Dead Space-szerű felülettel kísérletezik a BioWare

A Dead Space egyik nagy újdonsága volt, hogy a srácok a Visceralnál a környezetbe integrálták a kezelőfelülelet, a karakterrel kapcsolatos dolgokat pedig hősünk hátára helyezték. A BioWare most azon gondolkodik, ezekből az ötletekből mit tudna felhasználni a Mass Effect 3-hoz.

Ezek szerint nem csak nekem tűnt fel, hogy milyen jó érzés megnyomni minden egyes gombot a Dead Space-ben. Valamiért annyira interaktívnak és hangulatosnak tűnik, ahogy a kezelőfülelet gyakorlatilag beépül a játéktérbe, hogy várható volt, hogy előbb-utóbb egy nagyágyú hasonlóban kezd el gondolkodni. Nos, lehet, hogy a BioWare lesz az első.


"Még mindig azt próbáljuk kitalálni, hogyan tegyünk bele néhány HUD-elemet a környezetbe, úgyhogy hamarosan kiderül, mire jutunk vele" - nyilatkozta Brenon Holmes a BioWare hivatalos fórumain. Azt viszont kizárta, hogy Isaachez hasonlóan Shepard hátára kerüljön például az életerő-információ, ez ugyanis nem kifejezetten működne, amikor fedezékről-fedezékre nyomulsz. Gyakorlatilagilag nem látnál belőle semmit.

Nem csak a felhasználói felületen igyekeznek javítani a fejlesztők, hanem az ellenfelek felismerhetőségén is: "A Mass Effect 3 fejlesztésének kezdetén egymás mellé raktuk a Mass Effect 2 ellenfeleinek sziluettjeit, és elég érdekes dolgok derültek ki ebből. Nagyon nehéz megkülönböztetni az egyes ellenféltípusokat pusztán a külső vonalaik alapján."

A megkülönböztetés pedig fontos, s a BioWare célja, hogy a Mass Effect 3-ban már a külső alapján el lehessen dönteni, hogy az adott ellenfél várhatóan mit fog csinálni, milyen fegyvere van, s milyen taktikát kell a játékosnak alkalmaznia ellene.

15 komment - szólj hozzá!