Crytek: 8 GB memória kell az új konzolokba

  • Írta: InGen
  • 2011. április 17.
  • Érdekesség
Link másolása
Habár a következő generációs konzolok valószínűleg még valahol a tervezési fázisban leledzenek, a fejlesztők szeretik megmondani a Microsoftnak és a Sonynak, hogy milyen hardvert kellene kiadniuk. Most a Crytek programozója közölte "kívánságát" a játéksajtóval.

Persze a PC-kben használt memória mennyiségét nem lehet egy az egyben összehasonlítani a konzolokéval, hiszen utóbbi esetében például az operációs rendszer s az egyéb programok nem foglalnak le kapásból fél gigabájtot, ettől függetlenül azért manapság az Xbox 360 és a PlayStation 3 által használt 512 MB DDR3 RAM nem kifjezetten sok, főleg, hogy ezen a rendszernek és a grafikának is osztoznia kell, míg manapság már a modern grafikus kártyák önmagukban legalább 1 GB memóriával érkeznek.


A Crytek grafikusmotor-programozója, Tiago Sousa szerint jelenleg ez a leginkább zavaró tényező a konzolokra történő fejlesztés során: maga a hardver jó, és a teljesítmény-profilozásra használt Xbox 360 PIX és PS3 GPAD szintén remek, s ezektől Sousa szerint sokat tanulhatnának a PC-s hardverfejlesztők. A programozó még dicsérte mindkét konzolplatform kiváló dokumentációját, a rendelkezésre álló fejlesztőeszközök használhatóságát és kiforrottságát, aminek köszönhetően minden cseppett ki tudnak sajtolni a fix hardverből.

Sousa ezért a következő konzolgenerációban sokkal több memóriára számít: "A memória mennyisége jelenleg elég kevés, és a grafika szempontjából ez most a legnagyobb visszafogó tényező. A következő generációs gépekben legalább 8 GB-ot szeretnék látni."

77.
77.
CJgabor
#60: elég a BF3-met említeni... várjunk csak az hülyére lesz butítva konzolon^^
76.
76.
CJgabor
#37: már a neved sokatmondó.... fanboy... elég már a fanboykodásból, azt se tudod miről beszélsz. még hogy crysis 2 ugyanolyan egy erős pcn mint ps3mon xDD tegnap toltam crysis 2-t és gta4-et konzolon. sokkal rondább mint 1 ismerősöm közép-felső kategóriás pc-jén....
@utahl2 most mi ez a nagy "a mai játékok nem hazsnálnak bla bla bla" kommentáradat? kia szart érdekelnek a mai játékok?:D ne értsetek félre, én csak azt mondom h pont ezt beszélték korábban is: mijen király h NEM KELL FEJLESZTGETNI félévente, nem kell CSERÉLGETNI, sok évet kihúz... pont ez a lényege a 8gb ramnak -.-"
75.
75.
CJgabor
#25: öööööö... már megbocsáss, de... ugyanolyan? XDDD te játszottál már high end pcn? de tudod mit, elég egy középkategóriás pc-t is említenem.... tegnap játszottam GTA4-et xboxon és vmi eszméletlen ronda egy közép-felső v felsőkategóriás pc-hez képest. a többi játék meg azért ugyanolyan a platformokon mert a konzol verzió butított változatát portolják pc-re.... a BF3 viszont ütni fogja a konzolt (sorry a sokszoros egymás utáni kommentért XD)
74.
74.
CJgabor
#23: 1 vagy 2? az meg már nagyon kevés.... én szerintem kicsit sem baj az a 8 GB. valóban rengeteg de nem fél évre terveznek vele.... sztem 4 alá nem kéne menniük. ha új pc-m lesz én is 6-8at veszek bele:D
73.
73.
CJgabor
#10: egyet értek. nagyon be szeretnék szerezni egy erős PC-t, de ha egy mégerősebb nextgen konzol megjelenik, azt fogok venni. miért? mert, igaz, nem lehet tuningolni a konzolt, de nincs is rá szükség. valóban, x év múlva már megint a pc-k lesznek jóval erősebbek, de arra megint kijön egy szintén erős konzol... eközben a pc-sek meg már 3szor fizettek extra manit hogy fejlesszék gépüket.... de a dedikált szerverek, a minecraft, xfire stb meg hiányozna:D mert a legtöbb gamer haverom pc-s... majd eldől, egyelőre még a pc felé hajlok
72.
72.
dareal
#71: mert konzolon minden játék tele van tartalommal. ugyan :)
71.
71.
Raam989
#63: "a konzolosok nagy része"
Birkának nézek én ki? :)
Jó helyen van az a buta Crysis a PC-n... Szép, meg minden, de nekem a grafikánál több kell egy játéktól. Mondjuk tartalom a grafika mögé...
70.
70.
tabu3x
Lehet, h a 8Gb elsőre hallásra soknak tűnik, de figyelembe véve, hogy a kb. két év múlva megjelenő következő konzol generáció kb. nyolc évig kell, hogy helytálljon, már nem is tűnik irreálisan soknak.
Most még azt sem tudni pl., h a 3d milyen irányba fog fejlődni. Anélkül, h erről most vitát nyitnánk, továbbá elmerülnénk a részletekben, azt azért mindenki beláthatja, h 3d-hez legalább 2x, de akár 4x annyi képpont generálása is szükséges lehet, mint amennyi a tv natív felbontása, amihez nemcsak a jelenlegi RAM, hanem persze a számítási kapacitás is édeskevés. Afelől pedig senkinek ne legyen kétsége, hogy a 3d idővel felfut.
Azt is látni kell, h jelenleg a legtöbb játék nem megy full hd-ben, amiben egyértelműen ludas a szűkös memóriakeret is. És amit látunk, mégcsak nem is a játékokok natív felbontása, mert az bizony néha meghökkentően alacsony.
Szóval, akárhogy is nézzük, kell az a RAM.
69.
69.
Meglepődnék ha 8 gb ram-al menne bármelyik konzol is, amikor pont ez volt az első amin spórolni próbáltak amikor le akarták nyomni a jelenlegi konzolok árát :)))

