Turning Point: Fall of Liberty

Link másolása
Manapság felkapottak az alternatív idősíkokban játszódó játékok - egy a sok közül a War Front: Turning Point, mely a magyar illetőségű Digital Reality stúdióban készült. Cikkünk alanyához hasonlóan ott is a második világháborúban alakulnak másképpen az események, így megváltoztatva a történelmet.
A nácik bevetették szupertitkos fegyvereiket, lépegetőik zúztak városokat porrá, s a végén vállvetve küzdhettünk a német seregekkel az áruló oroszok ellen. Látszik, hogy volt ötlet a témában. Sajnálatos módon viszont ennek a játéknak a többi része nem sikerült valami fényesre. De ne csüggedjen egy rajongó sem (aki az ilyesfajta játékokat kedveli), hiszen a nem rég bejelentett Turning Point az előzetes információk alapján egy remek játék lesz, megfelelő körítéssel egyaránt.


Már korábbi előzetesünkben olvashattatok a játék történetéről és hősünkről, hogyan is keveredik ebbe a kalamajkába. Mivel azóta rengeteg információ és képi anyag érkezett, elérkezettnek láttuk, hogy ezeket az újdonságokat ismét egy cikkbe sűrítve ismertetessük veletek.


„1931. New York, Ötödik Sugárút. Egy taxi elgázolja az éppen egy tárgyalásra igyekvő Winston Churchill-t, aki a valós eseményektől eltérően nem élte túl a kockás járművel való találkozást. A nyomozás bebizonyítja, hogy nem véletlen baleset történt, a brit miniszterelnököt meggyilkolták! Churchill halálával meggyengül nem csak Nagy-Britannia hatalma, de megszakad a népek közötti együttműködés is, és a világ erőtlenül kénytelen farkasszemet nézni a rettegett náci diktátorral. 1945-re már teljes Európa német megszállás alatt áll, az amerikaiak pedig nem tudják megvetni lábukat a kontinens erősen őrzött partjainál. A háború Európában befejeződött, és Adolf Hitler új célt tűzött ki maga elé: az Egyesült Államok megszállását.


Az ereje teljében lévő náci birodalom és őrült vezetője a játék alternatív világában nem késlekedett sokat, és a koncentrált támadások után 1951. december 7-én elfoglalta Washington DC-t. Amerika nagyvárosai lángban égnek, a felhőkarcolók sorra dőlnek le, a Fehér Házat pedig horogkereszttel ékesített vörös posztók tarkítják. Az amerikai hadsereg már a múlté, egyedül egy kicsiny, fiatal forradalmárokból álló csoport van még tűzközelben – bár erejük össze sem mérhető a Tengelyhatalmak katonáival." – Daks


Mi ebbe a történetbe - mint mindig - csak a véletlen folytán csöppenünk bele, amolyan jó amerikai állampolgár szerepében, aki egy felhőkarcoló építkezésében segédkezik. Egy átlagos napsütéses napon éppen új szegecseket rakunk a felhőkarcoló csupasz fém vázszerkezetének oszlopaiba, mikor is hirtelen hatalmas robajlással megérkeznek a német repülők, és gépágyúikból áldást szórnak az épületeken dolgozó kollégákra. Ekkor kitör a pánik, egy bomba az építmény alsó tartó szerkezetét találja el. Ez lesz a játék első pályája is, ahol Dan Carson irányítását kézbe véve csak egy dolgunk lesz. Minél hamarabb lejutni a pokoli toronyból, mielőtt az összedől, és maga alá temet. Miközben menekülünk, emberek zuhannak a mélybe a szerkezet rázkódásától, miközben mi hirtelen megcsúszás esetén megkapaszkodhatunk az acél rudakon. Repülőgépek csapódnak a közeli épületbe, gázpalackok robbannak föl. Leírni is hihetetlen, milyen hangulatos lesz a játék nyitójelenete.


Az információk szerint a fejlesztők sokat adnak a közelharc kidolgozottságára. Példának egy jelenetet hoznék fel. Egy náci éppen ejtőernyővel érkezik meg elénk, és elkezd babrálni az ejtőernyőjével, hogy leoldja azt magáról. Ekkor két lehetőségünk adódik alapból. Az egyik, hogy a katonát megfojtjuk és elvesszük felszerelését, vagy nyakánál elkapva élő pajzsként használjuk testét. A többi esetben a környezettől fog függeni, hogy milyen közelharci jelenetben veszünk részt. Tehát, ha egy budi lesz mellettünk, a dulakodás közben beledughatjuk ellenségünk fejét a WC csészébe, majd párszor lehúzhatjuk azt élvezettel, vagy a saját fegyverével verhetjük orrba. Jól hangzik, nem? Fegyverek terén megkapunk (vagy megszerzünk) mindent, amit a náci megszállók hoznak magukkal. Így MP50, MG45, Panzerschreck és pár másikkal ritkíthatjuk az ellenséges erők sorait. Szerencsére fegyverek terén is tapasztalhatunk újításokat. Aki játszott a Call of Duty vagy Medal of Honor sorozat valamelyik tagjával, az felejtse el az ott használt pontosság és stabilitás mércéket. Itt a gyorsan szóró fegyvereket minél tovább használjuk, annál pontatlanabbak lesznek. Tehát lehet nem a legjobb megoldás egy ellenségre egy egész tárat ellőni, mivel lehet, mind félre megy és esetleg gellert kapva a golyó társunkat sebesíti meg.


