Az 50-es évek csodálatosak voltak. Soha nem esett az eső, mindenkinek jól fizető stabil munkahelye volt. A világ békésnek tűnt és mindenki mosolygott. A szerelem a levegőben volt minden nap és ekkor tűntek fel először az igazán klasszikus sztárok is a színpadon. Biztosan így emlékeznek vissza ezekre az időkre a nagyszüleid netán, de nem így a Wideload Games-es fiúk.
A történet
A történet nem egy általános John Romero-s zombi filmként tárul fel szemünk-láttára, hanem egy igen „bonyolult" cselekménysorozatnak leszünk tanúi. 1933-ban járunk, mikoris Edward „Stubbs" Stubblefield szokásos napi munkája közben beleszeret a helyi farmer lányába, aminek nem tetszését gyorsan a fiú tudtára is adta az apuka egy sörétessel. A történet ezután 1959-ben folytatódik, ahol egy új futurisztikus város felavatási ceremóniáján mászik ki sírjából Stubbs. Ekkor kapjuk meg Stubbs felett az irányítást, hogy véghez vigyük vele a kegyetlen bosszút és megtaláljuk régi szerelmünket. Nos a történet, mint hallhattátok nem egy regény, de sebaj mi sem ezt vártuk. Sok fajta mellékszereplővel kerül a végkifejletig szembe Stubbs, melyek mindegyike saját mókás egyéniséget testesít meg. Ilyen szereplő a Rendőrfőnök, akinek a tánc az élete és a játék elején megismert információs robot is.
Grafika, hangok, csámcsogás…
A játék motorja a Halo-ból lett kölcsönözve, mely az egész játékra kihat. A grafika nem annyira szemet kápráztató már a kezdetekkor sem, de ezen a hatáson javít a környezet megjelenítése és a képernyőn a régi filmek hangulatát visszaadó szemcsézettség. A karakterek átváltozását tökéletesen megbírták oldani a készítők. Értem itt a fejbőr leszakadásán és az egyéb testrészek elhagyásán is, mely nagyon „gusztusos" látványt tud okozni, mikor zombi seregünket megcsodáljuk. Sajnálatos módon ezt az ötletességet a pálya designerek nem nagyon rendelkeztek, mivel sok helyen botlunk bele, ugyan abba az üres szobába (ugyan azokkal a textúrákat használva). A játékban megtalálható a Havok fizikai motor is, mely (már mondhatom így is) teljesen általános dologgá vált a mai játékokban. Mégis számomra a hanghatások voltak a játék technikai részének a legpozitívabb része. A járókelők és rendőrök sikoltása, agyevés előtt, hörgés és morgás agyevés után nagyon hangulatossá teszik a játékot.
Játékmenetelés
A Postal 2 „gusztustalanságilag" még mindig veretlen maradt, de trónját most végre ez a játék ingatta meg először. Ebben a játékban is minden ember megtalálja a maga kedvenc fegyverét vagy mondhatnám testrészét. Ugyan is a játék 90 %-ban a tested a fegyvered. Minden megtalálható itt is, mint más TPS vagy FPS-ekben csak egy kicsit sokkal szaftosabban. Első fegyverünk természetesen közelharcban remekül alkalmazható karjaink lesznek, melyekkel nagyokat sújthatunk az áldozat tarkójára. Életerőnk, ha fogytán van használhatjuk a másodlagos közelharci fegyverünket is, az-az a fogainkat, melyekkel nem csak könnyedén esszük meg az emberi agyakat, de tökéletes szolgákat is faraghatunk egykori ellenségeinkből. Ha, pedig sok fegyveres ellenséget szeretnénk megbénítani környezetünkben csak engedjük el magunkat és a végbélből kiáradó szél földre küldi az embereket környezetünkben .
