Az amcsik nem szeretik a körökre osztott RPG-t

A Square Enix fejese, Yuji Horii egy nemrégiben közzé tett interjúban azt hangsúlyozta, hogy az amerikai piacon nem lehetnek sikeresek a körökre osztott RPG-ik.
  • Írta: zoenn

Kommentek

#25
Bár mindegy is. végülis nem az a lényeg, ki kezdte, hanem az, hogy míg japánban most:(!) a dragon quest 9 eladási rekordokat döntöget, addig amerikában ha egy játékban a főellenfeleknél kicsit gondolkodni(!) kéne, hogy most éppen melyik támadás a hatásosabb a bestia ellen, nem csak gombokat kell püfölni, az már túl bonyolult tud lenni.
#24
#17: Mikor melyik játékkal? A Final Fantasy 1 1987es, a Dragon quest 1 meg 1985ös játék...
#23
#12: "gyors" nekem ez a kulcsszó, én személy szerint nem szeretem végignézni ahogy az ellenfelem megtámad, a karakterem meg csak bambán nyög egyet a támadás után. Ha meg mondjuk egyszerre 3 vagy több ellen van (pl régen amikor fallout 1-2-vel játszottam) akkor meg szinte számomra fizikai fájdalom volt nézni hogy lövök 1-et és 5ször annyit kapok vissza.
#21
Én sem nagyon szeretem az ilyen körökre osztott cuccokat, viszont pl. a mass effectben egész jó dolgokat lehetett kihozni, amikor "megállítjuk" a játékot és kijelöljük ki kire és mit lőjon, bár az meg már egy kicsit túl egyszerű.
Amúgy próbálkoztam én a final fantasy X-el, de pl. amikor a blitzball-t is körökre osztva kell játszani az már röhej. Lehagyol mindenkit, lőnél kapura, majd 3-an előtted teremnek.Attól kezdve már ha körökre osztott rendszert látok egyből feláll a hátamon a szőr.
#21
#20: figyelj én magamat egy HC akciósnak tartom de rengeteg olyan játékkal játszottam amiben nincs olyan harc :) (anno1404, openTTD,spore, plants vs zombies stb.) persze vannak olyanok is mint amilyeneket mondtál de azért ne veszítsd el a hited az emberekben :D
#20
#18: Szerintem sem ez a jellemző,bár ezen az oldalon ezt tapasztaltam már néhányszor.Sőt,a közvetlen környezetemben is rengeteg ilyen van,szóval már nehéz pozitívan hozzáállnom a hardcoreabb akciójátékosokhoz.
#19
#7: ja
#18
#15: Amcsikért én se rajongok, viszont az, amit leírtál meg egy külön kategória. Így már értem mit-miért írsz. Tény, hogy vannak ilyen primitív emberek, de nem hiszem, hogy ez lenne jellemző a többségre. Természetesen fennáll, hogy tévedek és persze no offense. :)
#17
Pedig az amcsik találták ki az egész kör alapú RPG műfajt - ezért hangzik szarul a JRPG kifejezés.
#16
De utálom a Square Enix-et, megvették az Eidos-t a rohadékok...:P
#15
#9: Nah most tudok válaszolni neked rendesen :)

Szó sincs arról,hogy lenézem őket. Alapvetően nekem nincs bajom azokkal,akik szeretik az akciójátékokat,mert én is szeretem őket,csak akkor van bajom velük,hogyha kezdik fikázni az RPG-ket,hogy milyen szarok,jajj meg sok bennük a szöveg,és ugyan mi értelme van beszélgetni,mikor mindenkit meg is ölhetnék...... Ezeket nézem le maximum,mert ezek az emberek mást tényleg nem tudnak,csak fröcsögni ész nélkül.

Gyanítom valami hasonló színvonalon mozognak ezek az amcsik is,szóval ha valamiért lenézem őket,akkor az csak ez lehet.

(Persze az igazsághoz hozzátartozik,hogy alapból utálom az amcsikat,szóval ezért állok hozzájuk így.)
#14
azért pl. egy KOTOR-t nem lehet megtagadni :)
#13
#11: de mi a baj az animaciokkal? Akira Toriyama a legkeresettebb animator japanban, szerintem nagyon utos lett a cikkben emlitett jatek.
#12
Na azért a körökre osztott csata se kiván meg hatalmas logikát.

Én azért szeretem a körökre osztott csatákat, mert minden átlátható, variálható. Látod az effekteket, látod az animációt, nem kell eszettől kapkodnod, nem kell rohangálnod az ellenfél körül...

hiába szépek az efektek és az animációk, ha egyszer nem tudod szépen megnézni őket. :)

Kedvenc játékom veszem alapul: FF VII

Mindent látsz és totális konrol alatt tudod tartani a társaidat, kényelmesen tudsz stratégiát változtatni, mindent megtudsz figyelni..

A real time csatákra nem jellemző ez, semmit se tudsz jól megfigyelni,mert eleve fix a kamera, na de a körökre osztottoknál nem fix,ezért látványosabb is sokkalta..
----

Talán akik nagyon szeretik a pörgős akciorinentált GYORS harcokat, azoknak lehet fura a körökre osztás, de azért beláthatóak lehetnének az erények...
#11
Én nagyon szeretem a körökre osztott játékokat és a szerepjátékokat is, de ezek egyáltalán nem tetszenek.
Nagyon utálom a kezelőfelületüket, meg az animációikat. A harcrendszer meg a csata nekem szintén nem jött be. Nem az európai vagy amerikai igényeknek készültek ezek a játékok. Egy-kettővel még el tudtam játszani pár óra/nap erejéig, de egyik se volt a szívem csücske.
#10
#9: Elnézést,de most mennem kell,amint hazaértem reagálok a kommentedre :) És még egyszer bocsánat,hogy így "faképnél" hagylak :) Szia!
#9
#8: Azt kifelejted a teóriából, hogy mindenhol mások az elvárások. Ez fordítva is igaz. Japánok többnyire nem szeretik az amerikai játékokat.

Másfelől azért, mert egy RPG nem körökre osztott még nem jelenti azt, hogy értelmetlen hent. Azt meg főleg nem értem miért kell lenézni azokat, akik szeretik az akciójátékokat... Nem lesz senki se több azért, mert csak és kizárólag RPG-vel hajlandó játszani...
#8
#7: A cikk szerint ez már túllép azon,hogy "emberfüggő". Ha már az állam háromnegyede inkább az értelem nélküli hentet szereti,arra már a legnagyobb jóindulattal se lehet azt mondani,hogy emberfüggő. Emberfüggő az,amikor nagyon megoszlanak a vélemények,de itt aligha érvényesül ez. Mielőtt még a 0 szövegértéssel megáldott emberek nekem esnének,még egyszer mondom,a cikkből vontam le ezt.
#7
#1: Nem ész kérdése. Szeretem az RPG-ket, de nekem se igazán fekszik a körökre osztott játékmenet. Emberfüggő.
#6
"A Dragon Quest következő része
július 23-n jelenik meg az
Egyesült Államokban Nintendo
DS-re."

Nem, amerikában 11.én jelent meg, európában jelenik meg 23.án.

Mondjuk mielőtt csak az amerikaiakat hülyézzük le: nyugat európában sem túl népszerűek a körökre osztott rpgk (azok amikben az alacsony szintű monszták kivételével minden kör előtt egy kicsit gondolkodni kell hogy most mit lépjünk).

#5: a konzol-pc dolognak ehhez semmi köze, a dragon quest konzolos cím, és pcn is tarol pl a sims, a farmwille meg ilyenek.