Fallout 3

  • Írta: Drago
  • 2007. július 18.
Link másolása
Már sötét van. Egyedül ülök a szobában. Régi, hangulatos zene szól, mindent átjár a nukleáris hulladékok büdös, iszonytató szaga. Egy érzés kerít hatalmába. Az érzés, hogy az embernek nem sikerült szembenézni saját magával. Nem lett jobb a világ, sőt. Minden romos, romba dőlt, nincs már ép, tiszta épület a vidéken. Mindenhol lepusztultság van.

Már sötét van. Egyedül ülök a szobában. Csak a monitor és egy kislámpa szolgáltat némi fénnyel a fekete szobában. Senki nincs itt, mindenki elment valahova. Én meg csak nézem a kikerült képeket és videókat és fohászkodom, hogy legyen már 2008 ősze. Ekkor jelenik meg ugyanis a poszt-apokaliptikus csodajáték harmadik része, a Fallout 3. Sokak összeszorított foggal, félve tekintenek az új részre és a Bethesdára: „El fogja szúrni!", „Jó lesz az, csak modernebb köntöst kap!", „Nincs benne körökre osztott csata? Régen rossz…" és hasonszőrű társaik. Na, igen, a legutóbbi játékuk, az Oblivion után volt és van mitől tartani. Azóta kiderült sok érdekes információ, melyből már érdemes előzetest írni, mely, mint konstatálhatjátok meg is történt.

Szép új világ…

Történet szerint 200 évvel járunk az első rész után, 30-cal a második után, egészen pontosan 2277 lenne ráírva egy naptárra, ha maradt volna nyomda, ami csinált volna ilyet. Ez alapján nem került sor sem a Fallout Tactics, sem a Fallout: Brotherhood of Steel eseményeire sem. Bethesda berkein belül dolgozó fejlesztők az első részt vették alapul, pörgettek egyet az idő kerekén és most azt próbálják kitalálni, hogy mi történhetett ez alatt a 200 év alatt, hogyan változhatott meg a világ.

Mi, játékosok, épp most születünk meg a 101. menedék mélyén. Anyánk sajnos belehal a szülésbe. Apánk maszkkal az arcán abból a célból, hogy újszülöttként megszerezzük első élményünket, odanyom egy DNS analizáló gépezethez. Játéktechnikai szempontból ekkor van lehetőségünk beállítani, hogy szeretnénk kinézni: nem, etnikum, alkat, fizikum, stb. (Csak humánt indíthatunk, így zöld, mutánsra vágyók most elkeseredve a szoba sarkába húzódhatnak…) Aztán lerántja magáról az arcot és láss csodát: a beállított értékeket kapjuk meg, csak éppen az öreg kiadást. Ez most nem tudom miért nagy fícsör, de mindenhol ezt írták le, no mindegy. Kis lurkóként szaladgálunk, éldegélünk a menedék biztonságában, amikor egy napon találunk egy „You're Special!" c. könyvet. Hopp, ha már itt vagyunk a S.P.E.C.I.A.L. rendszert alkalmazva állítsuk be képességeinket is. A S.P.E.C.I.A.L. egy olyan rendszer, melyet annak idején a Black Isle talált ki és minden téren korszakalkotó volt. Ezúttal 14 képességünk lesz, ezek közül egészen pontosan hármat választhatunk ki. Ezekben vagyunk jobbak a többihez képest, gyorsabban fognak fejlődni a maradéknál. Ezen felül megmaradtak a jó öreg Perkek is, melyeket minden második szinten kapunk meg. Ezek speciális bónuszokat adnak bizonyos helyzetekben. Mellettük vannak még az ún. Traitek, melyek pozitív vagy negatív hatással lehetnek ránk. Elsőre nagyon bonyolultan hangzik, de szerintem ez az eddigi legjobb rendszer, amit kitaláltak, élesben nagyon jól használható és könnyű eligazodni rajta.

Természetesen mindenben kiváló tudással rendelkező szakértőt nem lehet összehozni, nem alkothatunk Supermant megszégyenítő hősöket, de sok egyedi, különféle játékstílushoz remekül alkalmazható karaktert készíthetünk. 20-as szintlimit ellenére remek újrajátszhatóságot garantál ez a része a játéknak. Haladjunk a korral! 10 évesen kapjuk meg életünk első csúzliját, a jó öreg BB Gun-t és a híres PIP-BOY új verzióját, a 3000-t is. Utóbbi szolgál menüként: beállítások, térképek és újdonságként ezzel foghatunk be különböző rádióadókat, hallgathatunk a Bethesda által licencelt '40-es, '50-es évek zenéit, vagy ha olyan adást fogunk, akár extra küldetést is kaphatunk. 16 évesen jön a szintfelmérés. Ekkor állíthatjuk be a képességeinket a G.O.A.T (Generalied Occupational Aptitude Test) rendszer segítségével. 19 évesen aztán hirtelen felindulásból apánk kilovagol a pusztaságba, nem tudni miért. Mi pedig megyünk, hogy megtaláljuk őt.

A világ, mely körülvesz minket.

A játékmotor alapját a már említett Oblivion adja, melyet erősen átalakítottak és jelenleg is alakítanak. Váltakozó napszakokban és időjárási változásokban sem lesz már hiány. Sikerült a motort átalakítani, így DirectX 10-es képességekkel is felvértezték.

