Harmincéves az MMO-műfaj

Október huszadikán töltötte be harmincadik születésnapját az MMO-műfaj: elképesztő, hogy mivé nőtte ki magát a játékipar egyik legmeghatározóbb kategóriája.
Október huszadikán töltötte be harmincadik születésnapját az MMO-műfaj: elképesztő, hogy mivé nőtte ki magát a játékipar egyik legmeghatározóbb kategóriája.



Ilyenkor elsősorban a MUD (Multi-User Dungeon) születésnapját ünnepeljük, mely az első MMO-játék volt, persze idézőjelekben. A 1978-ban Roy Trubshaw által kifejlesztett program (lásd képünket) csak lényegében hasonlít a ma tömegek (nem ritkán milliók) által játszott MMORPG-khez: a cél itt is több játékos egyidejű kalandozásának  megteremtése volt. A kategória harmincéves pályafutása alatt olyan játékok jelentek meg, mint az Ultima Online, a Meridian 59 vagy a The Realm, amelyek egytől-egyig sok remek pillanatot szereztek a játékosoknak. Mára elértünk oda - ami persze nem feltétlenül baj - hogy az MMO szó egyet jelent a pénzzel, hiszen a World of Warcraft sikereit látva egyre inkább kezd el terjedni az a nézőpont, hogy MMORPG-t megéri fejleszteni. Sőt. Talán nem is lehet belebukni (általában előfizetős programokról van szó). Pedig lehet, nem egy csapat végét jelentette egy rosszul sikerült  vagy kevésbé reklámozott MMORPG, ám szerencsére akadnak olyan címek - The Lord of the Rings: Online, Warhammer Online vagy Age of Conan -, amelyek meg tudnak maradni a Blizzard játéka mellett.
14 komment - szólj hozzá!