Stubbs the Zombie

Link másolása
Az 50-es évek csodálatosak voltak. Soha nem esett az eső, mindenkinek jól fizető stabil munkahelye volt. A világ békésnek tűnt és mindenki mosolygott. A szerelem a levegőben volt minden nap és ekkor tűntek fel először az igazán klasszikus sztárok is a színpadon. Biztosan így emlékeznek vissza ezekre az időkre a nagyszüleid netán, de nem így a Wideload Games-es fiúk.
A történet
A történet nem egy általános John Romero-s zombi filmként tárul fel szemünk-láttára, hanem egy igen „bonyolult" cselekménysorozatnak leszünk tanúi. 1933-ban járunk, mikoris Edward „Stubbs" Stubblefield szokásos napi munkája közben beleszeret a helyi farmer lányába, aminek nem tetszését gyorsan a fiú tudtára is adta az apuka egy sörétessel. A történet ezután 1959-ben folytatódik, ahol egy új futurisztikus város felavatási ceremóniáján mászik ki sírjából Stubbs. Ekkor kapjuk meg Stubbs felett az irányítást, hogy véghez vigyük vele a kegyetlen bosszút és megtaláljuk régi szerelmünket. Nos a történet, mint hallhattátok nem egy regény, de sebaj mi sem ezt vártuk. Sok fajta mellékszereplővel kerül a végkifejletig szembe Stubbs, melyek mindegyike saját mókás egyéniséget testesít meg. Ilyen szereplő a Rendőrfőnök, akinek a tánc az élete és a játék elején megismert információs robot is.



Grafika, hangok, csámcsogás…

A játék motorja a Halo-ból lett kölcsönözve, mely az egész játékra kihat. A grafika nem annyira szemet kápráztató már a kezdetekkor sem, de ezen a hatáson javít a környezet megjelenítése és a képernyőn a régi filmek hangulatát visszaadó szemcsézettség. A karakterek átváltozását tökéletesen megbírták oldani a készítők. Értem itt a fejbőr leszakadásán és az egyéb testrészek elhagyásán is, mely nagyon „gusztusos" látványt tud okozni, mikor zombi seregünket megcsodáljuk. Sajnálatos módon ezt az ötletességet a pálya designerek nem nagyon rendelkeztek, mivel sok helyen botlunk bele, ugyan abba az üres szobába (ugyan azokkal a textúrákat használva). A játékban megtalálható a Havok fizikai motor is, mely (már mondhatom így is) teljesen általános dologgá vált a mai játékokban. Mégis számomra a hanghatások voltak a játék technikai részének a legpozitívabb része. A járókelők és rendőrök sikoltása, agyevés előtt, hörgés és morgás agyevés után nagyon hangulatossá teszik a játékot.



Játékmenetelés

A Postal 2 „gusztustalanságilag" még mindig veretlen maradt, de trónját most végre ez a játék ingatta meg először. Ebben a játékban is minden ember megtalálja a maga kedvenc fegyverét vagy mondhatnám testrészét. Ugyan is a játék 90 %-ban a tested a fegyvered. Minden megtalálható itt is, mint más TPS vagy FPS-ekben csak egy kicsit sokkal szaftosabban. Első fegyverünk természetesen közelharcban remekül alkalmazható karjaink lesznek, melyekkel nagyokat sújthatunk az áldozat tarkójára. Életerőnk, ha fogytán van használhatjuk a másodlagos közelharci fegyverünket is, az-az a fogainkat, melyekkel nem csak könnyedén esszük meg az emberi agyakat, de tökéletes szolgákat is faraghatunk egykori ellenségeinkből. Ha, pedig sok fegyveres ellenséget szeretnénk megbénítani környezetünkben csak engedjük el magunkat és a végbélből kiáradó szél földre küldi az embereket környezetünkben .



Távolsági fegyvernek először a füst gránát mását kapjuk meg, bűzlő beleink kitépése által. Különleges egy kezes támadásunkkal, pedig könnyen fordíthatjuk meg a harcok kimenetelét is. Használatához csak könnyedén le kell csavarnunk a kezünket, mely ezek után könnyedén átveszi az irányítást a halandók felett is. Ha ez nem lett volna elég most végre szüleid által sokat emlegetett mondást is kipróbálhatod ebben a játékban, miszerint „Használd a fejed, fiam!". Fejed tekegolyóként becsapódva a tömegbe, hatalmas robbanást idéz elő. Mint mondtam ezek a fegyverek a játék 90 %-ban vesznek részt, de a maradék időben járművek és gépágyúk ülésébe pattanva kell seregeinket támogatni. A járművek elég változatosak tanktól egészen a traktorig minden megtalálható itt is. Sajnos a Halo-féle járművezetést itt sem tudták kijavítani. Sajnos a sok ötletes fegyver és futurisztikus helyszín ellenére a játékmenet önmagában nagyon lineáris. Néha kapunk egy-egy különleges feladatot, de ezek is a legtöbbször a „megyek előre és megzabálok mindenkit" menetre épülnek. Még talán ezt a hibát elnéztem volna neki, ha a játék töménytelen idejű szórakozást nyújtott volna számomra. Sajnálatos módon az egyszemélyes játék csak 6-8 órányi kikapcsolódással szolgál (vér TPS profik 3-4 óra alatt is végezhetnek vele, mint én). Ezen felül negatívumnak vettem azt is, hogy az Xboxos változat Kooperatívos módjával ellentétben mi PC-sek nem kapunk semmiféle multis szórakozást, melyet (szerintem) időhiány miatt voltak kénytelenek elvenni tőlünk a fejlesztők.



Végzetül


A Stubbs The Zombie az utóbbi negatívumok ellenére is kiváló szórakozást tud nyújtani mindenki számára. A játékot azért is ajánlom, mert a készítők olyan poénokkal tűzdelték meg a játékot melyeken órákig röhögtem. Például Stubbs a seregeit tarkón vágással és lökdöséssel bírja „irányítani" és a bárányokon való lovagolás sem volt egy utolsó jelent számomra. Ha nem is másért a hangulata miatt, szívből ajánlom minden ifjú padawannak, hogy a szuper nextgen játékok mellet ezt a játékot is feltétlenül próbáljátok ki. Nem fogtok csalódni!

Kapcsolódó cikk

3.
3.
crytek
#1: Nem csak box-ra mindenre kihozzák

"Az eredeti Xbox kultklasszikusa március 16-án csoszog be PC-re, Xbox One-ra, Series X/S-re, PlayStation 4-re, PS5-re és Nintendo Switchre."
2.
2.
Kis necro posting, nem?

Én anno próbáltam és nem találtam nagyon rossznak, de azok mellett, amikkel anno toltam nem rúgott labdába.
1.
1.
crytek
Feltámasztják. Március 16án megjelenik xboxra
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...