Családon belül marad a Project: MyWorld

A Realtime Worlds néhai fejese vásárolta meg a Project: MyWorldöt az új cége számára, és egyúttal a közösségi játékon dolgozó 20 embert is felkarolta. Az All Points Bulletint nem sikerült megmenteni, az Electronic Arts ingyen játékkal kompenzálja az előfizetőket.

A MyWorld volt művészeti vezetője, Tahir Rashid erősítette meg a korábbi pletykákat: a projekt titokzatos "amerikai felvásárlója" nem más, mint a Realtime Worlds néhai elnöke, Ian Hetherington és új cége, a Kimble Operations volt. Rashid szerint az akvizíciót néhány héttel ezelőtt ütötték nyélbe, Hetheringtonnak ugyanis feltett szándéka volt, hogy megjelenteti a bejelentéskor csak "Nintendo-féle Google Earthként" becézett közösségi játékot. A Kimble a projektet fejlesztő húszfős csapatot is megtartotta, akik közül egyébként többen már a Crackdown munkálatainál is közreműködtek.

Hetherington iparági veteránnak számít, ő alapította a Wipeout-sorozatról ismert, azóta Sony's Studio Liverpoolként működő Psygnosist, majd a Crackdown első részét és az All Points Bulletint tető alá hozó, azóta csődbe ment Realtime Worlds csapatot is. A skóciai stúdió hetekkel ezelőtt jelentette be, hogy fizetésképtelenné vált, a nyár folyamán 157 munkatársat küldtek el. A Realtime Worlds állítólag nevetséges költségvetéssel dolgozott a fent említett, egyébként igen drága címeken, Rashid szerint "mind tudták, hogy a cég előbb-utóbb tönkremegy."

A Crackdown folytatásával már eleve nem ők foglalkoztak (pedig a Microsoft mellett talán jobban jártak volna), helyette az All Points Bulletin című MMO-t készítették el. Az APB a MyWorlddel ellentétben utólag sem kellett senkinek, a játék szervereit nemrég végleg leállították - a felhasználók mély felháborodására. A Steam néhány magabiztosabb játékosa felvette a kapcsolatot a játékot terjesztő Electronic Artscal, s bár a kiadó a pénzüket nem adta vissza, az ügyfélszolgálat ajándék letölthető PC-s játékot ígért nekik.

3 komment - szólj hozzá!