Tales of Arise teszt

A Tales of Arise két bolygó évszázados konfliktusába kalauzol minket, amelynek közepette egy valószerűtlen csapat a változásért küzd. A Bandai Namco úgy látta, hogy a Tales-szériára ráfér a vérfrissítés 25 év után. Vajon ez lesz az?
  • Írta: gorien

Kommentek

#9
Kicsit szigorúnak érzem a pontozását, mivel a jelenlegi jrpg piacon szerintem az egyik legjobb alkotás. Szubjektív, de nekem az év játéka.Imádtam a világát, a történetet,zenét...számomra minden egyben volt. Én a karaktereket is nagyon kedvelem és érdekesnek találom....valahogy a jrpg karaktereivel mindig sokkal kritikusabbak mint a nyugati rpg-k-nél ahol konkrétan sokszor főszereplő sincs...(jó értem koncepció...)
A dlc dolgok nekem se tetszenek és hogy picit nehéz grindelni...más hibát nem találok a címbe,a harci rendszer az FFVII Remake után szerintem a legélvezetesebb és én valahogy nagyon érzem benne a mélységet,ha csapkodsz benne mint egy hack n slashbe akkor hamar ott lehet hagyni az ember fogát.
Szóval számomra erős 9-es az alkotás,de hát különbözőek vagyunk.
A Dragon Quest XI,Persona 5 Royal és az Final Fantasy VII Remake után a legjobb jrpg jelenleg a piacon.
#8
90 óra volt mire meglett minden.
Összességében nekem nagyon tetszett az Arise.
Shionne és Dohalim karakteríve különösen bejött.

Sajnos a sztori mély repülésbe ment át egy "bizonyos" ponton, miután mind az öt Lord le lett győzve: minden karakter önismétlésbe ment át, és csupa olyan információt mondtak el újra és újra, melyekre vagy magad rájöttél, vagy valamelyik fájlban benne volt. Ez sajnos a skitekben is előjött a vége felé.

Szerencsére befejezés javította az utolsó előtti helyszín okozta keserű szájízt, bár egy rendes cutscene-nek jobban örültem volna, minthogy a creditekbe csempéztek volna pár rajzot.
#7
#1: Magát a harcrendszert unalmasnak nem nevezném, sőt igyekszem többször is kiemelni, hogy iszonyat szórakoztató az egész, csak az volt a benyomásom, hogy hiába a sok beállítás, ezek nem játszanak elég szerepet. Ugyanazon a területen a sokadik csoporttal megküzdeni csorbítja az izgalmat – ha huzamosabb ideig harcolok ugyanazokkal az ellenfelekkel, annyit nem ér, hogy tudom variálni az arte-okat, hiszen az ellenállások és érzékenységek is ugyanazok. Egymás után az X-edik harc már nem olyan élvezetes.
Ez hatványozottan igaz a legtöbb bossnál: ez jó ellene, az nem jó, tehát adott képességeket érdemes lőni rá újra és újra, amíg be nem tölt a Boost Strike, de cserébe még sokáig is tart az élete mértéke miatt, ezért a végére már megfárad az adott felállás.

A harcról valóban kevesebbet írtam most. A sajtódemóhoz írott kritikámban többet foglalkoztam vele, ezért ezúttal inkább az általános érzéseimet foglaltam össze, hogy mindennek jusson hely.

