Killzone 2

  • Írta: Daks
  • 2008. augusztus 15.
Link másolása
A Guerrilla Games a 2005-ös E3 kiállításon egy fantasztikusan izgalmas, profin megrendezett, gyönyörű, és nem utolsó sorban ritka hangulatos videó kíséretében jelentette be a Killzone 2-t. A gond csak az volt, hogy a játék akkor még sehol se volt, a trailer pedig CGI technológiával készült – bár stílusa és belső kameranézete miatt sokakat megtévesztett. Három év, negyvenmillió dollár és százharmincöt programozó kellett ahhoz, hogy a valóságban is úgy nézzen ki minden, mint ahogy azt korábban megálmodták.
A Helghast katonák félelmetes hada, a szűnni nem akaró golyózápor, a lelőtt repülők zuhanó roncsából a katonák nyakába hulló olvadt fém, és a távoli bombázások hangja jövő év februárjától valóság lesz. A májusi Playstation Day-en és a nem rég véget ért E3-on látottak alapján igen nagy rá az esély, hogy a Killzone 2 minden FPS imádót jó időre a foteljéhez fog láncolni, így megérdemel egy kövér előzetest a Gamekapocs hasábjain is.


A történet ezúttal nem a Vektán, hanem a Helghast nép által lakott Helgha bolygón fog játszódni. Hősünk Sev lesz, aki az Interstellar Strategic Alliance (ISA) Special Forces légiójának Alpha szakaszát irányítva azt a parancsot kapja, hogy a megannyi háborúval töltött év után mérjen végső csapást az ellenségre. Az invázióban vektai csapatszállítók ezrei sötétítik be a helghai eget, nekünk pedig Sevet irányítva farkasszemet kell néznünk a gonosszal.


Első hullámban a kolónia fővárosát, a Pyrrhust támadjuk majd. Háború sújtotta utcák, kiéget épületek, hamueső, füst és korom vár ránk, na meg helghasti katonák milliói. A játékban az Elit Alakulat és a Blade Runner filmek elemei ötvöződnek majd, igazi hollywoodi hangulatot teremtve nappalinkba. Az APC földet érése után azonnal kezdetét is veszi majd a csata, a városban minden irányból golyózápor vár ránk, eleinte akkora lesz a káosz, hogy azt se tudja majd senki, hogy merre kell menni, vagy hova érdemes bújni. A konferencián vetített demó egyik legnagyobb hatást kiváltó jelenetében felrobbant egy éppen a képernyőre befaroló harckocsi, melyből egy égő fickó mászott elő, segíteni azonban már senki nem tudott rajta. A hangulatot tovább fokozta még a viharfelhőkkel teli ég folytonos villámlása, de a látvány mellett a fül is rendesen el lett kényeztetve, köszönhetően a játék 7.1-es surround támogatásának – és persze az ottani profi berendezésnek.


Valahol ezen a ponton értettük meg, hogy mi is az a Killzone 2. Egy olyan grandiózus invázió részesei leszünk itt, melyben a katonák az életüket adják majd minden egyes elfoglalt méterért. Fedezékről-fedezékre rohangálva szinte a saját vérünket kell adni a győzelemért, a város elfoglalásáért, és a helghastiak bukásáért.


A fedezékes rendszer nem csak a Killzone sorozaton belül, de talán az FPS-ek műfajában is újdonságnak számít majd. A Gears of Warhoz hasonlóan bebújhatunk majd bármi mögé, ami megvédheti hősünket a golyóktól, azonban – ellentétben mondjuk a Rainbow Six: Vegas 2 fedezékes rendszerétől – itt belső nézetben marad a kamera. Ilyenkor alig lehet majd látni, Sev csak résnyire fog tudni kikukucskálni a fal mögül, s így legalább ha időszakosan is, de biztonságban leszünk.


Szakaszparancsnokként katonáink hallgatni fognak ránk. Kérhetünk fedezett tüzet, előreküldhetünk mindenkit, de akár nyugalomra is inthetjük majd őket. Személyesen vagy rádión keresztül persze mi is kapunk utasításokat, az elsődleges küldetést pedig rendszerint mindig megzavarja majd egy-két kisebb elintéznivaló.


A látvány felettébb pompásnak ígérkezik, a screenshotok és az eddigi mozgóképek engem rendesen meggyőztek – nem is csoda, hogy szinte csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a játékról. De nem csak a különböző modern speciális effekt, a blur, a multisample anti-aliasing, a füsttechnológia, és a nagy felbontású textúra teszi majd széppé a játékot. Az ellenséges katonák valóságosként ható mozgása például kifejezetten lehengerlő lesz, nem beszélve a karakterek kidolgozottságától – egy figura állítólag annyi poligonból fog most állni, mint az első részben egy egész pálya!


A 2004-es első részt a gamer sajtó sokat támadta a buta mesterséges intelligencia, és a folyton leeső framerate miatt. A Guerrilla ezt tudja jól, és szégyelli is magát rendesen, ezért a második részben már jobban odafigyelnek az AI-ra, és az FPS-t is stabil 30-ra lövik be. Emellett megígérték, hogy a korábbinál is robusztusabb és dinamikusabb játékmenetre számíthatunk, állandó pörgéssel, és soha véget nem érő fegyverropogással.