Távolsági fegyvernek először a füst gránát mását kapjuk meg, bűzlő beleink kitépése által. Különleges egy kezes támadásunkkal, pedig könnyen fordíthatjuk meg a harcok kimenetelét is. Használatához csak könnyedén le kell csavarnunk a kezünket, mely ezek után könnyedén átveszi az irányítást a halandók felett is. Ha ez nem lett volna elég most végre szüleid által sokat emlegetett mondást is kipróbálhatod ebben a játékban, miszerint „Használd a fejed, fiam!". Fejed tekegolyóként becsapódva a tömegbe, hatalmas robbanást idéz elő. Mint mondtam ezek a fegyverek a játék 90 %-ban vesznek részt, de a maradék időben járművek és gépágyúk ülésébe pattanva kell seregeinket támogatni. A járművek elég változatosak tanktól egészen a traktorig minden megtalálható itt is. Sajnos a Halo-féle járművezetést itt sem tudták kijavítani. Sajnos a sok ötletes fegyver és futurisztikus helyszín ellenére a játékmenet önmagában nagyon lineáris. Néha kapunk egy-egy különleges feladatot, de ezek is a legtöbbször a „megyek előre és megzabálok mindenkit" menetre épülnek. Még talán ezt a hibát elnéztem volna neki, ha a játék töménytelen idejű szórakozást nyújtott volna számomra. Sajnálatos módon az egyszemélyes játék csak 6-8 órányi kikapcsolódással szolgál (vér TPS profik 3-4 óra alatt is végezhetnek vele, mint én). Ezen felül negatívumnak vettem azt is, hogy az Xboxos változat Kooperatívos módjával ellentétben mi PC-sek nem kapunk semmiféle multis szórakozást, melyet (szerintem) időhiány miatt voltak kénytelenek elvenni tőlünk a fejlesztők.
Végzetül
A Stubbs The Zombie az utóbbi negatívumok ellenére is kiváló szórakozást tud nyújtani mindenki számára. A játékot azért is ajánlom, mert a készítők olyan poénokkal tűzdelték meg a játékot melyeken órákig röhögtem. Például Stubbs a seregeit tarkón vágással és lökdöséssel bírja „irányítani" és a bárányokon való lovagolás sem volt egy utolsó jelent számomra. Ha nem is másért a hangulata miatt, szívből ajánlom minden ifjú padawannak, hogy a szuper nextgen játékok mellet ezt a játékot is feltétlenül próbáljátok ki. Nem fogtok csalódni!
A történet nem egy általános John Romero-s zombi filmként tárul fel szemünk-láttára, hanem egy igen „bonyolult" cselekménysorozatnak leszünk tanúi. 1933-ban járunk, mikoris Edward „Stubbs" Stubblefield szokásos napi munkája közben beleszeret a helyi farmer lányába, aminek nem tetszését gyorsan a fiú tudtára is adta az apuka egy sörétessel. A történet ezután 1959-ben folytatódik, ahol egy új futurisztikus város felavatási ceremóniáján mászik ki sírjából Stubbs. Ekkor kapjuk meg Stubbs felett az irányítást, hogy véghez vigyük vele a kegyetlen bosszút és megtaláljuk régi szerelmünket. Nos a történet, mint hallhattátok nem egy regény, de sebaj mi sem ezt vártuk. Sok fajta mellékszereplővel kerül a végkifejletig szembe Stubbs, melyek mindegyike saját mókás egyéniséget testesít meg. Ilyen szereplő a Rendőrfőnök, akinek a tánc az élete és a játék elején megismert információs robot is.
Grafika, hangok, csámcsogás…
A játék motorja a Halo-ból lett kölcsönözve, mely az egész játékra kihat. A grafika nem annyira szemet kápráztató már a kezdetekkor sem, de ezen a hatáson javít a környezet megjelenítése és a képernyőn a régi filmek hangulatát visszaadó szemcsézettség. A karakterek átváltozását tökéletesen megbírták oldani a készítők. Értem itt a fejbőr leszakadásán és az egyéb testrészek elhagyásán is, mely nagyon „gusztusos" látványt tud okozni, mikor zombi seregünket megcsodáljuk. Sajnálatos módon ezt az ötletességet a pálya designerek nem nagyon rendelkeztek, mivel sok helyen botlunk bele, ugyan abba az üres szobába (ugyan azokkal a textúrákat használva). A játékban megtalálható a Havok fizikai motor is, mely (már mondhatom így is) teljesen általános dologgá vált a mai játékokban. Mégis számomra a hanghatások voltak a játék technikai részének a legpozitívabb része. A járókelők és rendőrök sikoltása, agyevés előtt, hörgés és morgás agyevés után nagyon hangulatossá teszik a játékot.
