Half-Life 2: Episode Two

Elvarratlan szálak tekintetében a Valve-t soha nem kellett félteni, így szemrebbenés nélkül hagyták nyitva az Episode One történetét úgy, hogy a szerencsétlen HL2-fan még csak véletlenül se tudja álomra hajtani a fejét 2006 végéig, amikor is feltűnik a színen (avagy a Steamen) az Episode Two, a HL2 kiegészítés középső darabja.
Anno az Episode One tesztben már felróttam a játék számlájára azt a némileg borongós tényt, miszerint a cucc meglehetősen kevés újdonságot tartalmazott, néhányak szerint egyenesen megingott a HL2 patináns fénye az FPS-ek panteonjában. Nyilvánvalóan ezek a kényelmetlen vádak nem igazán érdekelték azt a többszázezres vásárlótömeget, akik miatt a játék máig is ott tanyázik az eladási listák élmezőnyében, ám rövidségéből és az újdonságokért leledző rajongói hadakból fakadóan az Episode Two-nak illendő lenne orvosolni ezeket a hibákat. Ígéretekből nincs hiány a Valve részéről, vessük is bele magunkat, hogy felkészüljünk az esetleges bebüntetés-támadásra!


Hogy a játék még idén kijöhet annak több oka van, nevezetesen az, hogy a fejlesztés nem akkor kezdődött, amikor az Episode One aranylemezre került, hanem már tavaly elkezdték a munkálatokat (ahogyan már a befejező rész hegesztése is folyamatban van, megjelenés 2007 folyamán). A cégóriás elkerülte azt a várható zűrzavart, miszerint fejlesztőik két projectre kelljen koncentrálniuk, ehelyett a Valve-n belül két csoport fejlesztette a külön-külön a HL2 kiterjesztés első két fejezetét. Örülhetünk, hiszen a fejlesztők hatalmas változtatásokat ígérnek, mind játékmenet, mind pedig a Source engine tekintetében, ez pedig már igencsak szükséges volt. Az Episode One nagy feketepontja, hogy lényegében új típusú helyszíneket, ellenfeleket nem tartalmazott, ezáltal az alapjátékban is fellelhető kínálatból gyúrt össze valami újat a Valve. Ennek vége, ami már remélem mindenkinek lejött a sceenshotokat vizslatva. Olyan új környezettípusokon vehetjük kézbe a derék pajszerunkat, mint a nyílt erdei terep, föld alatti bázis, egy ormótlanul hatalmas, lepukkant hangárszerű betonmonstrummal, melynek beomlott tetejéről átszűrődik a napfény (akarom mondani a HDR). Megfordulunk még hegyek között, de ami a legtöbb érdekességet kínálja azok az Antlion alagutak, melyeket már az alapjátékba is be kívántak illeszteni a készítők, de végül idő hiányában ezt a Chaptert kihagyták, hogy most újból visszatérjen. Az új tereptípusok minden eddiginél hangulatosabbnak ígérkeznek és miután nagyobb látótávolság lematekozására készítették fel a Source motort, így semmi akadálya annak, hogy a City 17 melletti sajátos zöldövezetben akadálytalanul tudjunk kavarni.


A Valve bigott titkolózásából - miszerint minden, sztorit érintő kérdésre nemleges választ adnak – nem sikerült kihámoznunk, hogy miként is alakul majd a történeti szál, miután az utolsó vonattal elhagytuk City 17-et, ám az első teaser-animációkat vizslatva mégis tudunk logikusan gondolkodni. A Citadella gigászi robbanás hatósugarától vonatunk bemondja az unalmast és kisiklik annak rendje és módja szerint, melynek következtében hű társunktól, Alyx-től is elszakadunk, az biztos, hogy a leányzó élete ismét veszélyben forog, hol gyomorforgató mélységekbe zuhan le majdnem úgy, hogy kiálló betonacélba csimpaszkodik előtte. Később az öntudatlan lányt egy villámujjú barátunk cipeli a karjában, hogy szívünk hölgyének sorsa hogyan alakul, arra csak tippelni tudunk, megbizonyosodni, majd év végén. Történeti csavarokkal eztán is számolnunk kell és ha nem vagyunk résen, könnyedén csapdába kerülhetünk, például elzárja előlünk a tovahaladást elősegítő ajtót az új ellenfelek egyike. Játékidő szempontjából ismét 4-6 órával számolhatunk, a szokásos pörgős, tömény játékélménnyel megspékelve.