Sokkal inkább tartom valószínűnek egy 512 / 1024 mb _exkluzív_ videó és 1-2 gb rendszermemóriát (esetleg 4gb osztott rendszer / videó (mint manapság)).
A vicc az, hogy processzor szempontjából nincs semmi baj a mai konzolokkal, a szűk keresztmetszet a memória és a videokártya. Ha okosan akarnak fejleszteni akkor nem kötik meg a programozók kezét egy fix. GPU-val, inkább csinálnak egy Többmagos, többfunkciós gpgpu-ötvözetet, mert akkor pusztán processzor erővel lehet grafikai újdonságokat előállítani és nem korlátoz a fix render képessége, mint most!

A ps4 legnagyobb baja is pont az, hogy hiába van ott egy kvázi kihasználatlan cpu erő, nem tud rásegíteni a gpu-ra. Fordított irányban egy mai dx11-es kártyán ez már működik, valami ilyesmi lesz a next-gen és nem a töménytelen memória!
68.
68.
#67: Persze, hogy HD ready TV-n is érnek valamit, sőt sokat.
Pontosan azt csinálja/-ják, amit a videóban láthatsz a Mass Effect PS3-as verziójánál.
Full RGB (vagyis színek), mélyebb színek, nagyobb kontraszt.

Nem hiszem, hogy csúnyább lett tőle a játékod, mert akkor a Mass Effect-nél is ilyen lenne. Nálam pont hogy sokkal szebb a szín, például a piros.

