Left 4 Dead

  • Írta: Daks
  • 2007. január 24.
Link másolása
Erre vártunk. Egy zombik rohamozta városban játszódó négyjátékos co-opeative multiplayer shooter, tele vérrel, fegyverekkel és szenvedéssel. A koncepció magával ragadó - főleg úgy, hogy tudjuk, jó kezekre bízták a fejlesztést. Most bemutatkozik a Left 4 Dead, a Counter Strike-ot is jegyző Turtle Rock Studios és az Electronic Arts vadi új játéka!
Egy jó kis Left 4 Dead partihoz nem kell majd semmi más, csak néhány jó barát, aki hajlandó velünk éjszakákat tölteni az internet előtt, hogy közös erővel túléljük a férgek marcangolta élőhalottak uralma alatt álló városban való vendégeskedést. Emellett szükség lesz pár üveg sörre, egy kis hideg élelemre, na meg persze egy jó erős gyomorra, ami el tudja viselni a fröcsögő vért, a kifordult belek látványát, az undorító, eltorzult arcú és testű embereket, na meg persze nem utolsó sorban, amivel hideg vérrel képesek leszünk gyilkolni. Megvan minden? Na akkor most lássuk, hogy milyen is lesz a Left 4 Dead!


Egy ismeretlen, gyógyíthatatlan és példátlan sebességgel terjedő vírus tizedeli az emberi populációt. Aki nem hal bele a súlyos agykárosodással járó fertőzésbe, az élőhalottá, vagyis zombivá változik, és ő maga is hordozó lesz. A Föld lakosságának nagy része már átváltozott, a maradék pedig feladva minden reményét várja, hogy egy zombitámadás őt is megfertőzze. Nem sok egészséges ember maradt, de szerencsénkre mi is azon kevesek közé tartozunk, akik nem estek még áldozatul a vírusnak.


„A játék elején a Túlélők (ez lenne a mi csapatunk beceneve) fennragadnak egy hatalmas apartman tetején." – mutatja be izgatottan új játékát Michael Booth, a Left 4 Dead project vezetője – „A kaja és a víz már fogytán van, ráadásul az utcákon mindenhol nyüzsögnek a vérszomjas élőhalottak. Hirtelen egy katonai helikopter húz el felettük, ám pechünkre nem veszi észre őket, és a város túlsó végén lévő kórháznál száll le, túlélők után kutatva. A négy fős kis csapat elhatározza, hogy magához vesz annyi fegyvert, amennyit tud, és kitör a nyílt utcára, hiszen megmenekülésüket egyedül ez a helikopter tudja biztosítani. Zombi City utcáin nem tanácsos csak úgy sétálgatni, de most nincs más választásuk: vagy elindulnak a kórházhoz, és szétrúgják minden arra járó seggét, vagy maradnak a tetőn és várják a biztos éhhalált."


Bár a játék elég erősen hasonlít a 28 Days Later és a Land of the Dead című horrorfilmekre, mégis üde színfoltja lesz a PC-s és Xbox 360-as játékoknak. Ezúttal nem egy elit tengerészgyalogos alakulat katonáit kell irányítanunk, és nem is nekünk kell kifingatni az összes málló képű hörgő szörnyeteget – egyszerű emberként az egyedüli cél csak a túlélés. A „survive and escape" koncepcióra építve a feladatunk az, hogy megússzuk a zombik véget nem érő támadását és eljussunk a kórháznál parkoló helikopterhez, ami végre elvisz minket ebből a földi pokolból.


Egy csapat lévén a négy játékosnak itt folyamatosan egymás keze alá kell majd dolgoznia, védelmeznie kell egymást, hiszen csak együtt lehetnek képesek keresztülvágni a zombihordán. Induláskor a megjósolhatatlanba vágnak bele, nem is sejtve még, hogy nem csak az élőhalottá változott több tízezres lakosság jelent majd rájuk veszélyt, hanem azok az óriás mutánsok is, amik a fertőzés hatására emberfeletti képességekre, és példátlan erőre tettek szert. A Túlélőknek lövésük sincs, hogy meddig marad a helikopter, nem tudják, hogy egyáltalán épségben eljutnak-e a kórházig, de nincs más választásuk - muszáj indulniuk.


