Tomb Raider: Angel of Darkness Bemutató

Lara Croft-tal még a halál sem packázhat, hisz poraiból feltámadva visszajött a hatodik részbe, hogy ismét izgalmas kalandok és rejtélyes fejtörők elé állítson minket.

Mikor elkezdtem telepíteni a Tomb Raider 6-ik epizódját akkor igen erőteljesen elkezdtem elmélkedni, jesszus már a 6-ik rész és még mindig jó, tud újat mutatni nem unja a közönség, vajon miért? A válasz igen egyszerű. Mert nem egy ronda szőrös Max Payne-t kell irányítani a játékba hanem egy csodálatos gyönyörű virtuális teremtmény, akire kedves férfi társaim este gyakran gondolnak polírozás közben és ami nem utolsó a játékmenet, a fejtörők, a történet, szóval maga az egész  teszi azt a meghamisíthatatlan Tomb Raider feelinget ami miatt már a 6-ik részt nyúzzuk. Lassan ez az a játék ami bekerül a történelmi könyvekbe és talán még egyszer szobrot is emelnek szeretett hősnőnknek. Akkor tehát nézzünk egy picit mélyebbre.

 

EIDOS-ék nem unatkoztak míg készült az új epizód és így természetesen egy pár új mozgással gazdagodtunk. Leginkább használtnak mondanám a Hand-to-hand combat módot, amelynek segítségével puszta kézzel zúzhatjuk porrá a rossz bácsik fejét. Nem egy komoly harcrendszer de mérföldkő a többi részhez képest. Az új mozgások közé tartozik még a lopakodó üzemmód is. Ez elég gyengécskének mondható mert amint átváltunk Silenc módba mintha láthatatlanok lennénk, ráadásul maga a mozgás olyan mintha valami (Kvazimodó) szereplővel játszanánk. A játékba helyt kapott egy aféle fejlődési szint is, persze itt nem kell egy RPG játék karaktertáblájára gondolni, hanem csak egyszerűen erősödünk. Szóval teszem azt az elején még nem vagyunk képesek elhúzni egy ládát, de később helyszínre visszaérve dobáljuk az eddig megmozdíthatatlan tárgyat. Mondjuk ezt nem igazán tartom jó ötletnek. Velem történt olyan, hogy nem tudtam kinyitni a számomra kiszemelt ajtót s egy szinttel feljebb fejlődtem egyet és jöhettem vissza. Ezenfelül bele került még egy teljesen új dolog is a játékba. Az eddigi részekkel ellentétbe most mi döntünk, hogy csinos Laránk száját milyen mondat hagyhatja el.

 

Történet: Itt a fejlesztők rendhagyó módon nem a sivatagi piramisokba kalauzolnak  el minket, hanem ismertebb nagyvárosokba. A történet maga elég ismert, vagyis nem nagyon mozgatták meg az eszüket a fejlesztők és így elővettek egy többször használt amerikai filmekben lévő sablon amely a következő. Megölik azt az embert aki minket tisztára moshat bizonyos vádak alól és természetesen minket kapnak el a tett helyszínén, miközben a kezünk verejtékezik az előttünk heverő testtől. A hajsza elkezdődik az igazság bebizonyítása érdekében. Ettől függetlenül a játék néha igen pergős tud lenni! Rohanás a házba amelyet éppen az éhes lángok falnak közbe 10 rendőr a nyakunkban stb stb.

 

Grafika: A játék grafikájával abszolút megvagyok elégedve, a fegyverek csillognak, a padlón élesek a textúrák, de a lényeg ki ne maradjon. Lara néni immáron 5000 poligronból áll, és így természetesen Lara baba hátsó fertálya  még jobban gömbölyödik ki számítógépünk képernyőjéből. Ruhatár rendelkezésre áll szintén, szinte majdnem minden pályán más ruhába pompázunk. A haja szintén az eddigi legjobb kidolgozottságú, tényleg alkalmazkodik vállához és nem megy át rajta mint valami szellem. A tárgyak is elég kerekítettnek mondhatók, s az ellenségek sem a megszokott kockafejű textúrázott brigád, hanem kórszerű szépen kivitelezet emberek, akiknek az ujjai is külön ki vannak dolgozva, vagyis elég bő a poligronszám a játékba. A program maximálisan kihasználja a korszak nyújtotta lehetőségeket. Mondhatni rendesen Geforce 4-re optimalizálták, mert ami ebbe a chip-be megtalálható azt a game támogatja is.

 

Irányítás: Az egyetlen kivetnivaló a játékban az irányítás, amely a karakter animációk miatt igen darabos. Minden egyes animációt megvár a program és nem képes kombinálni, nagyon idegesítő hogy olyan mintha előre meghatározott helyekre lépnénk mindig  sablonszerűen. Maga a billentyű kiosztás nem sokat változott, sőt mondhatni semmit. Egy biztos nem lesz gondunk arra hogy szokjuk az irányítást, mert melyik ember nem tudja hogy melyik gomb mire való egy Tomb Riderbe.

 

Egyszóval aki szerette az eddigi részeket az ezt is imádni fogja. Tomb Raider fanatikusoknak kötelező darab. Én hűen bevallom hogy nem vagyok egy Lara őrült mégis kellemesett játszottam vele.

1 komment - szólj hozzá!