A Valve még nem akar új Source motort

A Valve még mindig nem akar új Source motort fejleszteni, noha az engine nem éppen mai csirke. Nagy gondolatokat nem kell keríteni a dolog mögé, a cég szerint mindössze arról van szó, hogy nagy feladat lenne új kódot készíteni, sokkal jobban tudnak haladni, ha inkább fokozatosan fejlesztik a régit.
  • Írta: fojesz

Kommentek

#29
Törölt felhasználó
Ez megint egy nesze neked semmi, fogd meg jól hír :)

Pár apró dolog viszont szúrja a szemem: Az objektum orientált, moduláris programfejlesztés (professzionális, modern programozás), pont erről szól amit a Valvesok nyilatkoztak: Egy bármilyen program moduláris fejlesztése mindig kevesebb hibalehetőséggel és energia ráfordítással jár, mint újra és újra megírni kvázi ugyanazt a kódot.

A grafikai látvány pedig nagyobb mértékben függ a designerek és modellerek valamint a textura grafikusok munkáján, mint az enginen. A fizika igen, de azt, mint modult sokkal egyszerűbb fejleszteni, mint újraírni indokolatlanul az egész enginent. Alapvetően egyébként egyetlen U3-as játékban nincs olyan minőségű jármű "szimuláció", mint a HL2-ben. Az összes fapados trehányság ahhoz képest, úgy mellékesen... :)

Az effektek / shaderek, meg csak minimális mértékben kódfüggőek, hiszen azokat a GPU számára emészthető hlsl illetve inkább shader assembly nyelven írják, az engine csak feltölti azokat és inicializálja a változókat. Ezek megint nem indokolják a teljes engine-rebootot! Egy újragondolt karakter animáció esetén is csak az adott osztályt kell megreformálni, resource-sortban meg eddig is az egyik legjobb volt (hiszen már 2004-ben képes volt akkora tereket gond nélkül kezelni). De ez megint csak egy modul a sok közül amit lehet fejleszteni...

Egyébként mit gondoltok az Unreal3 miért olyan sikeres ? Ugyanazt az utat járják, mint a Valve, folyamatosan fejlesztik, bővítik, nem rebootolnak állandóan !!!
#28
#26: megértettem, de ha ilyen ütembe folyik az EP 3 is egy Duke Nukem Forever szintű fejlesztési ciklussal fog elkészülni (smiley sor: :P xP ;) )
#27
#17: hát igen... de az sajna még messze van. ;)
#26
#25: Szerintem olvasd el még egyszer (vagy többször) amit írt, mert úgy látom nem értetted meg ;)
#25
#23: először az Ep3-nak kéne megjelennie, még hogy HL3 D: pffffffffffffffffffffffff
#24
#1: csak egy valamiről feledkezel meg, hogy rengeteg mód készül source enginenel
#23
Szerintem a Valve még erre a széttuningolt motorra fogja kidobni a HL Ep3-at mintegy lezárásként és egyből be is jelentik, hogy a HL3 megkapja az új motort.
#22
Jó ez a source motor még. A tárgyak Fizikájának tekintetében máig verhetetlen.
#21
Gabe nagyon megszerette a PS3-mat... És teljesen másképp áll az egész konzolvilághoz mint pár éve. Talán szeretne már az új konzolgenerációra motort fejleszteni?
#20
#19: A Source gyönyörű grafikai és fizikai elemeket felvonultató engine volt anno, az viszont tény, hogy a legfrissebb grafikai motorok mellett labdába sem rúghat! KELL A SOURCE ENGINE 2!!!
#19
Nem jó hír:( A grafika ugyan nem minden, de borzasztóan sokat tud dobni egy jó játék hangulatán. Lehet jó játékot csinálni gyengébb grafikával is, de ezt nagyobb kreativitással és más hangulati elemekkel kell kompenzáld. Az igazán nagy klasszikus FPS-ek viszont szinte kivétel nélkül drasztikus javulást hoztak a grafikai megjelenítésben is. Nem rossz a Source (mondjuk nekem sosem tetszett), de a Portal 2 bizony keményen megmutatta a korlátait.
#18
#13: Azért nem tom mér kell lebuzizni azokat, akiknek számít a grafika. Azér mert neked nem számít, az nem azt jelenti, hogy te vagy a fasza gyerek, mi meg a balherék! Az megint más, hogy a grafikája alapján ítél meg valaki egy játékot. Én Azért csípem a crysist mert kajak odavarázsol a trópusi szigetre, és egy szar grafikával valljuk be nem lett volna ekkora szám. De ezzel szemben még a farcry 1-et is néha előveszem mert nagyon csíptem a hangulatát, pedig az nem igen varázsolt sehova. Na meg nemrég toltam ki a hl1-et is, pedig az minden csak nem "szép grafika". Szóval az, hogy "gafikabuzi" valaki, attól lehet többre értékel egy gammát mint a magadfajta fikamajsztrók.
#17
Csak idő kérdése. Túl sok pénzt hoz nekik a Steam. Ha kissé realizálódik a bankszámlájukon tárolt nullák száma, máris elfog kezdődni az új motor fejlesztése. ^^
#16
#13: Úgy helyből? Witcher 2. És a Scource motor igenis régi és elavult. Én személy szerint ki nem állhatom. Viszont amire felkaptam a fejem, az az a kijelentésük, hogy ha folyamatosan bővítik az stabilabb mint egy teljesen új motort építeni. Nem vagyok nagyon képben ilyen dolgokban, de nekem nagyon olyan érzésem van, hogy ez épp fordítva igaz. De kijavíthattok, ha tévedek.
#13
lehet elavult, de azt elfelejti az ember hogy nagyon könnyű moddolni ami elég nagy előny. Ami nagyon zavar hogy mi a szép grafika? crysis 1-2? attól függ mit vesz az ember "szépnek"? másik pedig hogy képesek 10-en akárhány órás kampányt kreálni mert nem foglal sok helyet a source!
valaki mondana nekem a crysison kivűl olyan NAGYON szép játékot? mert minden játékra azt mondjátok hogy ilyen sz*r meg olyan sz*r a grafika WTF!? sok grafika b*zi
#11
Ez az "új motor=gépcsere" akkora #&@!?... Hogy miért szidják a Source engine-t? Mert hét éve amikor "megelőzte a korát" valóban egy pöpec motor volt ami kis gépeken is jól teljesített... de ugye eltelt az a hét év és eközben megjelent jó néhány grafikai újdonság, amit a Source nem foglal magában nem is beszélve, hogy a fizikai része kb. kimerül abban, hogy amit leejtünk az leesik. El kell fogadni ez a motor elavult.
#10
#7: Igen, ha ez a hír igaz és nem csinálnak suttyomban egy motort akkor Freeman sorsáról vagy 10 évig megint nem hallunk... nem értem miért nem csinálják az ep3-at...