WarioWare: Get it Together! teszt

Nemrég Switchre is megérkezett Wario és díszes kompániája, hogy a hibrid konzolra is elhozzák az őrült ötletekre építő villámgyors minijátékok koncepcióját. Sajnos azonban a "sárga Mario" ezúttal csak takaréklángon garázdálkodik.

Rohan az idő, hiszen lassan már két évtizede kínál fergeteges szórakozást a WarioWare-franchise a Nintendo-konzolok tulajdonosainak: a széria még 2003-ban lopta be először magát a játékosok szívébe a Game Boy Advance-en és a GameCube-on. A pár másodperces feladatok villámgyorsan történő megoldása mindig is jó móka volt, ami ráadásul olyan bizarr tálalásban kerül elénk, hogy egyszerűen képtelenség nem szeretni a kiotóiak agymenését.

Nincs ez másként ezúttal sem, sőt, még egy kisebb sztorit is sikerült rittyenteni az őrület köré. A történet szerint Wario és társai éppen elkészültek a legújabb videojátékukkal, ami viszont a projekt végéhez közeledve magába szippantja a piszkos tizenkilencet. A csapat ekkor szembesül vele, hogy bizony az alkotásuk dugig van bugokkal és glitchekkel. Hőseink ezért belevetik magukat a minőségellenőrök verejtékkel teli munkájába, hogy helyrepofozzák a játékot, és ezzel együtt megszökjenek a kódsorok szorításából.

A kaland tehát igazán ötletesen van tálalva, és a témájából eredően például egy egész fejezet lett a régebbi Nintendo-játékoknak szentelve, ami mindig szívmelengető gesztus. De mielőtt ezen felbuzdulva áthívnátok a haverokat egy egész estés WarioWare-partira, azt kalkuláljátok bele a képletbe, hogy ez a buli maximum két-három órás lesz, amit ráadásul mindössze két játékos élvezhet majd. A WarioWare: Get it Together! kampánya ugyanis elképesztően rövid, és elég nehéz partijátéknak nevezni a kétfős játékmódot. Persze később visszatérhetünk egy-egy pályára, hogy megdöntsük a saját rekordjainkat, de a nettó játékidőn ez már nem sokat szépít. Szerencsére azért lesznek majd négy joy-cont támogató lehetőségeink is - ezekre majd egy későbbi bekezdésben még visszatérek.

A fő történeti vonal továbbra is a sorozattól megszokott rohamtempójú minijátékokat, vagyis - ahogy a Nintendo mondja - mikrojátékokat kínálja, amik olyan gyorsan váltják egymást, hogy néha még időnk sincs felfogni, hogy mi történt a képernyőn, máris jön a következő feladat. A feldolgozásukban az sem segít, hogy a címszereplő mentalitásához hűen elképesztően bizarr jelenetek követik egymást a kijelzőn, amiken egyszerre sírsz a nevetéstől és hüledezel, hogy ez meg mi a fene volt? A WarioWare: Get it Together! tálalása gyakran egy hallucinációkban és lázálmokban gazdag állapotot idéz, valamint sokszor fogjuk megkérdőjelezni, hogy vajon mit szívtak a japánok, amikor ezeket az ábrákat kitalálták. De hát valljuk be őszintén: pontosan ezért a hangulatért szeretjük a franchise-t.

A prezentáció mellett sajnos ugyanezek a pozitív dolgok már nem mondhatóak el az újdonságokról, ugyanis a Switch-epizód gyakorlatilag nulla érdemi fejlődést hozott ezen a téren. A WarioWare-széria mindig is kihasználta az adott Nintendo-konzolban rejlő lehetőségeket (a DS-nél például az érintőképernyő volt a középponti elem, a Wii-nél pedig az irányítóval kellett hadonászni), de valamiért a switches illesztés ezt teljesen elfelejtette. A formulán ezúttal a változatos karakterrotációval igyekeztek egyet csavarni a készítők, ami egyszerre eredményezi a káosz lehető legpozitívabb értelemben vett hatását és egy félkarú rabló teljes kiszámíthatatlanságát. Figuráink ugyanis eltérő képességekkel rendelkeznek, és míg például jetpackes Warióval nevetségesen egyszerűen megoldunk egy adott mikrojátékot, addig ugyanezt kis túlzással lehetetlen 18-Volttal kivitelezni, aki csak limitáltan képes mozogni.

