A Valve még nem akar új Source motort

A Valve még mindig nem akar új Source motort fejleszteni, noha az engine nem éppen mai csirke. Nagy gondolatokat nem kell keríteni a dolog mögé, a cég szerint mindössze arról van szó, hogy nagy feladat lenne új kódot készíteni, sokkal jobban tudnak haladni, ha inkább fokozatosan fejlesztik a régit.

A Source motor még 2004-ben debütált, először a Counter-Strike: Source és a Half-Life 2 mutatta meg a képességeit. A nagy rivális Doom III engine-jével szemben a Source-nak óriási előnye volt, hogy sokkal élethűbb karakterekkel és arcmimikával rukkolt elő, továbbá a nagyobb, szabad területek megjelenítése sem okozott gondot neki.

Mára viszont a hétéves motor sok tekintetben elavult, s bár a Portal 2 még mindig ezt az engine-t használta, ez meg is látszott a grafikán, ahogy azt Zoenn mester is kifejtette a tesztjében, abszolút jogosan. A Valve ennek ellenére még mindig nem áll neki a Source Engine 2 fejlesztésének, ezt maga Gabe Newell árulta el a Develop magazinnak.

Newell szerint ugyanis sokkal egyszerűbb számukra fokozatosan frissíteni és javítani a motort ahelyett, hogy egy vadi új engine-t írnának, már csak azért is, mert a kód stabil marad, ami óriási előnyt jelent. A Valve elnöke azt is kijelentette: ha aggályaink lennének, várjuk meg a DOTA második részét, ott majd megmutatkozik, hogy mi mindent ki lehet még hozni a Source-ból.

Newell továbbá nem volt hajlandó belemenni abba a témakörbe, ami a Valve és az Epic Unreal motorja közti licencháborút boncolgatja. Nem meglepő, hogy az Unreal Engine 3 sokkal több fejlesztőt érdekel, ezt a licencprogramot az Epic tudatosan szorgalmazza, a Valve-ot pedig nem foglalkoztatja különösebben ez a lehetőség. Mint mondta, örülnek, ha egy stúdió használni akarja a Source-ot, de nem akarnak betolakodni az Epic mellé. Eddig kevés csapat használta a motort, de Newell szerint az engine a jövőben vonzóbb lehet a külső fejlesztők számára, elvégre az most már PS3-as verzióval is rendelkezik.

29 komment - szólj hozzá!