Nem lesz közelharc a Fable: The Journeyben

A Lionhead fejese, Peter Molyneux kerek-perec kizárta a közelharc lehetőségét a Fable kinectes folytatásából, a The Journeyből. Elmondása a szerint a mozgásérzékelős szenzor estében nem éreznénk igazán a suhintások utáni visszahatásokat, ami elsődleges lenne a kardozás esetében.

A Lionghead első három Fable szerepjátékában bármikor ötvözhettük a mágiát, a távolsági fegyvereket és a kardozást, nos jelen állás szerint nagyon úgy néz ki, hogy a közelharc a Fable: The Journey esetében kimarad a repertoárból. Mivel a játék teljes mértékben a Kinectre épül, nem sikerült ezt a fícsőrt Molyneux szája íze szerint megvalósítani. S tudjuk, ami az úriember mond az úgy is van. Vagy nem.

"Tudtunk volna használni közelharci fegyvereket, de egyetlen dolog, amit utálok a közelharci és bármely más fegyver esetében az az, amire az emberi agy kódolva van: várjuk a visszahatásokat és a visszarúgásokat, valamint minden ezzel járó dolgokat." - mondta Molyneux az OXM-nek adott interjújában.

"Valahányszor a karddal suhintani próbáltam volna valamire a képernyőn, a vizuális és hanghatások nem voltak kielégítőek. Tudunk volna egy Zelda: Twilight Princess-es módszerrel előrukkolni, ahol nem igazán számít mit csinálsz, ami a képernyőn történik az a legjobb dolog. Azt szerettem volna, hogy az emberek érezzék az erőt és a hatalmat és minden ezzel járó hatást. A dolog varázsa az, hogy nincsen semmi kódolva a fejedben, hogy miként érezzél, Tehát nem lesz fegyver és nem lesz kard."

Az utolsó mondat a lényeges számunkra. A szerepjáték folytatásában tehát a kardozás, bunkózás, bárdozás kimarad. Lehet, hogy ha több idő lenne a fejlesztésre nem lenne így, mégis van valami Molyneux szavaiban, amire érdemes figyelni: ha szarul lenne megvalósítva, miért maradjon benne a Fable-ban?

Marad tehát a varázslás a tűzlabdák eregetésével.

24 komment - szólj hozzá!