Ezzel pedig el is érkeztünk a WarioWare: Get it Together! legmegosztóbb pontjához, ahol egyesek teljesen eggyé válnak a káosszal, és a random karakterekkel élvezik az őrületet - a másik csoport pedig gondosan összeválogatja a kis csapatát, és így igyekszik megdönteni a saját rekordját. Az utóbbinál mindössze annyi a probléma, hogy gyakorlatilag a felhozatal felét ki lehet kukázni, hiszen érdemes a mobilis hősöket választani, akikkel több esélyünk van a változékony feladatok legyűrésére.

Szintén nehéz pozitívan nyilatkozni a korábban már említett négyfős játékmódokról is, amik nemhogy nem túl ötletesek, de például a “tartsd fent a labdát a levegőben” szintű pályák néhol már-már egy kezdő programozó első munkájának a színvonalát idézik. Ettől az attitűdtől sajnos a sztorimód sem teljesen mentes: a fel-le nyitható hídnál azt hittem, felvágom az ereimet unalmamban. A kreativitás hiánya kimondottan szomorú, főleg egy olyan sorozatnál, ami mindig is erről volt híres, és ennek fényében még nehezebb ajánlani a játékot a csoportos összejövetelek jól bevált Super Mario Partyjai helyett/mellé. Ráadásul az online bulikat is elfelejthetjük (egyelőre), hiszen a WarioWare: Get it Together!-ben kizárólag csak offline játszhatunk együtt a barátainkkal - habár az igazat megvallva a Nintendo-címeknél ez nem olyan nagy meglepetés.

Az online szegmenst a Wario Cup hivatott kiszolgálni, ahol kvázi ugyanazt kell csinálnunk, mint a sztorimódban, csak az itt elért eredményeinket összemérhetjük a barátainkkal és a világ többi játékosával is. Mivel az aktuális kihívásokat itt is egyedül kell teljesítenünk, ezért elég nehéz multiplayernek titulálni ezt az opciót. Ezenkívül a pályákon gyűjtött pénzünkből vásárolhatunk még elajándékozható tárgyakat a hőseinknek, akik ennek köszönhetően szintet lépnek, és így újabb színezéseket, illetve koncepciós rajzokat nyithatunk fel hozzájuk. Ezzel azonban végérvényesen kimerítettük a játékon belüli a lehetőségeinket, ami viszont elég keserű szájízt hagy maga után, bárhogy is nézzük.

Ugyanakkor - hogy némi ellentmondással zárjuk a tesztet - meg kell hagyni, hogy a negatívabb hangvételű írás ellenére is nyugodtan ajánlható mindenkinek a WarioWare: Get it Together!, ugyanis szórakoztató a játék - csak azért elfért volna több újdonság vagy egy nagyobb reformáció az új részben. A középszerűség azért is kifejezetten fájó, hiszen a Switch eladásait elnézve sok játékosnak ez lesz az első találkozása a szériával, ami így még nagyobb törődést érdemelt volna. A kétszáz minijáték felfedezése izgalmas, a zenék és a hangulat szuper, de mindezt 50 eurós árcédulával árulni manapság már igencsak fejvakarásra késztető dolog. Ráadásul a Nintendo üzletpolitikáját ismerve ez az ár még évek múlva sem fog igazán jelentősen csökkenni.

A WarioWare: Get it Together! kizárólag Nintendo Switchre jelent meg.

7.0

WarioWare: Get it Together! teszt értékelés 7.0

Pozitívumok:

  • A sorozattól megszokott őrült tempó és hangulat
  • Több mint 200 minijáték
  • A sztorimód remek szórakozás - főleg többedmagunkkal...

Negatívumok:

  • ...de villámgyorsan véget is ér
  • A négyfős játékok nevetségesen gyengék
  • Nem használja ki a Switchben lapuló lehetőségeket
  • Nincs jó arányban a kínált tartalom és a játék árcédulája
0 komment - szólj hozzá!