Megszűnik a Bizarre Creations?

  • Írta: zoenn
  • 2010. november 17.
  • Gyászhír
Link másolása
Az Activision állítólag fontolgatja a brit székhelyű Bizarre Creations bezárását. A hírnek egyáltalán nem örülnek az iparág többi résztvevői, bírálják a kiadót, ami érthető is, hiszen az a csapat, kiknek a Project Gotham Racinget és a Blurt köszönhetjük, egyáltalán nem érdemli meg, hogy a múltba vesszen.

A szomorú hír gyanúja akkor kezdett szárnyra kapni, amikor először lehetett riadalmat keltő üzeneteket olvasni a brit játékipar jeles képviselőinek tollából, a népszerű szociális hálózatokon. A Traveller's Tale fönöke, Jon Burton például ezt írta Twitterén:

"Szomorú nap ez a játékfejlesztőknek. Igazán örülök, hogy cégemet nem adták el az Activisionnek."

A Bizarre Creations markáns referenciát képes felmutatni, idén a Blur kapott kedvező kritikákat, ám a kasszáknál nem teljesített jól, míg a James Bond 007: Blood Stone ugyan felülről súrolta a középszerűséget, mégis kellemes darabként tartjuk számon. Az 1994-ben alapított stúdiónak olyan címeket köszönhetünk, mint a Metropolis Street Racer Dreamcastre, amely megalapozta az Xbox platformokon sikeres Project Gotham Racing-szériát a Microsoft számára. Az Activision 2007-ben vásárolta meg a csapatot, a vételárról nincs információnk. Mérget vehetünk rá, hogy nem csinált rossz üzletet, a jelek szerint Bobby Kotick irányította cég mégis megválni szeretne tőle.

Tovább borzolja a kedélyeket az a tény is, hogy több, mint 200 munkahely sorsa kétséges. Jelen állás szerint az Activision "vizsgálja a lehetőségeket a Bizarre Creations jövőjét illetően", melynek értelmében az is felmerülhet, hogy a stúdiót netán eladják. Talán ez lenne a lehető legjobb alternatíva.

"Az elmúlt három évben, mióta a Bizarre Creations megvásárlásra került, az autóversenyek műfaja jelentősen megváltozott. Bár kísérletet tettünk arra, hogy jelentős beruházások keretében új címet alkossunk a Blurrel, nem találtuk meg a kereskedelmi közönséget. A Bizarre egy nagyon tehetséges fejlesztőcsapat, azonban szélesebb értelemben vett gazdasági tényezők befolyásolják a piacot, így tovább vizsgáljuk a lehetőségeket a csapat jövőjét illetően, többek közt az esetleges eladás gondolatát."

Reménykedjünk, hogy nem vesznek el a süllyesztőben.

8.
8.
zsilvolgyi
a blur demója nagyon állat volt.
7.
7.
rapapa
Emlékeim szerint a Bizarre hisztizett, tombolt amikor a MS-nál volt, hogy ők multiplatform játékokat akarnak fejleszteni, és egyébként is hagyja már őket békén a MS. Nem kellett volna
6.
6.
Tacskoexe
#3: Annyira azért nem. Igaz, hogy három fejlesztőgárda gyártja az NFS-t (ami elég undorító dolog), de szerintem még mindig normálisabb, mint az Activison. Tudtommal nem oszlatott fel egy csapatot sem, csak simán kidobta azt a játékot ami nem kellett neki. Ami viszont tetszik, hogy mostanság elég eredeti címeket karol fel (Mirror's Edge, Dead Space, Brütal Legend) az eddigi sorozatgyártott játékok után (NFS, FIFA). Persze az EA-nek is vannak hülye húzásai, de szerintem meg se közelíti az Activisiont.
5.
5.
Top Secret
Kár érte nekem a PGR,Blur is nagyon tetszett.
3.
3.
zeewolf576
#2: Pedig a ea is ugyanilyen kretén cég.
2.
2.
Tacskoexe
Az Activision tönkretesz mindent amivel csak kapcsolatba kerül. K kiadót még nem utáltam így...
1.
1.
Split
Igazából megértem az Activision álláspontját.
Még mielőtt a fejemet vennétek, hogy én védem az Activisiont, el kell mondjak valamit:

A Bizarre Creations is úgymond "egycímes" stúdió, vagy legalábbis meg kellett volna hagyni annak. A Project Gotham Racing egy igen kiváló sorozat, amiben nem lehetetlen, de igen nehéz hibát találni. Ugyanez már nem mondható el a BLUR-ről, vagy a The Club nevű játékukról. Mindben van némi kivetnivaló. Az alap ötlettel egyiknél sem volt gond, viszont a kivitelezés hagy némi kivánnivalót maga után. Más stúdiók nyilván jobban oldották volna meg. És mint ahogyan a kasszáknál is kitűnt, az általuk készített produktumok emiatt nem piacképesek.

Mondjuk nem lehet mindent a fejlesztők számlájára írni, mert pl. a BLUR azért nem lett sikeres, mert a Split / Second-el jött ki egyidőben, és habár a két program közelről sem ugyanaz, valamennyire mégis össze szokás hasonlítani.

Szóval a dolog több sebből vérzik, de nem gyógyíthatatlan! Igenis el kell tőlük venni minden "tájidegen" projektet, és arra kényszeríteni őket, hogy azt csinálják, amihez értenek!

Mert szerintem igenis szükség van arcade száguldozásra, idióta, kétgombos ugrásfutás dzsémszbond helyett...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...