Gonoszak a közösségi játékok

Legalábbis a Braid atyja nem tartja túl sokra a Facebookon futó közösségi játékok körüli őrületet, sőt, úgy gondolja, hogy egyenesen gonosz és káros dolgok ezek. Ha pedig valaki, akkor az egyik legaddiktívabb indie játék készítője biztosan tudja, hogy miről beszél, de legalábbis van benne valami.

Sokan állunk abszolút értetetlenül a Facebookon hódító FarmVille-szerű játékok hatalmas sikere előtt. Jonathan Blow, a Braid készítője azonban velünk ellentétben még ért is egy kicsit a játéktervezéshez, így ő pontosan tudja mitől döglik a légy, és ennek megfelelően különös utálatot mutat a közösségi játékok iránt.


A legfontosabb problémája, hogy ezek a játékok a barátlistádon élősködnek, a barátaidat használják fel "erőforrásként" ahhoz, hogy előre tudj lépni a játékban. Ez pedig Blow szerint pont ellentétes a közösség és a barátság fogalmával: "Nincs más szó rá, mint az, hogy gonosz. Persze vitatkozhatunk erről, de a 'gonosz' általános megfogalmazása a mai világban, ahol nincsenek már rosszfiúk egy erődben a hegy tetején, az az önzőség és mások kihasználása a saját javadra."

Persze erre a hétköznapi ember sosem fog rájönni, ezt Blow is belátja, mert az okos játéktervezők nagyon ügyesen rejtik véka alá a tényt, hogy a játék a barátaidat használja erőforrásnak. Szóval ne felejtsétek el, amikor egy újabb traktort kértek Facebookon a farmoláshoz, akkor nem csak idegesítőek vagytok, hanem még gonoszak is!

25 komment - szólj hozzá!