EA: 2011 a digitális eladások éve

Folyamatosan azt halljuk minden irányból, hogy a kiadóknak egyre kevesebb bevételük származik a bolti eladásokból, és egyre több a digitális vásárlásokból. Az Electronic Arts fővezére, John Riccitiello most beavatott mindenkit egy kis titokba, amitől a padlóra került az állunk.

Az, hogy előbb-utóbb a digitális eladások felülmúlják majd a dobozos vásárlásokat, abszolút nem kérdés - legalábbis úgy tűnik, hogy még a sarki fűszeres is tisztában van vele. Mindenesetre a dolog másként hangzik, amikor például az Electronic Arts ügyvezető igazgatója, John Riccitiello beszél a témáról.


"2011 végére a digitális üzleteink messze felülmúlják majd a csomagolt termékeinket, ebben teljesen biztos vagyok. Ráadásul azt hiszem, hogy még arra is találunk majd megoldást, hogy az egyébként csomagolt dolgainkat is eladjuk online, kisebb darabokban, előfizetések és mikrotranzakciók formájában" - nyilatkozta Riccitiello.

A leginkább megdöbbentő dolog azonban csak most jön: "Azok, ahol a legtöbbet keresünk egy-egy felhasználón, az ingyenesen játszható játékaink. Ezeknél ugyanis a játék alapvetően ingyenes, de a játékosok fizethetnek különböző extra szolgáltatásokért. Vannak olyan felhasználóink, akik havonta 5000 dollárt fizetnek nekünk a FIFA Ultimate Teamért, pedig a játék ingyenes. Ezek az apró kis titkaink."

Nem semmi, az egyszer biztos.

14 komment - szólj hozzá!