Too Human Demóteszt

  • Írta: Daks
  • 2008. július 30.
Link másolása
Duke Nukem Forever, Prey, Team Fortress 2, SWAT 4 és STALKER. Hogy mi a hasonlóság ezekben a címekben? Mindegyik megjelenése legalább 5, de átlag 8-10 évet késik, vagy késett. A kanadai Silicon Knights csapat által jegyzett Too Human is nyugodt szívvel felvehető a listára, a játék első bemutatója ugyanis az 1999-es E3 kiállításon volt, a premier dátumát pedig egészen mostanáig csak tologatták.
Noha a nagy napra augusztus 19-ig még várni kell, a játék demója már letölthető az Xbox LIVE Marketplace-ről. Jelen cikkünkben ezt teszteltük le, és igencsak kellemeset csalódtunk. A tíz évnyi fejlesztés meghozta gyümölcsét, a Too Human személyében egy nagyszerű hack 'n slash sci-fi RPG-t kaptunk kézhez.


A játék leginkább a Diablo pörgős harcokkal teli stílusát követi, de a szintén ott látott faszerkezetes skillfejlődési rendszer is megtalálható benne. Itt azonban nem felső nézetből látjuk karakterünket, hanem leginkább közelről, valahogy úgy, mint bármelyik third person shooterben. Free look sajnos nincs, a kamerát ezúttal a gép irányítja.


A Too Human története a norvég mitológiavilág köré épül. Thor, Loki, Odin, Heimdall, Freyja, és Mimir azonban nem a megszokott környezetben tűnik fel ezúttal, hanem a távoli, elképzelt jövőben. Ekkor már az istenek is rabjai lettek a technikának, a modern kütyük használata náluk is mindennapos dolognak számít, sőt a kibernetika segítségével tovább növelték az amúgy is természetfeletti erejüket.


Az emberiség ezekben az időkben az ellenük fellázadt robotokkal vívja háborúját, Odin fia, Baldur pedig elhatározza, hogy megmenti népét a gyilkos gépezetek hordájától. Az élet fája, az Yggdrasil kaput nyit számára a való világ felé, Baldur pedig vezetésünkkel elindul élete nagy csatájába.


A kipróbálható változatban a Champion és a Beserker karakterosztályok közül választhatunk, melyek nem csak kinézetben és tudásban, de harci stílusban is különböznek egymástól. A Champion a melee combat, a ranged combat, és a hit point értékeket tekintve a legkiegyensúlyozottabb karakter, míg a Beserker a legerősebb, legkeményebb harcos szerepét tölti be. A teljes verzióban még lesz Bioengineer, Commando és Defender is, sőt ha minden igaz, akkor a jövőben megjelenő különböző DLC-k újabb szereplőket vonnak be a játékba. Hasonlóan a Diablohoz, itt sem tudjuk majd a karakterek skill fáját maximumra húzni, jó előre el kell tehát majd tervezni, hogy melyik irányban akarunk fejlődni.


Egy pályát próbálhatunk ki a demóban, a bő fér órás játékidő alatt azonban több utunk is lesz a Cyberspacebe, vagyis az istenek vidékére. Nyers akcióból és beszélgetős átvezetőből egyaránt nagy dózist kapunk, de belekóstolhatunk a játék skill és equipment rendszerébe is. A faszerkezetes skill system a szokásos módon épül fel, először csak egy valamire költhetjük a tapasztalatpontokat, majd ez többször is szétágazik, egyre több és több lehetőséget kínálva nekünk. Az equipmentek között sincs semmi extra, az ellenfelek által elhagyott fegyvert, csizmát, páncélt, sisakot, és egyéb kiegészítőt ráaggathatjuk hősünkre, aki ettől egyre erősebb, és ütőképesebb lesz. Karakterünk 50-es szintig tornázható majd fel, a 100-as és a 150-es level a trilógiának tervezett Too Human második, illetve harmadik részében érhető majd el.


