Lost: Via Domus

  • Írta: Ca$h
  • 2008. március 10.
Link másolása
2004-ben az egész világot felkavarta, mindenki erről beszélt, aki meg nem, az is biztosan hallott róla. Rengeteg díjat besöpört már azóta, és bár vannak rajongók, akik a lassan kibontakozó sztorija miatt elpártoltak tőle, azért tény, hogy már most maradandót sikerült alkotniuk a készítőknek, és a történetnek még csak a közepén járunk. Ennyit tudtam röviden összehozni a Lostról mint sorozatról, lássuk hogyan sikerült az erről készült játék.
ÜBERKONZOL: X360, PS3, PSP konzolok, kiegészítők, használt és új játékok olcsón!
LCD, Plazma, Projectoros HDTV-k, Házimozik, BluRay filmek!
Használt készülékek és játékok vétele, cseréje, beszámítása!
További infó: www.uberkonzol.hu, www.uberdigital.hu

Lost Via Domus, avagy az út hazafelé - ez a cím már önmagában is igencsak sok mindent elárul a játékról, de a vérbeli rajongók tudják, hogy erről a szigetről hazajutni nem éppen gyerekjáték, úgyhogy már csak ezért is érdemes végigtolni azt a csupán 6-7 órás játékidőt, hogy megtudjuk, ez vajon lehetséges-e. Bizonyára sokan vannak köztetek, akik szeretik a sorozatot és feltették már maguknak azt a kérdést, hogy vajon miért van az, hogy több mint 30-an túlélték a repülőgép szerencsétlenséget, és mindig csak olyan 10-15 ember van, aki mindent megtesz a túlélésért, a többiek meg csak ülnek a fenekükön és hébe-hóba fát gyűjtögetnek.


Pontosan ez lehetett a gondolata az Ubisoftos srácoknak is, mikor rájöttek arra, hogy ebben a történetben még rengeteg kiaknázatlan lehetőség van. Ezért fogtak egy új szereplőt, és igyekeztek annyira beleolvasztani az eredeti történetbe, amennyire az csak lehetséges. Főhősünk Elliot Maslow, egy fotóriporter, aki a szerencsétlenség idején pont az orr-rész azon felén ült ahol a repülő kettészakadt, úgyhogy igencsak „mennyei" látványban volt része mielőtt elvesztette az eszméletét, és vele együtt szinte minden emlékét magáról. Ez az elvesztettem az emlékeimet dolog kezd már egy kicsit unalmas lenni tudom, de higgyétek el, ez lesz talán a legkevesebb problémátok a játékkal!


Maga a stuff az akció-kaland kategóriába tartozik, szerencsére mindig tartogat nekünk valami újdonságot, úgyhogy unatkozni nem fogunk, az már egyszer biztos. Lesznek nyomozós részek, gyűjtögetősek, menekülős ügyességiek, ahogyan akadni fognak meglehetősen ijesztgetősek is. De a legjobb ötlet talán az egészben az, ahogyan fel van építve a játékmenet. Úgy van megcsinálva, mintha magának a sorozatnak néznénk meg egymás után 7 részét, minden epizód között ott lesznek a jól ismert kezdő- és vége főcímek, kezdő és befejező csattanók, ahogyan az előzmények rövid bemutatása is. Persze lesznek visszaemlékezések is, amik mindig is szerves részét alkották a sorozatnak, természetesen itt is mi vesszük át az irányítást, mert első kézből csinálnunk kell egy fotót, amiről eszünkbe fog jutni hogy mi is történt valójában, és ha meg szeretnénk kapni az aktuális achievementet is, akkor keresnünk kell még 3 további nyomot amiről végleg eszünkbe fog jutni minden.
 

A játék egyik legnagyobb erőssége az atmoszférában rejlik, amit remekül vissza tudtak adni a készítők. Csodaszép és hiteles a környezet vesz minket körül, sőt a sztori előre haladtával lesznek olyan helyek is, amik még a filmben sem voltak. A zene és a hangeffektek és tökéletesen visszaadják a sorozat hangulatát, és még az eredeti színészek legtöbbjét is megnyerték pár mondat felolvasására. A történet beleillik az első két évadéba, bár sajnos nem tükrözi azt a minőséget, amit már megszokhattunk, ezt a részt azért jobban is kidolgozhatták volna, főleg hogy egy kalandjátékról van szó vagy miről, ahol a sztori az egyik legfontosabb dolog ugyebár.


„The Others"


Akkor most jöjjenek az „othersek" avagy a többiek, akik a negatív szereplői a sorozatnak, ebben a cikkben pedig a negatívumokat fogják jelenteni, amiből sajnos van bőven. Mindenki tudja, hogy az Ubisoftnak még sosem sikerült melléfogni, éppen ezért sokan lesznek, akik beszerzik a stuffot. De mielőtt ezt megtennék, nem árt tisztában lenniük pár dologgal, mert sajnos a Via Domus az ellentmondásos, ellenpólusok játéka, hiszen szinte mindenben amiben jó, sajnos rossz is. Először is hiába gyönyörű a környezet körülöttünk, hogyha a szereplőknek a grafikája olyan bénán van megrajzolva, mintha egy régi xbox előtt ülnénk. Hiába változatos és izgalmas a játékmenet, ha csupán 6-7 órányi játékidővel szúrják ki a szemünket. Sajnos annak ellenére, hogy a legtöbb eredeti színészt meg sikerült nyerniük a készítőknek, valahogy mégis olyan halott az alakításuk, hogy én éreztem kellemetlenül magam emiatt. Végül, de ne utolsó sorban igaz, hogy remekül bele sikerült rakni a történetet az eredetibe, valahogy mégis lesz egy olyan fura érzésünk, hogy ez nem az igazi, lehetett volna jobb is.


