E3 2009: Lezajlott az Activision konferencia

Elsőként az Activision Blizzard tartott sajtókonferenciát az idei E3 előtt; az eseményen szó esett a játékpiacról, az új címekről és a jövőbeni tervekről is.
Elsőként az Activision Blizzard tartott sajtókonferenciát az idei E3 előtt; az eseményen szó esett a játékpiacról, az új címekről és a jövőbeni tervekről is.

A konferencia levezénylői Robert Kotick és Mike Griffith Activision-fejesek voltak, de részt vett többek között Mike Morhaime is a Blizzard színeiben. Kotick szerint a játékpiac egyre inkább bővül, egyre többen játszanak, ez pedig nyilván egyre több bevételt jelent. A kiadó igyekszik követni a divatot: eszerint nagyon fontosak az új, speciális kontrollerek, továbbá kiemelkedő szerepet kap a közösségi élmény erősítése, illetve a cél az, hogy a játékosoknak megérje beruházni egy-egy programba.

Némi számadat: mára 23 millió játékos játszik online rendszeresen, 10-17 millió tagja valamilyen klánnak, guildnek. A konzoljátékosok száma 22, a női játékosok száma 36 százalékkal nőtt, konzolonként pedig 17 százalékkal emelkedett az eladott játékok száma az előző konzolgenerációhoz képest. Kotick szerint annak ellenére, hogy nőnek a játékok árai (lásd Guitar Hero), egyre többen gondolják úgy, hogy ezekbe érdemes befektetni. Egyre népszerűbbek a DLC-k mind a játékosok, mind a fejlesztők részéről: a készítők az ilyen kiegészítőkön sokkal többet tudnak keresni, ugyanis míg egy dobozos játékot 20, addig a DLC-ket 60, a World of Warcraft előfizetéseket 55 százalékos árréssel tudják értékesíteni.



Griffith beszélt a kiadó játékairól, szinte minden nagyobb sorozathoz készül folytatás a jövőben. 2010-ben megjelenik az új Tony Hawk, de jövőre érkeznek az új James Bond, Pókember és Transformers játékok is. Külön kiemelte a Call of Duty sorozatot: kedvenc háborús játékunknak egyre többen lesznek a szerelmesei, a World at War 11 milliós vásárlótáborának körülbelül a 20 százaléka akkor játszott először Call of Duty-val. A széria eladásai összesen 35 millió rúgnak. A Modern Warfare 2 előrendelései már minden rekordot megdöntöttek, a kiadó szerint igazi hisztéria várható a november 10-i megjelenéskor. Cél, hogy a sorozatot felfuttassák Ázsiában, illetve, hogy a játékosok új helyszínekre (Vietnám, Kuba?) jussanak el a játék során. Többször is megerősítették az előadás során: a Call of Duty sorozat más játékkategóriákban is terjeszkedni fog. Várjuk az első stratégia bejelentését!

A Tony Hawk: Ride-ot maga a profi gördeszkás mutatta be. Ugyan a sorozat összesen egymilliárdos bevételt hozott, mostanra újításokra volt szükség. Így került képbe a szintén Hawk által javasolt gördeszkakontroller, amely jobb élményt ígér, mint valaha. A Ride állítólag bátran ajánlható bárkinek, hardcore és casual játékosoknak egyaránt - könnyebb szinteken jól megtanulható az eszköz használata. Kiemelték a Blurt is, leginkább azért, mert a Bizarre játéka az első komolyabb autóverseny, amely az Activision kiadásában jelenik meg. Az előadók szerint nem lesz se túl árkád, se túl szimulátor - pont játszható és élvezhető bárki számára.



Guitar Hero: a sorozat állítólag a műfaj vezetője, egymilliárdos bevétellel büszkélkedhet összesen. A továbbiakban állítólag rágyúrnak a közösségi élményre, PSP-n is bemutatkozik a Guitar Hero egy dobkiegészítő társaságában. Állítólag az iPhone felé szeretnének elmozdulni, mert az egyik legígéretesebb piacot látják benne. Néhány szó esik a Band Heróról, mely egy pop-centrikus rész lesz, de a hangsúlyt inkább a DJ Hero kapja. Érdekes módon a készítők azokat a Guitar Hero rajongókat célozzák meg az új játékkal, akiknek túl sok volt a rock az eddig részekben. A DJ Hero kompatibilis lesz a Guitar Hero gitárjaival és mikrofonjával, így talán még plusz költséget sem jelent majd az új rész beszerzése. Nyolcvan előadó, 100 dal és 80 egyedi mix várja a játékosokat.

Végül Blizzard. Mike Morhaime elmondta, hogy rendkívül büszkék arra, hogy a cég 1994-es megalapítása óta zsinórban 11 sikercímet tettek le az asztalra, bevételeik a válság ellenére egyre csak nőnek. A Diablo-sorozat 20 millió eladott játéknál tart, a Starcraft 11 milliónál, míg a World of Warcraft jelenleg 11.5 millió aktív előfizetővel rendelkezik. Természetesen ez a Blizzardnak nem elég, tovább akarják növelni a rajongótábort, mostanában különösen Kínára koncentrálnak, mely az egyik leggyorsabban növekvő piacot jelenti. A Starcraft II bemutató végén elárulták, hogy a játék első része már az év végén megjelenik, a többi projektről egyelőre nem esett szó.
11 komment - szólj hozzá!