Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 Játékteszt Sony PSP konzolon!

  • Írta: Ca$h
  • 2007. szeptember 27.
Link másolása
Az Ubisoft egyértelműen szereti kedvenc kézi konzolunkat, hiszen az összes híres játékukat elkészítették már PSP-re. Lásd: Prince of Persia, Splinter Cell, Rainbow 6 és ezúttal a Ghost Recon Advanced Warfighter 2-őt is. Az hogy ezek az átíratok milyen sikerrel tudták átadni azokat a hihetetlen játékélményeket, amiket a nagytestvéreken már megtapasztalhattunk, az már egy másik kérdés. Tény, hogy a Rainbow 6-szel bődületesen nagy csalódást okoztak nekünk, de nekem, mint vérbeli Ubisoft rajongónak, emellett játékteszternek nem adatik meg az a luxus, hogy elfogult legyek bármelyik irányba is. Éppen ezért maximálisan pozitív hozzáállással raktam be az UMD-t a fekete kisördögbe. Maradjatok velünk, megéri!
A feketeleves
Érdekes módón ellentétben a többi hasonló stuffal, itt nem vár minket valami hangulatos kis intro mozi az elején, hanem a cégismertető logók után rögtön a menü jön be. Ahol szerencsére már a jól megszokott és imádott menü muzsika fog fogadni minket. Picit átnézve a választható lehetőségeket rögtön ki fog derülni, hogy sajnos bizony a multiplayer itt el lett hagyva, ami abból a szempontból nagy érvágás nekünk rajongóknak, mert mindannyian tudjuk, hogy a többjátékos lehetőségek végtelen tárháza volt mindig is az erőssége ennek a remek sorozatnak, főleg a második résznek, ahol igazán kitettek magukért a készítők. Apropó GRAW 2, ez egy érdekes dolog, hiszen ez az első átirat PSP-re mégis a 2-es nevet kapta, ami eléggé érthetetlen a számomra, lévén semmi sincsen benne, ami miatt megérdemelhetné a második rész titulusát. Sem a történet, sem a játékmenet, semmi nem ad okot arra hogy így hívják ezt a játékot. Sebaj, ne törődjünk ezzel, hiszen ami ezután jön az kárpótolni fog minket mindenért. De előbb még had említsem meg, hogy igaz hogy netes multiplayer az nincsen, viszont van helyette co-op lehetőség, úgyhogy egyik cimboránkat magunkhoz rángatva simán végigjátszhatjuk együtt a kampányt, ami talán visszaad majd nekünk valamit az eredeti csapatjátékos hangulatból, amit annyira megszerettünk már az eddigi részek során. Hogy miért írom ezt? Mert sajnos hamar rá fogtok jönni, hogy a GRAW2 PSP-n sajnos csak egy szereplős produktum, felejtsük el a csapattársainkat, a jó kis beszólásaikat és a segítségüket, amire néha égető szükségünk volt, itt magányos farkasok leszünk


A gyümölcsleves


Direkt írtam az elejére a fekete pontokat, hiszen minden más, ami azután jön, hogy elindul a játék igencsak pozitívan hatott rám. Rögtön azzal kezdődött, hogy miután bejött a képernyő frankón nem hittem a szememnek olyan grafika fogadott. Azt hiszem ez a több mint két év elég volt a komolyabb PSP-re fejlesztő cégeknek ahhoz, hogy végre valahára kihasználják ennek a remek kis gépnek az adottságait. Mostanában nem sok olyan progival volt dolgom, amitől ne esett volna le az álam. Hát most is leesett kérem szépen, mert az egész látvány és hangulat valóban az eredeti GRAW minőséget idézte fel bennem. Aki emlékszik még az első rész okozta vizuális gyönyörökre, az tudja miről beszélek. Szerencsére ellentétben a Rainbow 6 PSP változatával itt meg sikerült tartani azt a minőséget, amit elvárna az ember egy ilyen gammától, sőt szerintem még többet is. Tehát azt már tudjuk, hogy nagyon szép, lássuk akkor a játékmenetet.


Ahogyan azt már megszokhattuk egy kis bemelegítő küldetéssel indul majd el a kalandunk, aminek a végigtolását erőteljesen ajánlom mindenkinek, hiszen így elsőre valami borzalmasan nehéznek fog tűnni az irányítás. De nem kell aggódni, mert egy fél óra játékkal már nagyon meg lehet szokni és talán még kézre is fog állni, meglátjátok. A következő dolog, ami nagyon fog hiányozni mindenkinek a csapattársaink hiányán kívül a falhoz lapulás, igen sajnos nem tudunk a falhoz lapulni, sem fedezékbe vonulni, ami miatt megint csak egy picit frusztrálva fogjuk magunkat érezni. Viszont ha túl jutottunk ezeken az apró kellemetlenségeken, és megszoktuk az irányítást akkor könnyen lehet, hogy azon vesszük majd észre magunkat, hogy órák óta még csak levegőt sem vettünk annyira magába szippantott minket a GRAW 2. Külön örömmel fogjuk azt is észrevenni, hogy megmaradtak az eredeti szinkronszínészek, ami ennél a stuffnál nagyon fontos dolog, hiszen ha Michellnek más lenne a hangja az kb. olyan lenne, mint a Dallas Boby nélkül, vagy a GameKapocs Myko atyánk nélkül. Szóval fontos a hangja na, de ezt mindenki tudja!


A kampány egyébként meglepően hosszúra sikeredetett, ezenkívül változatosnak és izgalmasnak is találtam a küldetéseket, szóval el lehet lenni velük hosszú órákon át. Ne higgyétek, hogy egy rövid klotyós látogatással le fogtok tudni egy-egy küldetést. Nagyon jó ötletnek tartottam azt is hogy egy picit fel lett tunningolva a játékmenet olyan dolgokkal, minthogy a UAV(ezzel tudjuk a pályákon felfedezni a terepet) képes bombát dobni az alatta lévő ellenségekre, vagy hogy van olyan puskánk, aminek a segítségével lézerrel közvetlenül megadhatjuk a légi segítségnek a célpontot, vagy hogy mindig lesz nálunk távirányítóval működő C4-es robbanószer. A többi meg legyen meglepetés…


Mindent egybevetve, én úgy gondolom, hogy idáig a GRAW 2 átirata sikerült a legjobban PSP-re, csak így tovább Ubisoft. Az alacsony ponthatár legfőképpen a több játékos üzemmód hiánya miatt alakult így, mert sajnos nem hiszem, hogy az első végigjátszás után olyan sűrűn elő fogjuk venni a programot, sajnos emiatt csak egy szép emlék fog maradni, semmi több!

Memóriakártya: 128 KB
Wireless Kompatibilis: Igen
Game Share: Nem
Wireless Network: Nem
PSP Danger: * *

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...