A múltkori előzetesünkben írtuk, hogy tíz helyszínt ígérnek a fejlesztők. Nos, ezt a készítők lecsökkentették három városra, melyek külön részekre (úgynevezett régiókra) lesznek osztva. A városok, melyekbe látogatást teszünk: Manhattan, Washington DC, utolsó csatánkat pedig Londonban vívjuk majd.


A játékot, mint Daks korábbi cikkében említette, az Unreal motor harmadik generációs verziója hajtja, így a grafika csodálatosan és élethűen adja majd vissza a megszállás hangulatát. A fejlesztők szerencsére kaptak a lincensz mellé támogatást is az Epic Games-től, így például a náci katonák megkapták a Gears of Wars-ban használt AI vezérlést is. Tehát, ha minden igaz, akkor a tűzharcok olyan intenzívek lesznek, mint az előbb említett játékban, ami már alapból piros pont a fejlesztőknek.


Szerencsére nem leszünk folyton egyedül, így csapattársaink mindig segítségünkre lesznek, és hasznos információkat oszthatnak meg velünk. Eközben természetesen ők is elvárják, hogy kisegítsük őket, így gyakran kerülünk majd olyan helyzetbe, hogy családokat kell kiszabadítanunk fogságból, vagy barikádokat kell védenünk megadott ideig.


A játék egy fontos részéről viszont még nem tettem említést - ez pedig a lopakodás és az akrobatikus mutatványok. Lesz olyan, hogy éjszaka a városban lopakodva, árnyékokba húzódva kell elkerülnünk az éjszakai járőröket, akik zseblámpával néha a biztonságosnak hitt sikátorokat is átvizsgálják, ha véletlenül felborítunk egy kukát. Általában ezek a részek lesznek azok is, ahol előnybe kerül fürgeségünk és ügyességünk is, hiszen sokszor felhőkarcolókon is kell mászkálnunk. Ilyenkor hátulnézetbe vált a játék, hogy könnyebben navigálhassunk a keskeny párkányokon vagy függeszkedés közben.


Aki pedig azt hiszi, hogy ezekből a részekből kimaradnának a jó kis puffogtatós jelenetek, az nagyon téved. Ha korábban nem említettem, itt megtenném: sok kísérleti fegyvert is a kezünkbe vehetünk néha, így különös áldással megszórva a németeket. A fejlesztők jelenleg egy ilyen fegyverről rántották le a leplet, mely nem más, mint az infraszenzoros távcsővel felszerelt mesterlövész puska, amivel könnyedén kiszúrhatjuk éjszaka az ugyanilyen fegyverrel felszerelt mesterlövészeket. Az ígéretek szerint lesznek nagyobb összecsapások is (fő gonosz módszer szerint), így egy hatalmas léghajóval is csatára kell majd kelnünk rakétavetőinkkel.


Jelenleg a játék nagyon jól néz ki, és a kiszivárogtatott infók alapján a játékmenettel se lesznek nagyobb gondok, habár pár dologban mégis kételkedem. Az egyik, minden akciójáték félelme, hogy túlságosan egysíkúvá válik a játékmenet, és miközben a játékot egy hatalmasnak ábrázolt városban vívjuk, mégis láthatatlan falak közé leszünk szorítva. Remélhetőleg a fejlesztők gondolnak ezekre is, és próbálnak a végleges játékba alternatív utakat rakni, egy kis taktikát csempészve ezáltal bele. A másik aggasztó dolog, hogy félek attól, hogy a játék látványvilága is egyhangúvá válik egy idő után. Ezt arra értem, hogy mindenhol inváziós hangulat lesz, náci katonákkal teli, tíz óra játékidőn keresztül.


Ha ezekkel a részekkel foglalkoznak a fejlesztők, akkor őszintén mondom, ez a játék simán felveheti a versenyt a Brothers in Arms, és a Medal of Honor új részeivel is. Reméljük mindent megtesznek ezért a srácok, hiszen még van pár hónap fejlesztési idejük.

Kapcsolódó cikkek

9.
9.
Micro Face
Az igaz hogy jó lenne valami változatosság az ilyesmi játékokban. Nem lenne rosz a németek oldalán is harcolni.
8.
8.
kenny22
jah ez vlágos, de sztem ha amerika nem is venné akk európa nagy része meg persze ázsia eléggé rá lenne bukva... és nem lenne olyan nagy bukás, ha pl az amcsik nem vennének belőle egy darabot sem míg a kínaiak negyede megveszi xD de már nem folytatom... de azért jó lenne... :)
7.
7.
Dari
Amerika nagy piac a játék vásárlás terén... és nem hiszem hogy például te megvennéd azt a játékot mikor a magyarokat kell ölni, hogyha ott van mellet az amikor a magyarok halhatatlanok, és az ellenségeiket kell ölni...szóval szerintem egy ideig nem lesz olyan...
6.
6.
kenny22
swbf2: nem is hitler oldalán, de mi tagadás az lenne a legjobb... csak már szivesen lenyírnám a buzi amcsik képét!!! de sztem nem csak én vagyok így vele...
5.
5.
SWBF2
kenny szerintem egy ideig nem lesz olyan játék amiben Hitler oldalán harcolsz....
4.
4.
Micro Face
2.
2.
kenny22
inkább csináljanak egy olyan játékot amivel az amcsikat kell nyírni pl a 2.vh első felében... mert ez már elég unalmas, h mindenütt szent és halhatatlan amcsik vannak...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...