De hogy mégis miben különbözik a játék a többi hasonszőrű hack 'n slash RPG-től? Az irányításban mindenképp. Harcolni ugyanis a jobb analóg karral kell, a különböző irányokba tologatással pedig hősünk mindenféle kombókat mutat be. A bal és a jobb ravasszal való lövöldözést kombinálhatjuk a melee attackkel, ha ugyanis felütést csinálunk, az ellenség messzire repül, mi pedig még utána lőhetünk párat, hogy tuti halállal végződjön a földet érése. A rendszerrel egy baj van csak, méghozzá az, hogy nem mindig azt a célpontot támadja hősünk, akit mi akarunk. A végleges értékelésében ez, és a gép által forgatott, néha kifejezetten idegesítő kamera biztos, hogy le fog vonni pár részpontot.


A grafika gyönyörű, a grandiózus, végletekig kidolgozott, és mesébe illő helyszínekkel társítva fantasztikus hangulatot áraszt a játék. Ez nem reklámszöveg, nem beszéltünk össze a készítőkkel, tényleg ennyire magába tud szippantani ez a mitológiai sci-fi világ, na persze, csak ha vevők vagyunk az ilyenre.



A Too Human részletesebben a teljes verzió tesztje során mutatkozik majd be, melyet a megjelenést követően nem sokkal Mast3rmind szállít majd nektek. Az ingyenesen kipróbálható változat engem rendesen megfogott, a dobozos verzió tehát tuti vétel – csak legyen annyira izgalmas és változatos, mint a demó.

10.
10.
Takuma Sato
Ha 8 pontot nem is, de egy bivaly erös 7-t részemröl megéri.

Elöször naon idegölö volt a joy-l kombozni, de hamar bele lehet rázodni.

A Kamer? Hát izzé, na most akkor inkább nem irnám le azt a sok "jót és szépet, amit a tervezökröl gondolok, mikor szembe futok a kameranézetnek".

De hogy ez trilogia lessz? Aztat nem is tudtam, de önkéntelenül is a God of War jutott eszembe. Remélem azért a 2. részben kiköszörülik ezeket a hibákat.
9.
9.
bryant
én nem próbáltam ki a demót hanem egyből a játékkal kezdtem ami megfelel az elvárásaimnak. Grafikailag is, hangban is, harcban is és a játékmenetben is. Meg én amúgy is bírom az ilyen játékokat. Ha engem kérdeztek szerintem 8 pontot megér
7.
7.
K.G.
Nem kell megszokni.:)

Nem kell megvenni;)
6.
6.
Daks
Nem valoszinu, hogy megvaltoztatjak igy hirtelen, ugyhogy barmilyen nehez is lesz, ezt kell megszokni!
5.
5.
K.G.
Bizony, az. Szerintem egy ilyen stílusú játéjnél ez két, igen fontos szempont. Még is csak hack'n'slash.

4.
4.
Daks
Pont ezt a 2 dolgot hoztam fel a cikkben negativumkent. Kamera és melee combat - mindketto igen pocsék lett sajnos :(
3.
3.
Dr Kratos
2,nem benned a hiba sztem is katasztrófa,ütni a robot szörnyeket nem az én világom ! Meg az irányítás is elég ratyi !
2.
2.
K.G.
Hát, nem tudom. Lehet velem van a hiba, de szerintem nagyon rossz lett. A harcrendszer idegesítő, a kamera borzalamas. (az esetek 80%ban szembe futottam a kamerával, így nem láttam mi van előttem, ami nálam már leveri a biztosítékot.) A csapattársak bénák, az ellen is csak nekünkront, oszt' üt, meg dobál.

45 percet veszteggettem el az életemből.
1.
1.
shyfter
Én is kellemeset csalódtam a demo-ban, nem gondoltam volna, hogy ennyire megfog majd, a grafika tökéletes, az atmoszféra gyönyörködtető, a zene pedig fantasztikus... :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...