Kalandjaink során visszatér majd az első részben megismert nehézfegyver-mániás kemény legény, Rico Velasquez, a különleges ügynökként mindenféle feladatot ellátó Lugar, valamint a PSP-s Liberation rész egyik sztárja, Evelyn is. Apró, ám igen hatásos hangulati elemként az utcai propaganda megafonok mellett elhaladva ismét hallhatjuk majd a helghasti diktátor, Scolar Visari buzdító beszédét, ami bizony nem semmi élményt kovácsol majd a harcok köré.


A multiplayerben 32 játékos mérheti majd össze tudását, a választható módok pedig főképp a taktikára fognak összpontosítani. Négy, illetve nyolc fős csapatokban kell majd portyázni, melyben a választott karakterosztálytól függően mindenkinek meg lesz a maga feladata. Azt egyelőre nem tudni, hogy co-op mód is kerül-e a játékba, viszont bizakodásra ad okot, hogy az idei Playstation Dayen bemutatott Corinth River pályán hősünknek volt egy Garza névre hallgató társa is, aki elkísérte őt a demó végéig. Nem lenne rossz, ha egy netes haver átvehetné majd Garza irányítását!


Sok szépet mondtunk most a Killzone 2-ről, és reméljük, hogy később sem fogjuk megbánni. Ha emlékeztek még, akkor volt pár olyan játék, amivel rendesen beégtünk, élükön a Turning Point: Fall of Liberty-vel meg az Hour of Victory-val – bár meg kell hagyni, hogy a Sony nem sűrűn szokott csalódást okozni. Feszülten várjuk a februárt!

Kapcsolódó cikkek

20.
20.
demon68
40millió dollárrrrrrr?? aztak*rvaélet. szép ez a játék, jó dolguk van a PS3-asoknak is
19.
19.
Ca$h
online? nem sok mindent, mivel minden ami jó online X360-ra van meg... =)
18.
18.
zollu
Már PS2-őn is az egyik kedvencem volt az első rész. Erre megéri várni.
16.
16.
killzone2
Milyen gameket tolsz rajta?
15.
15.
Ca$h
köszönöm szépen... már most megvan! =)
14.
14.
killzone2
Akkor sok örömöt a PS3-adhoz szerintem meg lesz tuti!
13.
13.
Ca$h
Persze, már vagy 3 hónapja van... :) Imádom! MGS4 miatt vettem. Nagyon nem bántam meg.
12.
12.
Dentis 360
Ca$h:Beszereztél egy PS3-at?Vagy fogsz?:D:)
11.
11.
Ca$h
bobby: remélem ezúttal visszafogod magad, mert ha megint elkezded az idióta beszólásaidat, le leszel tiltva...



A cikk király lett, alig várom, hogy megírhassam a teljest! =)
10.
10.
K2 The Highest
9.
9.
Aramisz93
#9: Tudom, hogy mi az a boy, csak tudod volt régebben egy bobby nevű felhasználó, és ez most ő csak más néven :) De hát én bobbyként ismertem meg. Nem dehogyis. rsvegas volt először.
8.
8.
Zoli_
JA tényleg tök jó énis 1 tizest adok!!

8:egyépként a boy az nem bobby a bobby az egy név a boy pedig fiu angolul!!:D
7.
7.
Aramisz93
#7: Pont az amit leírtam...nem érted bobby? Na mindegy....Azért előre a 10 pont kicsit túlzás.
6.
6.
mgsboy
6: nemtom mibajod volt az 1el... de ez tutti jobb lesz nála! már adhatjuk is a 10 pontot előre! meg az is joo hogy csak ps3ra jön!
5.
5.
Aramisz93
Reméljük, hogy az első résznél jobban fog sikerülni. Ott még érződött, hogy mindenfélével próbálkoznak, nem igazán alkotott egységes képet a játék.Ez már csak jobb lehet :))
3.
3.
westZsolt
Ez akkorát fog űtni, hogy a világ és a Az őreg Gétsz BEFOGNAK SZARNI xD
2.
2.
Dentis 360
Én amikor 2005-ben megláttam az első trailer-tsok ezer emberrel együtt,elájultam.Nem is a büdöletes grafika miatt,hiszen renderelt ide vagy oda nagyából sikerült visszahozni a fejlesztő uraknak azt a látványt,de azt a hangulatot,amit oda teremtettek megölték,amint stílust váltottak.HIHETTETLENÜL egyedi hangulata volt a barnás-sárgás világnak,a katonák ruháinak és a fegyverek kinézetének.Most is egyedi a hangulata,jó formán sehonnan nem loptak semmit a fejlesztők,de hogy a régi szerintem ezerszer jobb dizájn volt az tuti!Mondjuk az a két perc,a játéktörénelem leintenzívebb két perce volt,ha egyszer készül egy ilyen játék,ami ilyen lesz,akkor az már nem játék lesz,hanem majd valami másnak kell majd hívni....:)
1.
1.
mgsboy
nah ez gyerekek! nah ez lesz mindenidők legjobb fpse! nagyon joo lett a cikk, és várom már naon!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...