkalmazását, persze mindezt csak azok élvezhetik, akik megfelelő grafikus kártyával rendelkeznek. Az Glacier-engine ezenkívül lehetővé tette a fejlesztők számára, hogy Hitman fizimiskája is egy ráncfelvarráson essen át, továbbá az NPC-en is rengetegett változtattak. A negyedik részben elméletileg nem találkozhatunk ugyanolyan kinézetű karakterekkel, mindenkinek saját vonásai  lesznek.



Fegyverek, mozdulatok:

A már jól bevált Browing, zongorahúr vagy a W2000-es mellett fegyverarzenálunk számos nyalánksággal bővül. Kedvenc W2000-höz több, mint 50-féle hozzácsatolható átalakítás lesz. Emellett a játékban számos improvizációra is sor kerülhet, így akár gyilkos eszközünk lehet egy súlyzó vagy egy mezei toll is. Ha emlékezetem nem csal az előző részekben ilyesmire nem volt lehetőségünk, így kiváló újításnak tartom ezen lépéseket. Számos új mozdulattal is találkozhatunk majd az akciók közben, melyek a sikeres küldetés elérésében, akár életmentők is lehetnek. Ilyen például, hogy fegyverünket végre a hátunk mögé is eldughatjuk, továbbá, hogy ha egy jól őrzött létesítménybe nem tudunk bejutni, akkor a szemetesbe bebújva, megvárva míg  jön a mindenes, aki majd szépen, mit sem sejtve bevisz minket és ezzel elősegítve bejutásunkat. A szemetesek, amúgy a hallottak elrejtésére is kitűnően alkalmasak lesznek majd.

Benne leszek a tévében:


No, igen a média mindenre figyel, mindet lát és mindent hall, így nem is csoda, hogy egy balul elsült akció után benne leszünk a tévében, ami több szempontból is hátrányos helyzetbe hozhat minket. Többek között kevesebb pénzt kapunk a küldetés után, illetve a következő küldetésen simán felismernek minket. Vagyis ez az új rendszer arra lett kitalálva, hogy megint lopakodva, csendben gyilkolva teljesítsük az egyes missziókat. Csakis kizárólag hasznunk származik a dologból, hiszen ez által több pénzre teszünk szert és mint tudjuk pénz beszél…



Mire is lesz jó a pénz? Ugyan már, mindenki tudja hogy a pénz mindig jól jön, főleg egy bérgyilkosnak. Természetesen új fegyvereket vásárolhatunk, valamint célpontunk könnyebb megtalálása érdekében információkat, de felbérelhetünk másokat, hogy takarítsák el a „szemetet" utánunk.

Összegezve az eddigieket én reményekkel telve várom a megjelenését, amit sajnos a napokban toltak 2006 elejére, de türelmesen várunk és reméljük a legjobbakat, még akkor is, hogy ha tudjuk, hogy igazi csodát nem várhatunk, de mégis csak a remény hal meg utoljára…

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...