Játékmenetelés
A Postal 2 „gusztustalanságilag" még mindig veretlen maradt, de trónját most végre ez a játék ingatta meg először. Ebben a játékban is minden ember megtalálja a maga kedvenc fegyverét vagy mondhatnám testrészét. Ugyan is a játék 90 %-ban a tested a fegyvered. Minden megtalálható itt is, mint más TPS vagy FPS-ekben csak egy kicsit sokkal szaftosabban. Első fegyverünk természetesen közelharcban remekül alkalmazható karjaink lesznek, melyekkel nagyokat sújthatunk az áldozat tarkójára. Életerőnk, ha fogytán van használhatjuk a másodlagos közelharci fegyverünket is, az-az a fogainkat, melyekkel nem csak könnyedén esszük meg az emberi agyakat, de tökéletes szolgákat is faraghatunk egykori ellenségeinkből. Ha, pedig sok fegyveres ellenséget szeretnénk megbénítani környezetünkben csak engedjük el magunkat és a végbélből kiáradó szél földre küldi az embereket környezetünkben .
Távolsági fegyvernek először a füst gránát mását kapjuk meg, bűzlő beleink kitépése által. Különleges egy kezes támadásunkkal, pedig könnyen fordíthatjuk meg a harcok kimenetelét is. Használatához csak könnyedén le kell csavarnunk a kezünket, mely ezek után könnyedén átveszi az irányítást a halandók felett is. Ha ez nem lett volna elég most végre szüleid által sokat emlegetett mondást is kipróbálhatod ebben a játékban, miszerint „Használd a fejed, fiam!". Fejed tekegolyóként becsapódva a tömegbe, hatalmas robbanást idéz elő. Mint mondtam ezek a fegyverek a játék 90 %-ban vesznek részt, de a maradék időben járművek és gépágyúk ülésébe pattanva kell seregeinket támogatni. A járművek elég változatosak tanktól egészen a traktorig minden megtalálható itt is. Sajnos a Halo-féle járművezetést itt sem tudták kijavítani. Sajnos a sok ötletes fegyver és futurisztikus helyszín ellenére a játékmenet önmagában nagyon lineáris. Néha kapunk egy-egy különleges feladatot, de ezek is a legtöbbször a „megyek előre és megzabálok mindenkit" menetre épülnek. Még talán ezt a hibát elnéztem volna neki, ha a játék töménytelen idejű szórakozást nyújtott volna számomra. Sajnálatos módon az egyszemélyes játék csak 6-8 órányi kikapcsolódással szolgál (vér TPS profik 3-4 óra alatt is végezhetnek vele, mint én). Ezen felül negatívumnak vettem azt is, hogy az Xboxos változat Kooperatívos módjával ellentétben mi PC-sek nem kapunk semmiféle multis szórakozást, melyet (szerintem) időhiány miatt voltak kénytelenek elvenni tőlünk a fejlesztők.
Végzetül
A Stubbs The Zombie az utóbbi negatívumok ellenére is kiváló szórakozást tud nyújtani mindenki számára. A játékot azért is ajánlom, mert a készítők olyan poénokkal tűzdelték meg a játékot melyeken órákig röhögtem. Például Stubbs a seregeit tarkón vágással és lökdöséssel bírja „irányítani" és a bárányokon való lovagolás sem volt egy utolsó jelent számomra. Ha nem is másért a hangulata miatt, szívből ajánlom minden ifjú padawannak, hogy a szuper nextgen játékok mellet ezt a játékot is feltétlenül próbáljátok ki. Nem fogtok csalódni!
Kapcsolódó cikk
"Az eredeti Xbox kultklasszikusa március 16-án csoszog be PC-re, Xbox One-ra, Series X/S-re, PlayStation 4-re, PS5-re és Nintendo Switchre."
Én anno próbáltam és nem találtam nagyon rossznak, de azok mellett, amikkel anno toltam nem rúgott labdába.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.