Take-Two: ma már a "jó" értékelések is rosszak

  • Írta: fojesz
  • 2011. március 10.
  • Biznisz
Link másolása
A játékok üzleti sikeréhez nem elég, ha az adott cím "jó" értékeléseket kap a sajtótól, a magabiztos eredményekhez és a profithoz magas pontszámok kellenek, fejtette ki a Take-Two vezérigazgatója egy konferencián. Strauss Zelnick szerint nekik van taktikájuk erre.

Bár a sajtó igyekszik úgy értékelni a játékokat, hogy az ítélet végső kimondásakor ne szaladjon meg a ceruza, Straus Zelnick, a Take-Two vezérigazgatója szerint a tesztelők által szép eredménynek gondolt "jó" értékelések lényegében megpecsételik a játékok sorsát, mert manapság egy fejlesztőnek "nem elég, simán jó címeket csinálni".

Egy konferencián Zelnick kifejtette, hogy ma már "a jó értékelések az új rosszak", vagyis ahhoz, hogy a játék ki tudjon törni, nagyon jó pontszámokat kell kapnia. Persze azt is elmondta, hogy a Take-Twonak van erre taktikája: ők nem évente adják ki az új Grand Theft Auto-kat, a Red Dead-játékokat és a BioShockokat, így a kiváló minőséget hosszú ideig fent tudják tartani - nem úgy, mint az Activision, mert ők bezzeg állandóan Call of Duty-znak, meg Guitar Hero-znak.

Tény, hogy az előadás ezen a ponton kicsit önfényezésbe ment át, abban viszont kétségtelenül igaza van Zelnicknek, hogy manapság nehezebb komoly sikereket elérni: nemrég a néhai Bizarre volt munkatársa említette meg, hogy a mai játékokból vagy sikersztori lesz, vagy el fognak tűnni a süllyesztőben - középút nincsen.

A Take-Two szerint az az egyik legnagyobb előnyük, hogy a legtöbb játékuk magas pontszámokat kap, ezért az eladásaik nőnek, a kockázatok csökkennek, ők pedig egyre több nyereséghez jutnak - mondjuk nem is beszélnek a levegőbe, mert a Metacritic tavalyi összesítése alapján átlagosan a cég játékait értékelték a legjobbra a kritikusok.

A kiadó 2010 utolsó negyedében 40,86 millió dolláros profitot termelt, míg egy évvel korábbnan 37,92 millióra futotta nekik. Hozzáállásukat jól jelzi, hogy a BioShock következő része jobb esetben is csak jövőre jelenik meg, a Max Payne 3 még sehol nincsen, s egyelőre a Grand Theft Auto ötödik részéről sincs semmi információ.

12.
12.
alratar
#9: Ha már a CoD-nál tartunk, szvsz sokan ezért a warezolják le inkább a játékot.
11.
11.
3NT3R
Én nagyon bírom őket, van mire felvágniuk.
10.
10.
Bisur1996
na jó... most már kellene ténylég valami korszakalkotó játék.
Nekem mostanában minden jó vagy közepes kategóriának tűnik... nem igaz, hogy nem lehet egy jó 18 órás singlet összedobni. És ne állandóan már arról szóljon hogy: Take out the fuckn enemys.
9.
9.
smash
#8: Ez egy nagyon jó meglátás. A "közhelyes" focis hasonlat pedig a legjobban kifejező a mai helyzetre. Igazából én is inkább a minőségi játékokra hajlok, mert a CoD-ok is lehetnének legendák, de így hogy 5-6 óra a kampány a grafikai motoron meg nem hajlandók változtatni, így lassan elkezdődik a leejtő nekik. A másik része, hogy a játékok korántsem mondhatók olcsónak, így ha egy igen szórakoztató, hosszú időre lekötő szép játékot gyártanak, arra inkább adok ki pénzt mint egy új köntösbe bujtatott tucat játékra.
8.
8.
alratar
Meglátásom szerint Zelnick úrnak igaza van.
Hogy focis berkekben élő közhellyel éljek: "Ma már nem elég, csak a mezeket kiküldeni a pályára."
6.
6.
Berencsit
#4: hát, sok sikert hozzá... xD
5.
5.
Mortis
Legyenek nyugodtak. A nagy nevekhez idő és türelem kell, amit perpillanat birtokol a cég. :)
4.
4.
crazymonkey
Minőségi játékokat a népnek :P Azért remélem a gta 5 öt fut majd a kommodore 64- emen :D
1.
1.
Berencsit
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...