Megvan a nagy év végi szavazás győztese

Lezárult a Gamekapocs tavaly év végi szavazása, amelyben arról kérdeztünk Titeket, hogy melyek voltak a 2010-es év legjobb játékai. A kategóriák győzteseit már ismeritek, míg a legeslegjobb címre egy második forduló keretében voksolhattatok - a Gamekapocs olvasók szerint az év játéka nem más, mint a...
  • Írta: fojesz

Kommentek

#198
Szerintem tök jó hogy a World of Warcraft: Catacylsm lett az év MMO-ja. Totál megérdemelte :D
#197
a God of War III nagyon megérdemli ... de szerintem az egész év összes kikerült játéka top 3-ban is ottvan ... legalábbis nálam biztos.
#196
#195: melyik a Napoleon??
#195
szerintem a total war jatekok eleg jok voltak
#194
#193: Én se értek vele egyet (nem hatott az újdonság erejével, mint anno az első rész), de 2010-ben nem volt egy normális startégia. A legjobb az SC 2 volt.
#193
Szerintem is megérdemelte a Mass Effect 2
De amit a leg jobb strategia jateknak szavaztak azal nem ertek egyet.
#192
#160:tisztára igazad van
#191
A mass effect 2?
#190
drakecsajModerátor
#168: Ennyi :)) Végre valaki egyetért ebben!
- megjegyzem van Castlevania fanclub itt, ha van kedved csatlakozz ;) -
#189
Na, ez van! Az nyert amire én is voksoltam-de van olyan is amiben nem értek egyet.
De ez a saját véleményem!
#188
#172: nekem a 2 együtt 32 óra volt de az 1ben nem nagyon foglalkoztam a mellékküldetésekkel
#187
Mass Effect 2 grt a győztesnek :D
#186
Én is a Mass Effect 2-re szavaztam :)))
Nálam az elsődleges szempont egy játékban nem a nehézségi szint, vagy a grafika, hanem hogy mennyire tud magával ragadni a játék sztorija. Ebből a szempontból a Mass Effect-nél jobb játékkal még életemben nem játszottam. Most kezdtem el az első részt az elejéről és majd importálom a karaktert a másodikba :P (Például ennek a lehetőségnek is köszönhetően érdemelte ki az első helyet)
#185
Törölt felhasználó
Hat ez egy igen érdekes kérdés és sajnos minősíti is úgy uszkve a játékipart és a játékosokat is nagy mértékben (hamburger zabálók szintjére süllyedt a játékipar, bár ez nem újdonság - sajnos -).
Előre bocsájtom, a ME1-2 szerintem is az egyik legjobb AKCIÓ játék, most toltam ki ötödször az elsőt, importáltam át a karakterem az kettőbe és annak immár hatodjára a vége felé járok.

Mégis, pár észrevételem azért lenne:

-Bármennyire is annak titulálják és szeretném annak hinni, a semmiképp _NEM_ RPG ! Így mint kategória nyertes, szomorkodva gondolok a bevezetőkben írtakra... Ez egy sima TPS-AKCIÓ játék, (kamu) szerepjáték beütésekkel, de attól még nem lesz RPG (ez így az év vicce !).

-Lineáris ? Az! Karakterfejlődés ? Valójában felesleges, hiszen a játék végig balanszos, vagyis egy sima metch lelövése a legelején pont ugyanannyi erőfeszítésbe kerül, mint a végén 40-es szint közelében. Persze nem véletlen, ezt a technikát szinte minden progi alkalmazza ez teszi folyamatossá a kihívást, viszont pont ettől válik felemássá a dolog, hisz a végére olyan szuper-herók vagyunk aki ha csak ránéz valakire annak szívrohamot kellene kapnia, akkor senki (még annyian) sem játszaná végig. :)))

