Kiugró eredménnyel zárt tavaly a Square Enix

Közel 68 százalékkal nőtt a Square Enix nyeresége az üzleti év első kilenc hónapjában, s ezúttal nem csak a japán címeknek köszönhetően.
Közel 68 százalékkal nőtt a Square Enix nyeresége az üzleti év első kilenc hónapjában a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest, s ezúttal nem csak japán címeknek köszönhetően.

A japán Square Enix 21.4 milliárd yen (egy yen durván két forintnak felel meg) profittal zárta a tavalyi naptári év utolsó, illetve az idei üzleti év első kilenc hónapját, ami 67.7 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. A teljes bevétel 135 milliárdra rúgott, ami 30 százalékkal több, mint korábban volt.

Hogy tovább bonyolítsuk, elkülönítjük a játékokra vonatkozó adatokat: a játékbizniszből bejövő bevételek 73 milliárd yenre rúgtak, a profit pedig 18 milliárd volt - ez előbbi esetében 97, utóbbiéban pedig 99 százalékos növekedést jelent. A szédületes számok olyan sikercímeknek köszönhetők, mint a Dragon Quest IX, a Final Fantasy XIII, a Kingdom Hearts 358/2 vagy a Batman: Arkham Asylum, ami egyúttal igazolja azt is, hogy a Square Enixnek megérte felvásárolnia a nyugaton tevékenykedő Eidost.

A teljes üzleti évre való előrejelzés szerint a Square Enix 180 milliárdos bevételre és 25 milliárdos nyereségre számít március 31-ével bezárólag. A cég bejelentette, hogy a jövőben összevonják online és offline játékaikkal foglalkozó csapataikat, valamint külön merchandising részleget hoznak majd létre.
19 komment - szólj hozzá!
Minden, ami fotómód: kövesd az Instagram-oldalunkat!
A Gamekapocs Instagram-oldalát azért indítottuk el, hogy felületet adjunk a magyar játékosok legjobb fotómóddal készített képeinek. Fogd a legjobb alkotásaidat, és csatlakozz hozzánk te is!