A Valve még nem akar új Source motort

  • Írta: fojesz
  • 2011. május 14.
  • Érdekesség
Link másolása
A Valve még mindig nem akar új Source motort fejleszteni, noha az engine nem éppen mai csirke. Nagy gondolatokat nem kell keríteni a dolog mögé, a cég szerint mindössze arról van szó, hogy nagy feladat lenne új kódot készíteni, sokkal jobban tudnak haladni, ha inkább fokozatosan fejlesztik a régit.

A Source motor még 2004-ben debütált, először a Counter-Strike: Source és a Half-Life 2 mutatta meg a képességeit. A nagy rivális Doom III engine-jével szemben a Source-nak óriási előnye volt, hogy sokkal élethűbb karakterekkel és arcmimikával rukkolt elő, továbbá a nagyobb, szabad területek megjelenítése sem okozott gondot neki.

Mára viszont a hétéves motor sok tekintetben elavult, s bár a Portal 2 még mindig ezt az engine-t használta, ez meg is látszott a grafikán, ahogy azt Zoenn mester is kifejtette a tesztjében, abszolút jogosan. A Valve ennek ellenére még mindig nem áll neki a Source Engine 2 fejlesztésének, ezt maga Gabe Newell árulta el a Develop magazinnak.

Newell szerint ugyanis sokkal egyszerűbb számukra fokozatosan frissíteni és javítani a motort ahelyett, hogy egy vadi új engine-t írnának, már csak azért is, mert a kód stabil marad, ami óriási előnyt jelent. A Valve elnöke azt is kijelentette: ha aggályaink lennének, várjuk meg a DOTA második részét, ott majd megmutatkozik, hogy mi mindent ki lehet még hozni a Source-ból.

Newell továbbá nem volt hajlandó belemenni abba a témakörbe, ami a Valve és az Epic Unreal motorja közti licencháborút boncolgatja. Nem meglepő, hogy az Unreal Engine 3 sokkal több fejlesztőt érdekel, ezt a licencprogramot az Epic tudatosan szorgalmazza, a Valve-ot pedig nem foglalkoztatja különösebben ez a lehetőség. Mint mondta, örülnek, ha egy stúdió használni akarja a Source-ot, de nem akarnak betolakodni az Epic mellé. Eddig kevés csapat használta a motort, de Newell szerint az engine a jövőben vonzóbb lehet a külső fejlesztők számára, elvégre az most már PS3-as verzióval is rendelkezik.

29.
29.
Ez megint egy nesze neked semmi, fogd meg jól hír :)

Pár apró dolog viszont szúrja a szemem: Az objektum orientált, moduláris programfejlesztés (professzionális, modern programozás), pont erről szól amit a Valvesok nyilatkoztak: Egy bármilyen program moduláris fejlesztése mindig kevesebb hibalehetőséggel és energia ráfordítással jár, mint újra és újra megírni kvázi ugyanazt a kódot.

A grafikai látvány pedig nagyobb mértékben függ a designerek és modellerek valamint a textura grafikusok munkáján, mint az enginen. A fizika igen, de azt, mint modult sokkal egyszerűbb fejleszteni, mint újraírni indokolatlanul az egész enginent. Alapvetően egyébként egyetlen U3-as játékban nincs olyan minőségű jármű "szimuláció", mint a HL2-ben. Az összes fapados trehányság ahhoz képest, úgy mellékesen... :)

Az effektek / shaderek, meg csak minimális mértékben kódfüggőek, hiszen azokat a GPU számára emészthető hlsl illetve inkább shader assembly nyelven írják, az engine csak feltölti azokat és inicializálja a változókat. Ezek megint nem indokolják a teljes engine-rebootot! Egy újragondolt karakter animáció esetén is csak az adott osztályt kell megreformálni, resource-sortban meg eddig is az egyik legjobb volt (hiszen már 2004-ben képes volt akkora tereket gond nélkül kezelni). De ez megint csak egy modul a sok közül amit lehet fejleszteni...