Rakj ki egy HD ready hátteret az XMB-re, és lehetőleg piros, fekete színű legyen, és meglátod, hogy sokkal szebb lesz a PS3 színkeverése.
67.
67.
Goofey84
#56: Figyu! Ezek a beállítások hd ready tv-n is érnek vmit? Bekapcsoltam és kipróbáltam úgy a crysist, de mintha csúnyább lenne tőle! Egyáltalán mit csinálnak azok a bekapcsolható dolgok?
66.
66.
Tacskoexe
#58: Az utolsó bekezdést aranyba kellene foglalni.
65.
65.
hedzsooo
Ja, a cimhez meg annyit, h pont 8 Gb DDR 2 RAM, azaz fizikai memoria van a PC-emben, ezert is akadtam meg ennel a cikknel, mondjuk jatekok nem is hasznaljak ki meg sajnos. Az osszes, altalaban jatekok alatt is hasznalt kisebb alkalmazasokkal es az op.rendszerrel eggyutt is 4 Gb fele nem ment meg azt hiszem a memoria hasznalata. Mondjuk video szerkesztonel jol jon 1 kis extra memoria. Kepszerkesztom viszont ugy tunt, h inkabb csak a videokarim memoriajat szereti, igenyli. Jatekok teren remelem az uj generacios konzolok eljovetelevel mar tobbet kihoznak a jatekok keszitoi a PC-es hardverekbol is, pl. 8 Gb RAM-bol..., v. 1db GTX580-as VGA-abol... Bar, nekem ugy tunt, h a tobbmagos procit ( nalam 4 magos ) mar szepen kihasznalja a legtobb uj jatek, sot meg a durvabb VGA-t is ( mondjuk az erosebb VGA video-memoriajat meg nem igazan, de majd pl. a RAGE a mega-texturaival mar biztosan szepen kifogja hasznalni azt is ), legkevesbe van kihasznalva szerintem viszont a RAM, a fizikai memoria a PC-eknel, pedig tokre szeretem, ha pl. mint a Gothic-ot, csak 1-szer tolt be jatek, aztan jatek kozben, menet kozben tortenik ez, persze ehhez sok fizikai memoria is kell. Am sokkal jobb, mint pl. a Dragon Age-ben, h toltogetessel megszakad a jatek, megha csak rovidke idore is...
64.
64.
hedzsooo
"Persze a PC-kben használt memória mennyiségét nem lehet egy az egyben összehasonlítani a konzolokéval, hiszen utóbbi esetében például az operációs rendszer s az egyéb programok nem foglalnak le kapásból fél gigabájtot," - Meg ha csak fel Gb-ot foglalna. XP-enel lehet, h csak fel gigabajtot. Windows 7 64-bit-nel mar joval tobbet, plane, ha a rendszer mellett futtatunk 1-2 allando progit, pl. anti-virus es 1-2 kommunikacios progi, pl. Steam, MSN, Skype, aztan nalam jatekok mellett mindig fut 1-2 bongeszo ablak, + a FRAPS is. ;-)

Amugy en PC-es vagyok, de nem vagyok megrogzott PC-es es semmi bajom nincsen a konzolokkal, en is kivancsi vagyok, erdekelnek a technologiai ujitasok, h pl. mit hoznak majd ki az uj generacios konzolokbol, mire lesznek kepesek..., egyenlore viszont szamomra a PC az idealis jatekokhoz is. :-)
63.
63.
princeps27
#61: Maradjon a PCnél? Ja, amikor kijött a crysis1, a konzolosok nagy része sírt egy multiplatform crysis2 után.
62.
62.
Dresa
#58: +1!!
köszi igy már nem is kell végigolvasnom ,megspóroltál nekem egy pár idegesítő percet :)
61.
61.
Raam989
A Crytek maradjon csak a PC-nél, mint fejlesztési platform. Az, hogy ők nem tudnak normálisan programozni konzolra, az egyéni szociális problémájuk. Meg lehet nézni, hogy mit produkálnak a konzolokra berendezkedett cégek. Uncharted, God of War, Heavy Rain, Infamous és társaik. (nem, nem csak PS3-as címekre gondolok itt, csak ezek jutottak eszembe elsőre)
Én igazából azt mondom, hogy a jelenleginél egy picivel erősebb vas kéne a konzolokba (csak annyival, hogy ne legyenek belassulások, akadozások, stb.), a grafika maradhatna a jelenlegi szinten, így a fejlesztőket lehetne kicsit ösztönözni arra, hogy ne a grafikájukkal, hanem a tartalmukkal tűnjenek ki a tömegtermékek közül...
60.
60.
Pain
#59: Látod sztem meg igenis elcseszték a konzolos verziókat. Miért is akad meg? Nem hinném, hogy a gép hibája. Meg kell nézni, hogy muzsikál egy Killzone 3 3D-ben. Ha azt bírja a PS akkor ezt is kéne. Nem olyan hűdenagy durranás a Crysis 2 grafikája, mint ahogy a drága Crytek állította. Majd figyeljük csak meg a Gears of War 3-at vagy az Uncharted 3-at hogy odaver még a jelenlegi legszebbeknek is!!
59.
59.
princeps27
#51: Szerintem már megtanult optimalizálni, ebből a szempontból a Crysis2-t egy rossz szó nem érheti. Ahol konzolon megakadt(úgy hallottam van ilyen robbanásoknál), ott már a hardver a szűk keresztmetszet.
58.
58.
mephi
#57: Jöjjön pár dolog, mert ettől a sok "okosságtól" már agymenésem van.
Először is mindenki azzal játszik, amivel akar. Unalmas azt olvasni mindig pár embertől, és persze ezek visszatérő emberek, hogy ezerrel bizonygatják, hogy az ő platformuk (és itt tök mindegy melyik) a jobb... Unalmas olvasni, hogy pár okos ember egyfolytában azt írja, hogy melyik olcsóbb, melyik drágább. Szerintem aki ilyenekért fizet, el tudja dönteni, hogy mire akar áldozni és mennyit. Nem hinném, hogy öregedő fejemmel bárkinek a tanácsára rászorulnék, hogy elmagyarázza, hogy mit kellene nekem vennem.