-Szabadság? Tulajdonképpen olyan lineáris mint a bot. Igen eldönthetem, hogy melyik karaktert milyen sorrendben szervezem be (a pálya onnantól teljesen egyenes, scriptelt végig az egész), de amint az első három megvan adja a kötelező küldetést, majd újabb három és újabb kötelező küldetés. Döntéseknek, párbeszédeknek nincs jelentősége, akár full renegát akár példakép módon játszunk az eredmény 90%-ban ugyanaz. Sőt ami a legviccesebb, hogy ha átmented a karaktered akkor egy csomó döntést egyszerűen figyelembe sem vesz a program, annyira nincs jelentősége. Pl: Vermáron kinyírt aszári doki, Oeker laborjában akkor is ott van ha fene fenét eszik is. A fő játékmenetre nincs hatással, de akkor is zavaró, mert csomó apró ilyen hülyeséggel a nagy szabadságérzést másodpercek alatt tiporják porba. Ugyanilyen, a mindegy mit mondok a vége ugyanaz a párbeszédnek felsorolhatatlan sokasága. Pl. Bakát nem lehet otthagyni / kinyírni (krogans must die! :). Vagy: Zaleed faszkodása után shepard látszólag bekeményít, de hamar visszatáncol, kinyírni pedig nem lehet a köcsögöt és utána menteni a munkásokat. Kötelező döntések sora... Sokszor agyrém az is, hogy egy balfék ügyefogyottól megijed szintén kötelezően a karakter. Pl. Ariát úgy vágnám nyakon, hogy 30-at reccsen a gerince, mire a lökés a talpáig ér. Könyörgöm, előtte egy mátriárkát és 5-10 fős aszári kommandós bagázsát vágtuk pofán, akkor egy ilyen takonypóc ne ugráljon már ! Akkor lenne ez valóban RPG ha pl. Aria kinyírása után nézhetnénk, hogy mire jut a Kék-napok a Véres-falkával szemben és menne a hatalmi harc. Vagy pl. a megtalált infó, hogy Garrus (arkangyal) után Aria a következő akinek nekimennek az omega rivális bandái, nem kézbesítése sem hoz változást. Ja, hogy kinyírtuk az összeset, na de könyörgöm ha egyszer muszáj volt, mert így volt scriptelve !!! Nesze neked szabadság!

-Ráadásul a kettő sokkal inkább _csak_ akció játék, mint az első volt... Félő a három még fapadabb lesz, de ettől még akció/tps-nek az év játéka, csak épp semmi köze a szerepjátékokhoz úgy uszkve (szóval ez így csúnya vicc).
#184
MASS EFFECT 2: Végre egy olyan játék győzött, amelyik megérdemli !!!
Tökéletes Bioware!
#183
#173: Először is, köszönöm az értelmes kommentet. Nem, ebben semmi szurkálódás nincsen, végre valaki, aki leírt részletesen rengeteg mindent, és vette a fáradtságot, hogy egy hosszú kommentárt írjon.

Valóban, a Mass Effect meg az Oblivion között ég és föld a különbség. A Mass Effectben valóban a történet-orientáltság az, ami színesíti, az, hogy egy történetnek lehet részese az ember, de kérdem én: azzal hány órát tölt el az ember? Az Oblivion az, ami talán a legjobban hasonlít az asztali szerepjátékra, mert bár a fő küldetésszálnak valóban nulla a mondanivalója, a mellékküldetésekkel, de főleg a modokkal az ember több óra hosszán át elvan, és szinte már ő maga írja a történetet, ami egy teljesen más élmény, mint egy már kész történetnek a részesévé válni. Az sokkal inkább RPG rajongóknak készült, főleg azoknak, akik az asztali szerepjátékon nőttek föl, mert gyakorlatilag ez áll hozzá a legközelebb - még ha nagyon egyedül is érzi magát az ember (az más kérdés, hogy ugye modokkal mennyi mindent hozzá lehet adni: új helyszínek, új kasztok, szinte te magad írhatod a történeted az RPG modokkal, új NPC-k akik segítenek, stb.).

És még egyszer elnézést, ha esetleg elvetettem volna a sulykot. Nem állt szándékomban, csak van egyfajta stílusom, ami amolyan durva humor.
#182
2011re is kb ez lesz az allas :P csak nem Mass Effect 2 hanem 3 :DD
#181
fojeszModerátor
#177: Te meg lassíthatnál picit.