Sajnos a Lost Via Domus nem sikerült valami jól, ez most nem jött össze a francia mesterembereknek. Viszont annak, aki vérbeli rajongó, mindenképpen ajánlanám, hogy legalább egyszer vigye végig, mert a befejezés az kegyetlenül jól sikerült, legalábbis szerintem. Sajnos ez is csak egy ékes példája annak, hogy még a legjobbak sem tudnak filmből egy értelmes játékadaptációt csinálni!

11.
11.
hemy
Szeretnék segítséget kérni a játékkal kapcsolatban. A 4. epizódban, amikor el kellene jutnunk a Sötét Területre, akkor engem nem enged be. Beszéltem a parton mindenkivel, aztán visszamentem a Bunkerhez, ahol ugye elvileg a sötét jelzést kellene követni. Odamentem, megnézegettem, aztán semmi. Lehet, hogy csak én vagyok a béna, de segítsetek, légyszi! Hogyan tovább?
10.
10.
LnB
"ne nagyon targyaljatok ki a befejezest please"



többesszám amibe én is beletartoztam úgy érzem, nem mentegetőztem csak tisztáztam az én "részem" a dologból :)



(le ne harapd a fejem Ca$h )
9.
9.
Ca$h
9: ki beszélt itt rólad? te írtad először hogy flashback? HE?!?!
8.
8.
LnB
sztem ez nem kitárgyalás de az nem is fb-volt a végén... ezzel semmiféle spoilert nem írtam szvsz.
7.
7.
Ca$h
Igen srácok, nem véletlen az hogy nem írtam semmit a végéről és tekintettel arra, hogy ez az egy dolog van a játékban ami nagyon jó, nem kéne itt lelövöldözgetni... még szerencse hogy tanult kollegánk félreértelmezte a végét és nem lőtte le nektek a poént... !!!
6.
6.
Daks
ne nagyon targyaljatok ki a befejezest please, mert mas is vegig akarja tolni :P
5.
5.
LnB
F***H B***k!

ha ez flash back akart lenni akkor, te valamit félreértettél nem?
4.
4.
felegyi
Én most vittem végig kb 3 perce!Nekem max 5-6 órás game volt!De tényleg a befejezés rohadt jó lettt!Ki hitte volna hogy az egész csak egy F***H B***k!
3.
3.
Ca$h
nekem ezzel nem voltak gondjaim, de tény hogy sokkal jobban is át lehetett volna gondolni a stuffot. :S
2.
2.
Ca$h
Köszönjük a kiegészítéseket, ezekről valóban nem írtam semmit, de szerintem a cikkből is kideról hogy sajnos sokkal jobb is lehetett volna ez a játék... :(
1.
1.
LnB
Én nagyon vártam ezt a játékot! de hihetetlen nagyot kelett csalódnom (sajnos). a főcímes dolog hangulatos , tetszik, de mikor felébredünk és kisétálunk a partra, na valahol ott már érezhető, hogy nem lesz ez olyan jó móka... a lezuhant roncs még stimmel, de hol vannak a túlélők?? kb. 3 ember áll(mert mozogni nem tudnak) a parton és kész..semmi pánikhangulat semmi..aztán jön a "logiai" áramkörös feladat ami önmagában nem gáz, sőt egy kalandjátékba kötelező is de, hogy az egész játék folyamán más logikai feladvány nincs csak az áramköröketkirakodós az gáz.. Aztán szépen elindulunk a dzsungelbe( ami ugyebár a szigetet jelenti). Gondolná az ember, hogy felfedezi egy kicsit, de erre esély sincs ugyanis az egész le van határolva, csak arra mehetünk amerre az adott küldetés vezet. De ami személy szerint engem legjobban feldühített az a sorozatbeli, és a játékbeli "idősík" teljes eltolódása. Ez abban merül ki, hogy míg mi a fénykébezőgépet és a laptop-ot keressük, a többiek felfedezik a bunkert! mitöbb be is jutnak.ez kb. annyit tesz, hogy a fószerünk egy évadon át keresgél.. nevettséges. Az már csak természetes dolog, hogy a fegyvert Sawyer és Charlie!(mert ugye csárli az olyan fegyvermaffia figura) szolgáltatják nekünk. És egyébbként is vásárlás is teljesen felesleges, ugyanis a fáklyán és a fegyveren (én fegyverrel is csak egyszer löttem, és akkorsem kelett volna, mert az nélkül is végigvihető a játék) kívül semmi mást nem fogunk használni. Ami tetszett az a játék vége, jól van lezárva, bár lehetett volna jobb is. És hogy az archivmenteket csak úgy dobálja a játék, tehát aki azokra gyúr arra jó. Most próbáltam azokat összeszedni amit Ca$h nem említett. Lehet, hogy velem van a baj de én nagyobb szabadságot, élethübb karaktereket, hosszabb játékidőt, és relytélyesebb sztorit vártam. (egy amolyan tomb raider körítésben.)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...