Megölik az innovációt az AAA-kategóriás játékok

  • Írta: InGen
  • 2011. szeptember 6.
  • Érdekesség
Link másolása
Legalábbis a Ninja Theory főnöke így gondolja. Szerinte ugyanis a játékokat már túlságosan drága elkészíteni, túlságosan sokba kerülnek, ezért senki nem mer kockáztatni, ami végső soron a kreatív anyagok halálát okozza a tripla-A kategóriás játékfejlesztésben. Vajon igaza van?

Tameem Antoniades szerint a legfelső kategóriás játékfejlesztés a maga nagy költségvetésével és magas áraival azt hozza magával, hogy az ő csapatuk is gyakorlatilag kénytelen bármilyen lehetőséget bevállalni, amit eléjük raknak. Antoniades szerint nem nagyon válogathatnak, hiszen amikor 100 embert kell hónapról hónapra kifizetniük, nem maradhatnak munka nélkül.


A Ninja Theory kreatív főnöke éppen ezért alig várja, hogy a digitális terjesztés még jobban előtérbe kerüljön, s hogy a bolti modell teljesen megváltozzon: "Ez egy nagyon jó módja annak, hogy a kreatív játékok eljussanak a közönségükhöz. Az az erőd, ami mögé az AAA-kategóriás játékfejlesztés bújik, egyszerűen kirekeszti az innovációt és a kreatív tartalmat."

Antoniades még azt is hozzátette, hogy persze ehhez a magas játékárak is hozzájárulnak: ennyi pénzért a játékosok ismerős és garantáltan jó élményt szeretnének, amivel tudják, hogy nem lőnek mellé. "Ez pedig nem túl egészséges" - fejezte be.

22.
22.
Optimus Prime
Látom sokan fennakadtak, hogy pont a Ninja Theory mondja ezeket. De logikus. Az AAA-s játékok az ipar gyilkosai és ez igaz. Hisz a legtöbb cím semmit nem ad, semmit nem újít. A COD BO free weekend alkalmával meggyőződtem, hogy egy siralmas, üres és értelmetlen játék, aminek plusz ronda grafikája van.
A többi nagy cím se nagy szám, a Mass Effect 1 tényleg jó volt, de a 2 felszínes lett több tekintetben. Egyedül a karakterek és létrehozott világ adja el, ami tényleg jó. A BioShock nagyon jó játék volt, a 2 inkább egy expansion. Bele került, ami az 1-ből kimaradt. A többi nagy címet nem ismerem, vagy a folytatásokat, de igaz hogy egy Indie cím konstruktívabb.
Na de ki ismeri a Crome, Alpha Prime, Defense Grid, Hydrophobia, Iron Grip, Zeno Clash játékokat?

A NT meg úgy látszik mer változtatni, nagyot. Kérdés milyen visszhangja lesz. Engem érdekelne az új Dante karaktere is, erről azt hiszem még nem volt videó.
21.
21.
Quent1n
#19: Hidd el, hogy aki megveszi ezeket az nagyon jól szórakozik velük. A CoD is csak azért nem változik semmit mert nincs rá igény. Ez kell ~12 millió embernek. A kiadó meg nem hülye ha látja, hogy pusztán a marketingel és kevés munkával ilyen számokat lehet elérni akkor minek törje magát? Persze egyszer ha így folytatják ki fog fulladni a CoD ahogy a FIFA is ki tudott fulladni egy időben. Ha pl. a MoH magára találna és nem egy CoD-BF öszvér lenne hanem igazi vetélytárs, na az érdekes lehetne. AZ MW3 eladási adatai után majd okosabbak leszünk.

Lordnekroseth: Régen is akinek több pénze volt, komolyabb marketinget tolt. Attól még a kicsik is el tudnak jutni a célközönségükhöz. Lehetne mondjuk egy rFactort a tv-ben reklámozni akkor is 10ből 7 ember bonyolultnak találná meg rondának és inkább NFS-ezne. Attól mert a CoD-ot meg a BF-et szarrá reklámozzák akit érdekel az tudja, hogy létezik egy Deus Ex is pl. A játékipar köszöni szépen elvan. PC-n eltartják a hardvergyártók és a konzolos bevételek, konzolon meg elvan vígan.
20.
20.
Quent1n
Szerintem a kreatív anyagok "halálát" az okozza, hogy nincs rájuk komoly igény. Akinek kell az most is talál elég kreatív címet. Ha lenne rájuk komoly igény akkor jobban fogynának de mióta a PC és a konzolok tucatcikkek és nem csak a nagyon hi-tech emberkéknek szólnak, azóta az igények is mások lettek. Ez van. Ma is van bőven kreatív játék de nem fogy, mert Jim a munkából hazaérve nem agymunkát akar hanem szétlőni mindenkit a CoD 12-ben. Ettől még ott van Jason és David akik hi-tech figurák és imádják a kreatív címeket de már rég nem ők vannak többségben.