Már az Episode One elején, a Citadellában ügyködve, az egyik monitoron pillanthattunk meg egy új Antlion lényt, melyek a Hunter névre hallgatnak, robot testük van, valamint három (leginkább békacombra emlékeztető) lábuk, mellyel irdatlan sebességgel tudnak loholni az erdős terepeken. További, számunkra hátrányos képességük, hogy tudják egymást riasztani, így nem ritka, hogy kisebb falkákban támadják meg szemüveges főhősünket. Nem kevés izgalmakat hozhatnak azok a helyzetek, amikor négy-öt Hunter, valamint egy nyakigláb Strider lohol a nyomunkban. Új fegyverünk segítségével azonban némileg kiegyensúlyozottabb küzdelmekben vehetünk részt, hiszen Strider Buster névre hallgató csúzlink tapadós aknákat lövell ki magából, jobb esetben a nyakiglábak vagy a Hunter-ek hitvány testére. Ugyan annyira újdonság erejével nem hat az új ketyere, ám ha kicsit is hatásos lesz, minden bizonnyal élvezettel köpködhetünk vele szerte-szét. Igencsak elindított egy találgatás-hullámot a rajongók körében a Valve azon kijelentése, miszerint gravitációs fegyverünk is rendelkezni fog egy új specialitással, ám konkrétumot nem árultak el, mindenesetre az első fan-fikciók már megszülettek. Ha már hatalmas, nyílt terepeken fordulunk meg, előbb-utóbb értelemszerűen előtérbe kerülnek a vezethető járművek. Nem kell azonban beérnünk a régi kínálattal most sem, új járművűnk egy kétüléses automobil, mely a Hybrid keresztséget kapta. A többjátékos üzemmód is kibővül egy új, különleges játékmóddal, de ennek mibenlétét is a legnagyobb titoktartás övezi.


A Source engine is megkapja a maga új, extra fícsörjeit, amelyek a nyílt terepekkel vonhatók párhuzamba. Mint már említettem, elsősorban a látótávolság radikális megnövelésével szembesülhetünk, csinosítgattak továbbá az árnyékolási rendszeren is (az elmúlt időszak horrorjáték termése e téren feladta a leckét mindenkinek), valamint más játékokból már ismerős „elmosódás effekt”, a motion blur is bepipálható lesz az Episode Two Video Settings-ében és vélhetőleg a többi, HL2-családba tartózó stuffban is. Ezek a továbbfejlesztések így együtt elegendőek lesznek, hogy technikai szempontból elvárható mértékben továbbvigyék a Source motort, hogy megállja a helyét az év végén is. Sajnos nem igazán bizakodhatunk a mesterséges intelligencia kijavításán sem, éppen ezért ellenfeleink továbbra sem okosságukról lesznek híresek.


Az év végéig még rengeteg idő van, de még az Episode Two megjelenéséig sem kell lemondanunk a HL2 falatokról, mivel a tavalyi Lost Coasthoz hasonlóan, most is várhatóak rövid, az engine erősségeit demonstráló, a Steamről ingyen letölthető pályák. A Valve a jelek szerint bekeményít, így nem kell tartanunk egy újabb, „üres” epizódtól, bár az újdonságok száma még most sem lesz a folytatás erőssége, a játékmenetben és a külcsínben várható változások mégis elősegítik azt, hogy minden HL2 rajongó kíméletlen várakozással tekintsen arra a bizonyos év végi dátumra. Csúszást nem fogadunk el!

0 komment - szólj hozzá!