Ninja Gaiden 2

  • Írta: Chocho
  • 2007. szeptember 20.
Link másolása
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Last Ninja… Ugye sokan ismeritek már ezt a mesét? A legendás játéksorozat még a C64-es korszakban vívott ki magának legendás hírnevet és tartotta ezt meg három epizódon át. Aztán ki tudja miért, a Last Ninja 4 soha nem készült el.
A sorozat atyja, John Wells ugyan néha csintalanul elejt egy-egy megjegyzést, de sajnos nagyon valószínű, hogy a negyedik utolsó ninja sosem látogat már el monitorjainkra. Azoknak azonban, akik emiatt már-már aludni sem tudtak, a Microsoft 2004-ben amolyan mentőövként dobta oda fekete dobozkájának kíséretében a Tecmo Ninja Gaiden című remekét, mely ezt a méltatlanul elfeledett játékstílust igyekezett feltámasztani.

Az új generáció

Sikerült ez annyira, hogy a Microsoft a Tokyo Game Show 2007 előrendezvényén bejelentette, az Xbox egyik legnagyobb címe folytatást kap az újgenerációs dobozra. A játék talán legnagyobb és elsőre legszembeötlőbb változása a grafika. Tomonobu Itagaki, a játék egyik fő okosa szerint az első részből kb. 10-20 olyan dolog hiányzott, amit az Xbox korlátozott képességei miatt nem tudtak megvalósítani. Itt már minden bizonnyal nem lesznek ilyen korlátok. Egyesek az X360 már-már abszolút kihasználásáról suttognak – én azért nem mennék ilyen messzire, de tény, hogy nagyon jól néz ki.


A főszereplő eztán is Ryu lesz, aki a pre-TGS-en bemutatott demóban egy az egyben ugyanazt a szerelést viselte, mint három éve. Mindez azonban semmit sem rontott az összképen. A prezentáció szinte csak a harcot mutatta be, ám azt olyan erővel tette, hogy mindenki a székek alatt kereste az állát. Repkedő végtagok, vér, vér és még több vér… Ám mindez csakis pozitív értelemben!


A nem egészen felebarátainknak tekintett ellenséges ninjákat új fegyverekkel is a másvilágra segíthetjük majd. Ezekből egyelőre kettőt mutattak be. Az egyik egy hatalmas kaszaboló szerszám, mely ugyan elég lassan reagál, viszont ezt hatalmas sebzéssel kompenzálja. A másik új játékszert a Marvel-től kérhette kölcsön Ryu, ugyanis drága Farkasunk (vagy Rozsomákunk, ki hogy akarja) háromkarmos megoldásaira épít. Kesztyű révén a támadás csakis közelről érhet célt, és bár tény, hogy nagyon gyors, egyes ellenfeleknél nem érünk vele semmit a gyakorlatilag nulla távhatás miatt. Bemutatásra került továbbá egy új varázslat is, mellyel forgószelet idézhetünk elő. Nem elég, hogy felkapja és elhajítja ellenfeleinket, de a földön heverő testrészeket is megreptethetjük vele, ha úgy tartja kedvünk. Fontos megjegyezni még, hogy az előző rész gyors vagdalkozása szemmel láthatóan tovább gyorsult. Igen, ez már szinte hihetetlen, de mindezt sikerült úgy megvalósítani, hogy a mozdulatok már most, nagyon távol a megjelenéstől is csodaszépek.


A demóban egyelőre nyolc pálya szerepelt, ezekből egyet mutattak be, ami egy Aqua Castle nevű helyen játszódott. A szint első fele még úgy, ahogy egyszerű volt, ám amikor Ryu bejutott a katonailag ellenőrzött területre, elkezdődött a fogcsikorgatás. Az első részben ezen őrzött helyek voltak talán a legnehezebbek és úgy tűnik, itt még keményebb csatákat kell majd megvívnunk. A kétféle látható katona a már-már klasszikus rakétás behemót és géppisztolyos gyalog kategóriájába tartozott, mégis elég keménynek tűntek. Eliminálásukhoz bizony szükség is volt a már fentebb tárgyalt új varázslatra.


A fegyverek és varázslatok kiválasztása egyébként már nem az ősrégi, Resident Evil féle „pauzálok, majd a menüben suttyogva előkerítem" szisztémát követi, hanem működik akció közben is. Sokkal praktikusabb, mert elképzelhető, hogy nem lesz elég egy bizonyos fegyver egy erősebb enemyvel szemben és még időben, azonnal váltani kell. Így pedig sem a játékos nem esik ki a ritmusból, sem a program nem válik darabossá.


Ennyi volt?


A demó sajnálatos módon itt ért véget. A közelgő, óriási (és csak úgy mellékesen megjegyezvén, döbbenetes részletességgel kidolgozott) boss halálát nem mutatták be a fejlesztők. Nem is baj talán, legalább mindenki képzeleghet kicsit az epikus küzdelemről. A megjelenés úgyis elég messze van még, az optimisták is csak 2008 telét rebesgetik, mint esedékes időpontot. Az viszont már most leszögezhető, hogy a Ninja Gaiden 2 lenyűgöző játék lesz. Olyan, ami miatt mindenképp megéri majd beruházni egy Xbox 360-ra!

Kapcsolódó cikk

2.
2.
Chocho
Épp ez benne a szép. Néha kell egy kis agyatlanság...meg aztán pl. a COD-hoz sem kell 200+-os IQ. :)
1.
1.
Daks
engem annyira nem fogott meg ez a jatek... agyatlan arcade henteles - legalabbis amit a demobol lattunk:(
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...