Ha az igények másfele mutatnának és nem a 22 CoD és NFS fele, akkor más lenne a helyzet, de szerintem manapság teljesen érthető, hogy 10ből 8 játékos a kommersz címekkel nyomul nincs ebbe semmi kivetnivaló, elvégre a CoD is kikapcsol és szórakoztat.

"Antoniades még azt is hozzátette, hogy persze ehhez a magas játékárak is hozzájárulnak: ennyi pénzért a játékosok ismerős és garantáltan jó élményt szeretnének, amivel tudják, hogy nem lőnek mellé. "Ez pedig nem túl egészséges" - fejezte be." Nyugaton is már emiatt sírnak?? Ez új. Egyébként meg ha 5ezer lenne egy játék akkor is azt venném amivel nem lövök mellé és amitől a legtöbbet kapom a pénzemért. Nem kell AAA-s játéknak lennie, egyszerűen akinek számít a pénz az így gondolkodik és nem vesz meg mindent.
19.
19.
adamsfamily
#18: Ez tény.Kiadják a cod 20. részét is ahelyett,hogy új címeket dobnának ki.Mindenről lehúzzák az utolsó bőrt is.
A need for speed széria is már a franc tudja hányadik részénél tart de már köze sincs az első részekhez sem minőségben sem hangulat.Egy összegányolt sz*r amit sokan megvesznek csak azért mert rá van nyomva a need for spped címke.
18.
18.
Lordnekroseth
Nem a AAA kategóriás játékok,hanem azok marketingje öli meg ...nem az innovációt de az EGÉSZ KIBASZOTT JÁTÉKIPART hamarosan. Nemtudom kinek mennyire tűnt fel,de nem a nyomorult válság miatt szenved az összes cég. Hanem mert a marketing szana szét bassza a játékipart. Az hogy mi ezt a nagy nevú "AAA" kategóriás fosok on át látjuk egy dolog. Úgyhogy egyetértek!
16.
16.
szogyenyi
Attól ez a dmc így is úgy is meg fog bukni, ami miatt ezek a szegény emberek jelenleg az állásukat kockáztatják.
15.
15.
DollSyndrome
Csak sír a szája, mert tudja nagyon jól, hogy az új játékunk egy kalap kakkanatot se ér és éhen fognak dögleni a villájukba. Ehehehe.
14.
14.
shatterhand
Nekem csak azzal van gondom mikor röpke negyedév alatt ránkzúdítanak minimum 10 olyan játékot amivel hónapokig el lehet lenni. Beosztani persze nem lehet egymás közt,hogy ki mikor mit fog kiadni, de azt se szeretném,ha innovatív címszó alatt 3órás szuper játékokat kéne vennem.
Nem irigylem őket, de nem jó csak az egyik vagy másik irány.
Nekem legalábbis.
13.
13.
givi6
szerintem igaza van, és mind nagyon örülnénk egy aaa-s játéknak, szóval tessék támogatni
12.
12.
daenath
11.
11.
mdr88
#9: igen az EA a kiadójuk, de nem a fejlesztőjük... nagy különbség

manapság én már el se várom egy játéktól, hogy nagyot üssön, mert a végén pofára esnék... inkább negatívan állok hozzá, hogy aztán lehetőleg pozitívan tudjak csalódni :)
10.
10.
Folti90
Sztem a Ninja Theory öli meg Dantét, és az egész HÁROMÁS brandet!!!! :D
9.
9.
Deadpool
#8: A Mass Effect és a Dead Space is EA játék, csak úgy közlöm. Tehát az állításod mégse a legjobb. Egyszerűen, manapság nem mindig merik bevállalni az újításokat, mert mik is elsősorban? Cégek, akiknek a profit persze hogy számít, az csak mellékes, hogy néhányan elég önérzetesek ahhoz, hogy néha valami újjal is elő rukkoljanak. Mint PL: Dead Space, vagy az Assasin Creed.
8.
8.
Akkor hogy van az, hogy mégis kapunk MASS EFFECTET, vagy éppen WITCHERT, GEARST, BIOSHOCKOT, ASSASINS CREEDET, DEAD SPACET a teljesség igénye nélkül amik fejlesztői képesek megújulni és minden egyes alkalommal olyat letenni az asztalra amiért döglik a nép ???