Egyéb téren is (nagy örömömre) több fontos változást véghezvittek. Először is a ronda fejeknek mondhatunk búcsút, sokkal részletesebb és kidolgozottabb arcokkal találkozhatunk utunk során, mint a már így is sokszor emlegetett Oblivionban. A bejárható világ valamivel kisebb lesz, mint az Elder Scroll's 4-beli, kevesebb lesz az NPC is, de ők sokkal élethűbben fognak viselkedni, élni, hála az átdolgozott Radiant AI-nak. Állítólag nem lesznek olyan helyzetek, hogy a „mintha ismernélek" effektus ugrik be egy arcnál, mivel két házzal arrébb láttuk egy másik emberen. Többféle szinkronhang is lesz, illetve majdnem mindenki megölhető lesz (szadisták előnyben). Gyerekeket is terveznek a játékba, de egyelőre még nem eldöntött, hogy őket lehet-e bántani (korábban ebből már volt gond). Amerika keleti partján bóklászhatunk majd, lesznek különféle települések, városkák, Washington nevezetes emlékművei is felismerhetők egy-két rajzon, csatorna- és metróhálózatok futják be a felszín alatti világot. Autónk és vezethető járművek nem lesznek, az utazásokat különböző pontok között földalattival tehetjük meg. Másik kritikus pont, ami átdolgozásra került, hogy VÉGRE a szörnyek nem lépnek velünk együtt szintet. A fejlesztők meghallgatták a sok negatív kritikát ezzel a résszel kapcsolatban, így egy egérrántással a kukába dobták az egészet. Továbbá az alapjaitól újragondolták és átdolgozták a TPS nézetet is, mivel azt is sok lehúzó kritika érte. Elvileg a játékot belső és külső nézetből is egyaránt kényelmesen végigjátszhatjuk. Izometrikus nézet ugye nem lesz, de lehetőségünk lesz eltávolítani a TPS nézetben a kamerát. Hát, majd meglátjuk.

Nem ilyen világot képzeltél.

 E világban az élet veszélyes, meg kell védenünk magunkat mindenkitől. Erre biztosított harcrendszernek a neve a V.A.T.S. (Vault-Tec Assisted Targeting). Ha valahol, akkor itt kezd rezegni a léc. Megmaradnak az akciópontjaink (továbbiakban AP), melyeket arra használhatunk fel, hogy megállítsuk az időt és kényelmesen végignézzük a lehetőségeinket, hogy a legmegfelelőbb mozdulatsort tehessük meg. Itt jelenik meg a százalékos célrendszer is, ami ismerős lehet a régi játékból. Képességünk és a távolság függvényében számítódnak az értékek, hogy mennyi esélyünk van eltalálni az egyes testrészeket. Érdemes lehet fontosabb részeket célozni, mivel ha lábon lövünk valakit, akkor az már nem fog tudni elszaladni, ha a fegyvert tartó kezét trafáljuk el, akkor nem fog tudni azzal harcolni, stb. Ha elhasználtuk az AP-ket, akkor azok idővel visszatöltődnek. Lőhetünk persze valós időben is, de akkor lassabb lesz az AP visszatöltődés. Ez azt jelenti, hogy lehet RPG-ként és FPS-ként is játszani, látható, hogy melyik a hatékonyabb.

A játék megtartotta szatirikus mivoltát is. Hatalmas roncsolásokat, végtagleválásokat, és töménytelen vért fogunk látni, ha megfelelően nagy mordállyal lövöldözünk az ellenfelekre vagy sikerül valamilyen kritikus találatot bevinni. A Fallout 3 nagy valószínűséggel M (Mature) kategóriájú besorolást fog kapni. Ebből sok minden következtetést le lehet vonni… Az még kérdéses, hogy végig lehet-e vinni majd a játékot egy pisztoly elsülése nélkül is, csupán diplomáciai készségünket alkalmazva. Az már tény, hogy megpróbálnak minél több küldetést úgy megalkotni, hogy többféle módon, így akár fülbemászó beszédünkkel is megoldani, de a teljes játék pacifista végigjátszásáról egyelőre senki nem nyilatkozott teljes határozottsággal. A világban élők hozzánk való viszonyát egyébként is ki lehet használni, mivel megmarad a Karma rendszer is. Szintlépéskor különböző címeket is kaphatunk az egyes tettekből megállapított pontok alapján.

 War, war never changes…

Gyors infóáradat, amiket csak egymondatosak, mivel bővebb információ jelenleg nincs róluk: 9-12 féle befejezéssel számolhatunk, valószínűsítem, hogy ezt a részt is sokszor fogjuk elővenni. Az Oblivionhoz hasonlóan a játék itt is kötetlen lesz, de vannak következmények. Nem léphetünk be egyszerre minden társulásba, céhbe. Az Oblivionban lévő, egyszerre vagyok hatalmas varázsló, izmos páncélos lovag és lopakodó mestertolvaj féle játékmódot el lehet felejteni! Társaink is lesznek állítólag, akik csatlakozhatnak hozzánk és segíthetnek a küldetések megoldásában, illetve felbérelhetők, mint az első részben. Lesz kutya is a játékban (Dogmeat?!). Rengeteg drogot is tartalmaz a játék, amivel telipumpálhatjuk magunkat. (Bár én sosem használtam őket, jó áron el lehetett adni.) Többjátékos rész és demó sem lesz a jelenlegi tervek szerint. Megjelenés várhatóan 2008 ősze, PC-n, PS3-on és Xbox360-on. Addig is érdemes elővenni az előző két részt, csak ajánlani tudom mindenkinek.

Kapcsolódó cikkek

2.
2.
StoryTeller
Tévedsz Chuck Norris fog életben maradni! :P XD Félre a viccet... fain ismertető lett és rohadt kíváncsi vagyok a játékra. Szerencsére boxra is jön mert a pc-m már nem 1 mai darab. :)
1.
1.
kenny22
Mostmár tudom, hogy kik fognak életben maradni... természetesen csak a gyerekek XD
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...