A Left 4 Dead-et a Half-Life 2-ben is bizonyított Source motor hajtja majd, a játék alapötlete pedig egy mocskos kifejezésekkel színesített szócsatából indult. Michael Booth-ot egy szép napon csúnyán kiosztotta valami megszállott CS játékos, aki a vitát lezárandóan egy ehhez hasonló mondatot vágott a fejlesztő képébe: „A Condition Zero botjai olyan hülyék, mintha zombik lennének – azt hiszem stílust tévesztettél, haver!"


„Ha azt olvasom egy sajtóközleményben, hogy kiváló mesterséges intelligenciával vannak felvértezve egy zombis játék szereplői, akkor legszívesebben a hajamat tépném ki" – viccelődik egy külföldi kollégánknak adott interjújában Michael – „A zombik nem tudnak mást, mint csoszogni, harapni, és eljutni A pontból B-be. Azt hiszem ezt még mi is le tudjuk programozni. :)"


Adott tehát egy Source motor, négy igazi játékos által irányított karakter, és pár ezer, tudatától megfosztott élőhalott. Michael barátunktól megtudtuk, hogy ez igen kapóra jött nekik, így ugyanis az AI-nek több ereje marad az animációra és a fizikára helyezni a hangsúlyt – ellenben olyan játékokkal, ahol ezek kiegyensúlyozva bár, de mindkét feature kárára jelennek meg. A felbőszült zombisereg megvan tehát, húsmarcangolásra készen várva, hogy közéjük merészkedjünk.


Szegény főszereplők csak azt nem tudják még, hogy nem csak agyhalott üzletemberekből és csavargókból áll a horda – a helyzet ennél sokkal komolyabb. A fertőzöttek tábora olyan teremtményeket is magában foglal, mint a Hunter, vagy a Smoker névre keresztelt mutánsok. A Hunter egy különleges képességekre szert tett szuper-zombi lesz, ami képes szélsebesen rohanni és elképesztő magasra ugrani. A másik vasgyúró, a Smoker hatalmas nyelvével olyan, mint a légyre vadászó béka. Lepedékes szájszervének segítségével akár az egyik csapattagot is magához tudja rántani, kiszolgáltatva őt hatalmas karmainak. Na ez azért már nem olyan egyhangú, mint a Dead Rising, ugye? Az izgalmakra ráadásul még rányomja bélyegét a sötét, hörgésekkel teli éjszaka atmoszférája is, és a félelem, hogy bármely sarkon ránk ronthat valaki, hogy belekóstoljon ifjú szervezetünk fehérjetartalékaiba.


Egy fontos, és igen érdekes részletről még nem volt szó a bemutatóban. Ha felállt a 4 fős Túlélő csapatunk, és még akad pár haver, aki beszállna a játékba, az megteheti, de a zombik oldalán! „Fantasztikus érzés mutáns lényként a 15 szintes irodaházak tetején ugrálni és vadászni az arra járó Túlélőkre. Egy Hunter bőrébe bújva a feladatunk, hogy megtaláljuk az ellenfeleinket képviselő játékos társakat, és kinyírjuk őket, mind egy szálig" – Magyarázza Booth, a mesterséges intelligenciáért felelős programozó – „A sötétben megbújva, izzadó tenyérrel ilyenkor csak arra fog gondolni a játékos, hogy minél nagyobb pánikot okozzon a másik gépnél ülő harcosoknak." Jól hangzik kedves Booth, reméljük tényleg olyan izgis is lesz, mint amilyennek mondjátok!

Kapcsolódó cikk

1.
1.
Utys
De vajh a hunter intelligenciáját képes lesz-e leprogramozni? Egyékbént érdekes kis koncepció. Várom.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...