A játékosok veszélyesebben vezetnek

Nem először kerül elő az az elmélet, mely szerint azok a játékosok, akik rendszeresen nyúznak autóversenyeket és szimulátorokat otthon, általában veszélyesebben vezetnek annak ellenére is, hogy a vezetési képességeik javulnak - ezúttal a Continental tette le a voksát a teória mellett.

A nálunk is megjelenő ingyenes napilap, a Metro londoni változata közölt egy cikket, melynek szerzője a Continental AG német autóipari cég biztonsági szakértőjére hivatkozva arról számolt be, hogy azok az emberek, akik rendszeresen játszanak valamilyen autóversennyel (teszem azt, Need for Speeddel, Gran Turismoval vagy Forzával), azok a való életben veszélyesebben vezetnek.

Ez az elmélet nem először üti fel a fejét, talán már mi is foglalkoztunk vele korábban, azonban mindenképpen érdekes, hogy ezúttal nem brit tudósok bizonygatják az igazukat, hanem egy főleg gumiabroncsokat, fék- és más biztonsági rendszereket gyártó által foglalkoztatott szakértő.

Tim Bailey állítása szerint a játékosok hajlamosabbak átmenni a piroson, kockázatos előzéseket is végrehajtanak, és végül gyakrabban törik össze az autójukat, mivel megszokták, hogy a játékokban nincs igazi következménye a cselekedetüknek. Bevállalósabbak, mondhatnánk, ugyanakkor az efféle húzásaikkal másokat is veszélyeztetnek még annak ellenére is, hogy a játékok révén fejlődhetnek a vezetési képességek.

Ez utóbbi megállapítás egyébként szinte tényként kezelhető, az iRacing bajnoka, Greger Huttu például a Top Gear szervezésében száguldozhatott a Road Atlanta versenypályán  egy együléses versenyautóban, és az eredményei lenyűgözőek voltak - igaz, a fizikai megterhelés már rosszullétet okozott a kollégánál.

37 komment - szólj hozzá!