Egyébként félre ne érts, tényleg nagyon imádtam az Arise-t. Mindenestül, a harcot és a karaktereket egyaránt, még akkor is, ha én azokat, amiket említettem, hibának találtam. :)
#6
#1: Én ugyan csak a demót nyomtam, de az akinek a harc csak “gombpufölés” az nagyon nem jól csinál valamit. Szerintem elég felemás és félresikerült ez a teszt. Még akkor is ha nem vagyunk egyformák, és egy játék tesztnél sok múlik a szubjektív véleményen.
#5
Törölt felhasználó
#4: Ja de majdnem 100%, hogy amikor majd a játék akciós lesz, akkor a DLC-k is.
#4
Törölt felhasználó
#3: Azt aláírom, hogy az 5€-s dupla XP és SP DLC nélkül nyögvenyelős, vagy farmolós lehet a menet a végén, mert hamar alacsony szintű lehet az ember. (Bár kisebb szinten öldögélni jobban is húz felfelé, csak nyilván tovább tart egy harc.) Szóval ez tiszta sor. A többivel nem feltétlen van így. Értem én, hogy kétszer 15€ a ruha DLC, tehát 30, tehát egy fél konzolos játék ára... ami felháborító geciség és egy határtalan pofátlanság. De azon túl, hogy egy-két skillfa azokhoz a ruhákhoz kötődik és nélkülük kb 260 választható képességed lehet és nem kb 280 egy olyan játékban ahol a többség max 6-10-et használ, már nem tartom nagy dolognak. Megértek mindenkit, szerintem is pofátlanság, hogy kvázi kell hozzá az 5€ DLC, hogy nyugati szintű legyen az egyensúly, de a játék meg 42€ (PC-re) most. Konmzolra már több, azt aláírom, hogy ott nem rózsás a helyzet ezzel. De azért nem kell megvenni mindet. Amúgy sok olyan dolog és ruha meg ingyen kapható a játékban, amik más játékban DLC-k. Még a full OP nyuszifüles malacos fegyverekhez is csak az kell, hogy nevelgess állatokat a farmon. Szóval fos, meg arcátlanság, de a játék így is jó. Biztos jó ncore-ról is és nem vagyok senki anyukája, hogy eldöntsem, de nekem megérte az árát a DLC-vel együtt :)
#3
#1: 1 Ez az 1 Játék volt amin gondolkodtam hogy megveszem idén. De a DLC rendszere egy hányadék. Az egész arra épül rá hogy megvedd az összeset. Anélkül olyan lassan fejlődsz hogy lesz a 100 óra 200, sp pontokról ne is beszéljünk, és még talent fa dolgokból is kimaradsz ha nem veszed meg a DLC.
Maradt az Ncore, ugy tényleg van simán egy 8/10 a játék. De sose venném meg.
#2
Eszméletlen élvezetes játék, elképesztő grafikával, csodás helyszínekkel.
Sajnos a karakterek, bár nem rosszak, nem túl emlékezetesek.
Kihagyott ziccer a skitek lebutítása is, és hogy kigyomlálták a sorozatra jellemző japán humort, ami sokat adott a szereplőkhöz a régebbi játékokban.
A régi részek se voltak egyenletes színvonalúak, és a Tales of Berseria után az Arise visszalépés, de mégsem lehet lekattani róla úgy behúzza az embert a világa!
#1
Törölt felhasználó
Unalmas harcrendszer? Gombpüfölés...??? Úgy, hogy egy szó sem esett róla?

Hát jó, én máshogy látom. Amúgy miután levertük a lordokat és volt videó, más intró lett a játék előtt indításnál, meg nyugság én azt hittem, hogy vége a játéknak és még 1-2 mellékküldetés miatt maradtam csak bent. Ez volt nálam 48 óránál a végigvitelhez képesti 75-ből. Utána kezdődik csak a fő sztori. Minden esetre nekem a karakterek is bejöttek és megszerettem mind, amit nem sok ilyen játékról tudok elmondani. Lényeg a lényeg, hogy nálam egy egy bő 9 pontos játék még akkor is, ha egy nagy DLC frontend az egész és biztos nem ez volt az utolsó végigjátszásom. Nálam bevonult a kedvenc játékaim közé a cím.

Akartam róla én is blogot írni, majd lehet, hogy írok is, de én ezt a játékot, a karaktereket és a harcrendszert is sokkal mélyebbnek és jobbnak érzem, mint ebben a tesztben írva van. Időtlen idők óta nem volt egy ilyen jó és igényes akciójáték már! Eleve a harcrendszer, ahol egyszerre 6-6 földi és légi támadás lehet nálunk a temérdekből, mindegyik spéci tuninggal (nyomva tartott gomb mellett) és mindegyik saját elementállal, aminél megvan, hogy melyik ellenfél mire ellenálló és allergiás... Az egész megtűzdelve az action pontokkal, amiket a skillek fogyasztanak és azzal, hogy ezek visszatöltődnek, amikor a társakkal spéci támadásokat nyomunk el ... és ezeket kopmbináljuk a saját képességeinkkel és 200as kombót nyomunk, mielőtt leesnénk a földre, akkor ... *gombpüfölés az egész*

Hát ezzel a hozzáállással nem értek egyet, de nem baj, mások vagyunk :)