Egyébként mit gondoltok az Unreal3 miért olyan sikeres ? Ugyanazt az utat járják, mint a Valve, folyamatosan fejlesztik, bővítik, nem rebootolnak állandóan !!!
28.
28.
vmiki88
#26: megértettem, de ha ilyen ütembe folyik az EP 3 is egy Duke Nukem Forever szintű fejlesztési ciklussal fog elkészülni (smiley sor: :P xP ;) )
27.
27.
Berencsit
#17: hát igen... de az sajna még messze van. ;)
26.
26.
Hubert Cumberdale
#25: Szerintem olvasd el még egyszer (vagy többször) amit írt, mert úgy látom nem értetted meg ;)
25.
25.
vmiki88
#23: először az Ep3-nak kéne megjelennie, még hogy HL3 D: pffffffffffffffffffffffff
24.
24.
vmiki88
#1: csak egy valamiről feledkezel meg, hogy rengeteg mód készül source enginenel
23.
23.
ZeaL
Szerintem a Valve még erre a széttuningolt motorra fogja kidobni a HL Ep3-at mintegy lezárásként és egyből be is jelentik, hogy a HL3 megkapja az új motort.
22.
22.
Józsi_Doe
Jó ez a source motor még. A tárgyak Fizikájának tekintetében máig verhetetlen.
21.
21.
adye
Gabe nagyon megszerette a PS3-mat... És teljesen másképp áll az egész konzolvilághoz mint pár éve. Talán szeretne már az új konzolgenerációra motort fejleszteni?
20.
20.
l4cyk4
#19: A Source gyönyörű grafikai és fizikai elemeket felvonultató engine volt anno, az viszont tény, hogy a legfrissebb grafikai motorok mellett labdába sem rúghat! KELL A SOURCE ENGINE 2!!!
19.
19.
herlius
Nem jó hír:( A grafika ugyan nem minden, de borzasztóan sokat tud dobni egy jó játék hangulatán. Lehet jó játékot csinálni gyengébb grafikával is, de ezt nagyobb kreativitással és más hangulati elemekkel kell kompenzáld. Az igazán nagy klasszikus FPS-ek viszont szinte kivétel nélkül drasztikus javulást hoztak a grafikai megjelenítésben is. Nem rossz a Source (mondjuk nekem sosem tetszett), de a Portal 2 bizony keményen megmutatta a korlátait.
18.
18.
Hubert Cumberdale
#13: Azért nem tom mér kell lebuzizni azokat, akiknek számít a grafika. Azér mert neked nem számít, az nem azt jelenti, hogy te vagy a fasza gyerek, mi meg a balherék! Az megint más, hogy a grafikája alapján ítél meg valaki egy játékot. Én Azért csípem a crysist mert kajak odavarázsol a trópusi szigetre, és egy szar grafikával valljuk be nem lett volna ekkora szám. De ezzel szemben még a farcry 1-et is néha előveszem mert nagyon csíptem a hangulatát, pedig az nem igen varázsolt sehova. Na meg nemrég toltam ki a hl1-et is, pedig az minden csak nem "szép grafika". Szóval az, hogy "gafikabuzi" valaki, attól lehet többre értékel egy gammát mint a magadfajta fikamajsztrók.
17.
17.
Mortis
Csak idő kérdése. Túl sok pénzt hoz nekik a Steam. Ha kissé realizálódik a bankszámlájukon tárolt nullák száma, máris elfog kezdődni az új motor fejlesztése. ^^
16.
16.
JcGross
#13: Úgy helyből? Witcher 2. És a Scource motor igenis régi és elavult. Én személy szerint ki nem állhatom. Viszont amire felkaptam a fejem, az az a kijelentésük, hogy ha folyamatosan bővítik az stabilabb mint egy teljesen új motort építeni. Nem vagyok nagyon képben ilyen dolgokban, de nekem nagyon olyan érzésem van, hogy ez épp fordítva igaz. De kijavíthattok, ha tévedek.
13.
13.
biohazard rex
lehet elavult, de azt elfelejti az ember hogy nagyon könnyű moddolni ami elég nagy előny. Ami nagyon zavar hogy mi a szép grafika? crysis 1-2? attól függ mit vesz az ember "szépnek"? másik pedig hogy képesek 10-en akárhány órás kampányt kreálni mert nem foglal sok helyet a source!
valaki mondana nekem a crysison kivűl olyan NAGYON szép játékot? mert minden játékra azt mondjátok hogy ilyen sz*r meg olyan sz*r a grafika WTF!? sok grafika b*zi
11.
11.
mdr88
Ez az "új motor=gépcsere" akkora #&@!?... Hogy miért szidják a Source engine-t? Mert hét éve amikor "megelőzte a korát" valóban egy pöpec motor volt ami kis gépeken is jól teljesített... de ugye eltelt az a hét év és eközben megjelent jó néhány grafikai újdonság, amit a Source nem foglal magában nem is beszélve, hogy a fizikai része kb. kimerül abban, hogy amit leejtünk az leesik. El kell fogadni ez a motor elavult.
10.
10.
Stranger666
#7: Igen, ha ez a hír igaz és nem csinálnak suttyomban egy motort akkor Freeman sorsáról vagy 10 évig megint nem hallunk... nem értem miért nem csinálják az ep3-at...
9.
9.
Netsu
#2: Az új motor nem egyenlő a gépcserével. :) Egy motort meg lehet írni optimalizáltan is. :)
8.
8.
Sun9us
Én szeretem, a Source-ot, mivel gyenge gépeken, is röccenés mentesen csinál viszonylag szép grafikát. Az viszont, teljesen igaz, hogy elavult, és ha nagyot akarnak durrantani valamilyen elkövetkező játékukkal, akkor teljesen új motort kell csinálniuk. (A Portal 2-nek szerintem megfelelt, a source, ugyanis az a játék nem igazán a csilli villi grafikáról szólt.)
7.
7.
falselight
szerintem így egy időre le kell mondanunk a hl3-ról, mert nem hinném, hogy a source-szal szeretnék kiadni.
6.
6.
adriano28
minek az majd 20 év múlva
5.
5.
pjoco
Amúgy meg itt meg lehet nézni Source motoros játékok listája:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Source_engine_games
4.
4.
pjoco
Left4Dead-et kihagytátok! Van azért bőven Source motoros játék!
3.
3.
Hubert Cumberdale
A dark messiah of might and magic is azt használta asszem.
De bekaphatják azért most már. Ez milyen idegesítő, hogy minden hétre jut a valve-tól egy "mivel sok pénzünk van, nem kaptok lóf@szt se" hír.
2.
2.
GhostDog24
Komolyan mondom nem értem hogy miért szidják a Source motort hogy elavult...sztem meg amikor kiadták, akkor előzte meg a korát, megasztán miért kéne EGY új játék miatt egy egész gépet vennem, mert nem futtatja el a mostani gépem a legalacsonyabb grafikán mert új motorja van -.-" ?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...