Crysis 2. Ha beledöglesz is, és ezer videót megnézel akkor is PC-n fog a legjobban kinézni, főleg ha megjön a DX11-es patch. Elárulom, hogy egyre több ilyen játék fog jönni, ahol ez lesz a helyzet. Nincs ezzel semmi gond, elértük a konzolok teljesítményhatárát, ennyi fér ki belőlük, persze még egy-két apró finomítás még belefér, de lassan kifulladnak a konzolok. (Most ne menjünk bele, hogy melyik fog hamarabb kifulladni...)

Azok, akik szapulják a konzolokat, azt üzenem, hogy konzolon kényelmesebb játszani, több játék jelenik meg és több is fog. Imádok konzolon játszani.
Azok, akik a PC-t szapulják, azoknak üzenem, hogy a hardver rész továbbra is innen fog jönni, és ez viszi előrébb a konzolokat is.
Kellemes játékot mindenkinek!
57.
57.
#56: javítás
Szerintem itt valaki, nagyon jól állítgatta a HDMI-n a színt. De nem csak a szint! Ha jól tudom, mind a PS3-as verzió mind az X360-as verzió ugyanakkora felbontásban megy. Itt a tárgyilagos összehasonlító tesztben valahogy mégis a PS3-nál nagyobb minden, ergo kisebb felbontásban fut a PS3-as verzió!
56.
56.
#55: Nem tudom, nekem ez a FORRÁS, ez az összehasonlító teszt, enyhén szólva gyanús. Mert amikor a PC vs. Xbox360 van, akkor a PC-n nagyobb a kontraszt, de mikor a PS3 vs X360 jön, akkor meg a PS3as verza olyan bénának tűnik, mint amikor a PC-hez képest mutatták az X360-at!

Szerintem itt valaki, nagyon jól állítgatta a HDMI-n a színt. De nem csak a szint! Ha jól tudom, mind a PS3-as verzió mind az X360-as verzió ugyanakkora felbontásban megy. Itt a tárgyilagos összehasonlító tesztben valahogy mégis a PS3-nál nagyobb minden, ergo kisebb felbontásban fut.

Ezt el is lehet érni az XMB-n keresztül, a felbontás lebutításával.

A színeket is jól be kell állítani a PS3-nál, különben bukta!
Erre egy példa:
http://www.youtube.com/watch?v=Mqh45N9BYeU

Ezt sasoljátok, mennyire nem mindegy a PS3-nál, hogyan van beállítva.
55.
55.
#54: Ez az "Ég és Föld" duma nekem nem jött be, se LE:)))
54.
54.
#48: Erre gondolsz?
http://www.youtube.com/watch?v=7Gj6fgnMvQw

Mert itt tényleg szebb a PC-s változat összességében, mint az Xbox 360-as változat. Valahol sokkal szebb (gondolom DX11-el megy, Full Grafikán), de valahol csak egy picivel szebb a PC-s változat.

Megmondom összességében, nekem, 90 %-kban a PC-s szebbnek tűnt, de valahol a konzolos (Xbox-os) verzió jobban tetszett.

Ettől függetlenül, egy konzol jobb választás, mint egy PC, mert kb 4-5 Xbox 360 árából tudsz egy ilyen erőművet összerakni, ami így adja vissza a grafikát PC-n. És minőségben meg nincs 4-5-szörös különbség a PC javára.
53.
53.
dareal
#44: hát ezt nagyon benézted, ég és föld a difi. pc javára.
amúgy meg egyáltalán nem baj, ha még sok is. abból baj nem lehet, ellenben ha kevés, no abból már igen. (főleg, hogy nem egy vészes beruházásról van szó)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...