OPF: Red River - háború webkamerán keresztül?

  • Írta: zoenn
  • 2010. december 6.
  • Hír
Link másolása
A Codies letette a kisdobos esküt, hogy a legreálisabb háborús játékot teszik le az asztalra. Ehhez az is szükséges, hogy a harcok olyanok lesznek, mintha egy kézikamerás felvételen keresztül látnánk őket, és maga a katona rögzítené az eseményeket. Szerintük ez autentikusabb élménnyel kecsegtet.

Aki az elmúlt években követte a katonai eseményeket, számos alkalommal szivárogtak ki a netre a katonák által rögzített első személyű, kézikamerás felvételek, amit a sisakukra szereltek. Ezek a videók bővelkedtek digitális torzításokban, az objektívbe való betükröződésekben. Általános értelemben hűen visszaadták a modern hadviselés közvetlen élményeit, mintha egy háborús dokumentumfilmet néznék. A jelek szerint a Codemasters is hasonló módon oldaná meg az FPS-nézetet az Operation Flashpoint: Red Riverben.

Persze nyáron, az IO Interactive már alkalmazott hasonló megoldást a Kane and Lynch 2: Dog Daysben, ám ha lehet hinni a fejlesztőknek, az OPF-ben nem kell olyan túlzó kivitelezésre számítani, szóval nem esnek át a ló túloldalára. Nekünk bejön az ilyesfajta közvetlen grafikai stílus, reméljük, egy FPS-ben is megállja a helyét!

A fejlesztők beszéltek a Ripten magazinnak a Red River multiplayer módjairól is, a 8+ órás kampányt akár négyen is végigtolhatjuk (bármikor becsatlakozva) co-op módban.

A tádzsikisztáni helyszín amolyan Afganisztán-Kína-Pakisztán keverék lesz, a kampány mód nem egy előre megírt interaktív film lesz, mint a Call of Dutyk - a küldetések és a térképek sokkal nyitottabbak lesznek, teret engedve a személyes improvizációnak és a csapat alapú harcnak. Parancsokat osztogathatunk a tűzelő rajnak, mozgunk házról-házra, sikátorról sikátorra, lassan megfontoltan, hiszen nem tudhatjuk mikor bukkan elő egy RPG-s lázadó.

A kampánymódon kívül négy eltérő játékmódot is tolhatunk, akár három társunkkal vállvetve:

  • Konvoj Escort: magától értetődő, a katonai járművek alkotta konvojt kell elkísérnünk és megvédenünk.
  • Combat Search and Rescue: vissza kell hoznunk egy lelőtt pilótát az ellenség vonalai mögül.
  • Combat Sweep: vehatolunk falvakba, ahol házról-házra, utcáról utcára kell felkutatnunk a lázadókat.
  • Defense: meg kell védeni egy várost, a kínai támadók egyre nagyobb és egyre erősebb hullámaival szemben. Az első menetekben elég egy mesterlövész puska, de később már nem is tudjuk, hogy a több irányból érkező ellenségeket mely pontokat tartsuk fel szakaszunkkal. Néha fel kell áldozunk pár stratégiailag fontos épületet az életben maradás kedvéért.

Szinte minden játékmódban XP-t kapunk majd, különböző osztályokba (Rifleman, Auto-Rifleman, Scout és gránátos) tartozhatunk, minden kasztnak megvannak a saját unlockolható extrái és felszerelései - ezekre költhetjük el pontjainkat. A szakosodás az egyik legfontosabb eleme a játéknak.

Az Operation Flashpoint: Red River 2011 második negyedévében jelenik meg PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra.

9.
9.
KillZzzoNE
#6: De ez azért szerintem mégis jobb lesz minta az előző.Ki kell próbálni.
7.
7.
ilor14
vehatolunk? xD
amúgy meg kurva jó lesz :D
6.
6.
Top Secret
#2: Na ez nagyon igaz én ezért hagytam a fenébe az egész játékot mert idegesítően sok ellenfél jött és nem külön külön hanem 5000-en egyszerre.
5.
5.
DzsungelCsirke
ARMA2-t ne keverjük holmi FPS-ek közé, ez olyan mintha egy kormányra tervezett kőkemény autószimulátort hasonlítanánk mondjuk a Gridhez: Mindkettő jó, csak az egyik inkább szórakoztat, míg a másik egy kis létszámú keménymagnak készült. Az Operation Flashpoint legnagyobb hibája mégis az volt hogy nem találta az egyensúlyt a realitás és az akció között: Ahogy lentebb mondták túlságosan sok ellenféllel kellett szembenéznünk, már már röhejes volt amikor az első pályán egy kis viskóban kempelve egy egész századot daráltunk le. Voltak jó pillanatok szó se róla, de egy kicsit összeszedettebb és reálisabb kampánymód igazán jöhetne, a videóból ítélve ez meg is lesz.
4.
4.
tjames
Jó lenne ha jól fogyna ez a játék, mert a faszira ráférne egy komplett drága fogászat
3.
3.
Drakomen: http://www.youtube.com/watch?v=ZdrUtANU_vE
Én nem fűzök sok reményt a játékhoz. Mondhatják hogy a legreálisabb háborús játékot akarják elkészíteni, de nem az lesz a végén. Valamint ha szimulációról van szó, akkor ArmA 2-vel nem veheti fel a versenyt. Ne nekem legyen igazam, de szerintem ez van.
2.
2.
Giggsy
Szerintem alapjában véve jó volt az előző OFP is, de azért ők is elkövették azt a tipikus hibát néhol, hogy a nehezítést nem az ellenség MI-jének javításával, hanem a támadók számának növelésével szándékozták elérni. Szerintem ezt leszámítva nagyon jó kis játék lett, lényegesen jobb, mint például az ArmA.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...