Az innovációt nem az AAA kategóriás játékok ölik meg, hanem az abszolút profitra hajtó óriáskiadók, mint például az EA akik dömpingszám nyomatják az ugyanolyan folytatásokat, mert abban látják a bevételt. Közben ráerőszakolják az akaratukat a fejlesztőkre akiknek megkötik a kezét és az idióta HYPE-al ami többe kerül, mint maga a játék kifejlesztése, okozzák a legtöbb bajt.

A probléma másik arca, hogy amíg az abszolút bukás DA2 állítólag 48 millió usd-be fájt kifejleszteni, a fényévekkel jobb TW2-t csupán 10.8-ba !!! Tudom, hogy a kelet-európai bérek köszönő viszonyban sincsenek a nyugatiakkal, de ezen gondolkozzanak el a fejlesztők inkább :))) Mi van ha megfordítom a relációt ? Akkor nem mi vagyunk túlságosan alulfizetve, hanem ők vannak túl :)))
7.
7.
Teuton
#6: "itt a 3. rész jobb, hosszabb, vágatlan, és még ki se játszottam magam rendesen az előzővel..."

Örülnék is neki ha olyan "hosszúak" lennének a mai játékok...
6.
6.
Szerintem azzal is van probléma, hogy sok címből évente / fél évente akár több cím is KELL hogy jöjjön. Van amivel már 1 év után nem játszik senki, mert megjelenik egy újabb és rögtön mindnekinek azt KELL megvennie...mire észbe kapnék és jót akarnék játszani, rögtön itt a 3. rész jobb, hosszabb, vágatlan, és még ki se játszottam magam rendesen az előzővel...de nem baj, mire áttérnék, megjelenik a "várva várt" 4. rész, és már megint lemaradtam, mert 40 dlc kijött már és még fel se ocsúdtam már itt a régen várt 5. rész...így megy ez sajna, és ez is az innováció rovására megy szerintem.
5.
5.
abydos
Azért a kisebb stúdiónál sem erőltetik meg magukat, ha már az első kreatív játékuk befutott...
4.
4.
Mortis
Igen, garantáltan jó élményt akarok s nem egy Deadly Premonition-féle borzalmat, ha már több, mint 10e forintot rááldozok. Szerintem ez teljesen normális. Hogy kiöli a kreativitást? Ebben viszont van némi igazság. Manapság csak a kliséket ismételgetik újra, s újra, amiből ki lehet hozni egy kiemelkedő produktumot, de nem lesz innovatív. Kellene egy középút, való igaz vagy simán csak még inkább támogatni a függetleneket, mert(remélem jól gondolom) sokan vannak rajtam kívül is, akiknek a grafika sokadlagos s a rációt keresik a játékokban.
3.
3.
Skyer
Teljesen egyetértek! Szívemből szólt ez a pali!
2.
2.
Necreon
#1: De az Limbo, ahogy a Trine, Braid, miegymás indie, azaz független, kicsi, és kis költségvetésű csapatok munkájának eredménye.

Itt a nagy címekről van szó amiket minden évben kifosnak a kiadók, kell, nem kell, akkor is: FIFA, NFS, CoD, stb, szóval amik a piac vezető nagy címei. Ezek azok amik sikeresek, innentől kezdve (főleg hogy az utóbbi években szépen tesztelgették hogy mi az amit még lenyel a gamer társadalom) fölösleges bármi innovatívval próbálkozniuk, ha teljesen ugyanazt eladhatják évről évre egyre több pénzért.

Erről van szó, nem a Limbo típusú játékokról :).
1.
1.
Teuton
Hát nem tudom, a Limbo nem egy AAA kategóriás ha nem tévedek, mégis elég kreatívnak tűnik a számomra (játszani nem játszottam).
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...