Turok

  • Írta: Daks
  • 2006. szeptember 3.
Link másolása
A 2006-os E3 kiállításon, majd a lipcsei Games Convention-ön is megjelent a Turok, ez a két debütálás pedig éppen elegendő információkkal szolgált nekünk, hogy egy finom előzetest véssünk nektek itt, a Gamekapcson. Mi nem félünk a Raptoroktól, és ti?
2006. május 10. Élénken él bennem a kép, amikor a Los Angeles Convention Centerben sétálgatva betértünk a Buena Vista Games standjára. Leültünk egy székre, hátradőltünk, végignéztük az előtte pár nappal bejelentett új Turok-ból készített videót, majd megtámadtuk a készítőket, hátha ki tudunk belőlük szedni némi infót a játékról. Megtudtuk többek közt, hogy a Turok a nextgen konzolokat célozza meg a klasszikus, több mint 10 éves hagyományokat őrző FPS elemekkel, méghozzá a lehető legprofibb módon (legalábbis ezt állították a velünk beszélgetésbe elegyedő programozó urak).


Az új Turok története egy közeli jövő frissen felfedezett és még feltérképezetlen planétájára repít minket, melynek egész területét őserdők borítják. Különleges kommandósokból álló csapatunkkal azt a feladatot kapjuk, hogy fogjuk el az erre a bolygóra menekült Kane névre hallgató, körözött bűnözőzsenit. Ez még nem is lenne olyan nagy feladat, de ez a (Földhöz hasonló adottságokkal rendelkező) bolygó láthatóan évmilliókkal le van maradva az egyedfejlődés terén és itt még mindig a dinoszauruszok uralják a terepet. Az osztag csakhamar ráeszmél, hogy nem csak Kane bűnbandája nehezíti a küldetést, hanem a vérszomjas Raptorok és Rexek kolóniája is. Nincs hát mit tenni, a felfegyverkezett csoport elindul a dzsungel mélyére, hogy megküzdjön a dinókkal és elfogja Kane-t, aki már annyi bajt és káoszt okozott a Föld lakóinak.


Az E3-on látott demó még nagyon korai verzió volt, sőt a GC-s sem mutatott sokkal több mindent, de az legalább egy másik pályán játszódott. A megjelenést 2007-re várjuk, úgyhogy bőven van még idejük a Buena Vista-s srácoknak, de azt már most kijelenthetjük, hogy a Turok már idén nyáron bitang jól néz ki. A speciális effekteket már beültették a játékba, a megjelenés lelkiismeretes munkáról árulkodik, az akciójelenetek pedig Tyson-ként pofoztak minket, amíg a monitorokat bámultuk. A bemutatott pár perces jelenet nagyon jól meg volt rendezve, a csapattagok önállóan harcoltak benne, láttunk rengeteg ellenfelet és amikor már kezdett kilátástalan lenni az összecsapás, beszálltak a csatába a dinók is, nem kis pánikot okozva ezzel mindkét fél katonái közt.


Nincs Turok dinók nélkül, ezt tudjuk jól, és naná, hogy az új rész is bővelkedni fog óriásgyíkokban - csak ezúttal profi Unreal 3.0 motorral hajtva. A demó összecsapásának otthont adó völgyet néhány másodperc alatt ellepték a Raptorok és a Rexek, megtámadva minket és Kane embereit is. A játék kulcsa, hogy miként tudjuk majd a dinók erejét a gonosz csapat ellen fordítani, hogy hogyan tudjuk rájuk terelni az őslények figyelmét anélkül, hogy minket bántanának. Nem kis feladattal állunk szemben és a készítők úgy programozták le a mesterséges intelligenciát, hogy éles eszünket ki is tudjuk majd használni az összecsapások alatt. Ilyen esetekben nem az lesz a feladat, hogy leöljük a dinókat, majd az ellenséget is, hanem, hogy ráuszítsuk őket a gonoszokra, majd ha már velük végeztek és minket is meg akarnának kóstolni, akkor kelljen csak velük megküzdeni.


A Turok egy vérbeli akciójáték lesz, tele nem csak futurisztikus, jövőbe mutató géppisztolyokkal, hanem olyan kézifegyverekkel is, mint a kés vagy az íj. A játék előrehaladásával egyre kevesebb skúlónk lesz, ráadásul a lopakodás érdekében is célszerűbb lesz a csendes kézifegyverek használata. Apró RPG elem is bekerült itt a játékba, hiszen állítólag minél többet harcolunk egy fajta fegyverrel, annál jobban tudjuk majd azt kezelni. A készítők nagy hangsúlyt helyeznek továbbá a megtévesztésre, a logikai feladatmegoldásra és a taktikára is, úgyhogy ez nem egy vasárnapi séta lesz, arra már most mérget vehettek.


Az utunkba kerülő dinók nem sokat gondolkoznak, hogy megegyenek-e, így bizony sokszor célravezetőbb lesz a futás. Az egyik programozó elmesélte nekünk, hogy lesz a játékban egy olyan rész, amikor megtámad minket egy T-Rex, mi pedig csak úgy tudjuk majd megúszni a helyzetet, ha berohanunk az ellenség táborába, ahol a nagy ijedség miatt minket észre sem vesznek majd az őrök, mindenki csak a dinóval lesz elfoglalva. A játék tehát elrugaszkodik az eddigi esetlen és sokszor pocsék előző részektől és sok olyan újítást ígér, melynek köszönhetően újra megszeretheti a játékos társadalom a megkopott hírnévvel szégyenkező Turok frencsájszt.


A fejlesztők elmondták még nekünk, hogy az E3-as és a GC-s demó is egy régebbi kóddal készült, melyet azóta már átdolgoztak, de nem tudtak még működő verziót összerakni belőle. Azt ígérték, hogyha ettől eldobtuk magunkat, akkor készüljünk fel nagyon, mert a karácsonyi szezonban kiadják az első, ápdételt Unreal 3 motorral hajtott videót, mely szemmel látható különbségeket fog majd tartalmazni, főleg a vizuális látvány terén. A játék megjelenése valamikor 2007-ben esedékes PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra. Nagyon várjuk!

(Rajongók által készített nem hivatalos videó)

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...